Theodors Historie (b,F,M,b,F,F,M,g)

Kapitel 5 (Svømmehallen)

Jeg kigger forbi Christina, for at se hvad hun kigger på, og kan se at der er langt til bilerne foran os, og der ikke er meget andet at kigge på, end bilerne der kører forbi os i modsatte køreretning, jeg sikrer mig hurtigt at Alex stadig sover, og mærker (diskret) med højre hånd på bukserne, efter en synlig blebule, mit koncentrerede fokus på bleen, gør at jeg nu igen lægger mærke til hvor meget jeg skal tisse, og klemmer benene sammen, da jeg ikke vil bruge bleen igen (endnu), presset gør dog at jeg nu meget tydeligt mærker den våde og tunge ble, mod mine private dele, på grund af bleens tykkelse, kan jeg faktisk ikke presse benene helt sammen, og jeg bliver nu bange for, at jeg ikke kan holde mig ret meget længere, og jeg prøver at gøre mit bedste for, at jeg ikke tisser mere i den, da jeg ikke tror på at den nuværende kapacitet kan holde til mere, og ved ikke hvad jeg skal gøre, hvis den lækker og Christina og de andre, finder ud af, at jeg har en våd ble på. På grund af mine tanker og dybe koncentration, får jeg slet ikke lagt mærke til at Christina igennem bakspejlet ser på hvad jeg laver. Af ren refleks, skynder jeg mig at flytte hånden væk igen, og tager begge mine hænder op til savlesmækken, og skal lige til at fjerne den, da Christina siger ”det kan du godt glemme pusling, den bliver hængene indtil vi er fremme og jeg fjerner den”.

Pinligt berørt og uden at jeg helt ved hvad jeg skal tænke, kigger jeg ud ad vinduet samtidigt med at vi stopper, og holder stille ved et lyskryds, jeg ser et skilt hvor der står East Kilbride Badet og lyset der bliver grønt, vi kører videre, drejer ned ad vejen og vi ankommer til svømmehallen, Christina kører videre et stykke tid for at lede efter en parkeringsplads til os, og efter et stykke tid, får hun endeligt fundet en parkeringsplads og siger så er vi fremme imens hun parkere bilen, jeg følger spændt med da hun slukker for bilen, tager nøglen ud af tændingen og åbner sin dør, for at gå ud og åbne døren ved Alex, hun begynder at ruske i ham og siger at vi er fremme nu og tager hans sele af, med sin ene hånd. Han begynder så småt at vågne og Christina går videre over til min dør, som hun ligeledes åbner og begynder at tage selen af mig, så jeg kan hoppe ned af sædepuden og ud ad døren. Lige pludselig siger Christina ”Hovsa skal vi ikke lige til at få savlesmækken af dig” Jeg svarer ”jo tak, det syntes jeg er en god ide”, og går tilbage til hende så hun kan tage savlesmækken af og lægge den ind på selepuden.

Patricia åbner sin dør og går ud på parkeringspladsen, kommer om til bagagerummet og åbner bagklappen hvor hun finder sin taske og tager den op på ryggen, og går over til Alexs dør og ser at han er vågen og hjælper ham ud af bilen, og får lukket døren efter dem samt hjulpet ham med at finde sin taske og få dem op på ryggen. Jeg får lukket min dør og går over til bagagerummet og tager posen og roder i den indtil jeg finder mine badebukser, og får dem op af posen, jeg finder min taske og får den åbnet, så jeg kan lægge mine badebukser ned i tasken, efter at have fået lukket tasken igen, går jeg over til Patricia og Alex, Christina kommer over til os andre og lukker bagklappen, hun tager Alex i hånden og siger lad os gå indenfor. Patricia spørger om jeg vil holde i hånden og jeg bliver helt varm i hovedet og siger ja, det vil jeg gerne og vi tager hinandens hånd, jeg føler at jeg vralter og jeg kan mærke den tunge ble, og at jeg hele tiden er ved at tabe bukserne, imens vi går imod svømmehallens indgang.

Da vi har gået i et stykke tid, ankommer vi til indgangen og går ind og kommer straks hen til informationen, hvor Christina ringer med en klokke, der står på bordet. Efter et lille stykke tid, kommer der en ung dame ind ad døren til informationen, og spørger ”Hvad kan jeg hjælpe med?” Og Christina svarer ”En enkelt voksen og 3 børnebilletter til svømmehallen” den unge dame siger ”Så bliver det 130Kr.” og Christina tager sin pung op fra baglommen, åbner den og finder en tohundredkroneseddel frem, som hun lægger på skranken, så livredderen kan tage pengene, imens hun får printet billetterne ud, hun åbner for kassen, finder byttepengene og siger ”så får du 70kr tilbage og I må havde en rigtig god dag” idet hun giver Christina billetterne og byttepengene.

Lige da de skal til at gå videre, siger Christina ”Jeg har glemt min taske i bilen, den må jeg altså lige få hentet” og giver os vores billetter, imens hun fortæller os at Patricia har ansvaret, og at vi skal vente ved omklædningsrummene indtil hun er tilbage, vi svarer i kor ”Okay” og går over til automaten og en efter en putter vi billetten i og går igennem døren. Da Alex er kommet igennem ”karrusellen”, ligesom os andre, og vi får snakket lidt, går det lidt op for mig, at jeg skal finde et gemmested til bleen, som nu er godt våd og nok ikke kan klare flere ”uheld”, imens Christina er væk. Patricia begynder rigtigt at lege voksen, da jeg går over imod mændenes omklædningsrum og hun følger efter mig og tager mig i hånden og siger ”du skal ingen steder og vi skulle blive her, indtil Christina er tilbage og hun igen har ansvaret over os. Og at vi skal høre efter hvad der bliver sagt” imens vi gik tilbage til Alex.

Efter små 10 minutter kommer Christina endeligt tilbage med sin taske i hånden, men jeg følte at der mindst var gået en halv time før hun kom tilbage. Christina går over til automaten, skanner sin bilet og går over til os andre og spørger så Patricia, hvordan det er gået og hun svarer ”at jeg ikke lige hørte efter hvad hun havde sagt og var på vej ind til mændenes omklædningsrum, men hun opdagede mig og gik over og tog mig i hånden og fik trukket mig tilbage, hvor vi skulle vente på den voksne. Christina går nu over til mig og skælder halvt ud, ved at sige lidt skarpt, men med en blød og kærlig stemme ”du skal altså høre hvad der bliver sagt, når andre fortæller dig noget unge mand og lad os så gå ind og klæde om i omklædningsrummet”, jeg undrer mig og spørger ”hvad mener du med omklædningsrummet, mener du ikke omklædningsrummene?” Hun svarer ”nej vi skal alle sammen ind i kvindernes omklædningsrum for det er reglerne her i svømmehallen, alle under 7 år skal følges med en voksen og da jeg er den eneste voksen og kvinde skal vi ind der”, da jeg hører det, begynder mit hjerte at galopere, og jeg får en stor klump i halsen.

Jeg begynder at tænke ”hvad gør jeg nu med bleen? og hvor kan jeg smide den ud henne? Jeg kan ikke klæde om, uden at de andre ser den våde ble!” og vi går ind ad døren til omklædningsrummet og vi finder en bænk, Christina siger at vi skal tage sko og sokker af, inden vi går over til skabene. Jeg sætter mig ned på bænken og da jeg sætter mig ned, kan jeg igen mærke den våde ble, omkring mine private dele, og jeg begynder at tage mine sko af, efterfulgt af sokkerne og putter mine sokker ned i skoene, stiller dem på bænken, og kigger over imod Toiletterne og ser at Alex og Christina går ind på det ene af dem, og jeg kigger efter om jeg kan se Patricia, og det kan jeg ikke, så jeg skynder mig at gå over til et ledigt skab og putter mine ting ind i skabet, inden jeg hører Patricias stemme bag mig ”der var et ledigt skab” og jeg tager min trøje af og putter den ind i skabet. Jeg går over til bænken og tager mine sko i hånden, går tilbage til skabet og putter skoene ind i skabet, og jeg tager min taske og åbner den og finder mine badebukser og tager dem op fra tasken. Og putter tasken tilbage mærker at presset på min blære bliver større & større og går over imod toiletterne. Da jeg kommer derover, ser jeg at det ene toilet er i stykker og det andet er optaget, men nu kan jeg altså snart ikke holde mig mere og efter et kort stykke tid, bliver toilettet heldigvis låst op og Christina kommer ud derfra med Alexs taske og lidt efter kommer Alex ud med badebukser på og hun spørger mig ”er alt okay?” og jeg svarer ”ja alt er okay, jeg skal bare tisse” og de går tilbage imod skabene, jeg kigger på døren og ser at det er et handicap toilet, jeg går ind på Toilettet, og ser at der også er et puslebord, jeg lukker døren og låser den.

Da jeg træder ind ad døren, kan jeg se at puslebordet er slået ned og at der stadig ligger bleer på hylden, jeg begynder at tage min trøje af og herefter tager jeg mine jeans af, og efterfulgt af mine underbukser, så jeg står iført i en rigtig våd ble, Jeg tager nu først fat i den højre tape, og trækker stille ud ad, imens man kan høre tapens lim der slipper lidt efter lidt, jeg vælger herefter at tage min venstre hånd ned under den våde ble, så den ikke lander på gulvet og larmer unødvendigt, så jeg bliver opdaget af de andre. Jeg tager herefter fat i den venstre tape og trækker ligeså stille ud ad, til tapen ryger af og jeg løfter den våde ble op og lægger den på puslebordet, jeg begynder at rulle den sammen, tager den op i hånden igen og går over til skraldespanden.

Inden jeg smider den ned i spanden, kigger jeg i den først og kan se, at der ligger endnu en ble dernede, jeg smider min egen ble derned, men vælger så at tage den anden ble op. Jeg kan mærke, at den stadig er varm og kan se at den er rigtig våd, jeg begynder at tænke ”det må være næsten Alexs ble, da de lige er kommet ud og den er varm endnu, alle bleerne i skabene er hans, men det giver ikke mening med de lyserøde pull ups.” Jeg lægger bleen tilbage og tager mine badebukser på, og går over til døren, som jeg låser op og åbner. Da jeg træder ud, står Christina og venter på at der blev ledigt og da jeg går forbi hende og hun siger ”det tog da sin tid hva’ pusling” og går ind på toilettet, og låser døren. Jeg går hen til mit skab, tager mit håndklæde ud og låser skabet, imens jeg begynder at tænke ”hvad mon sker der hvis hun kigger i skraldespanden, og ser at der ligger en ble mere dernede, og der har kun været mig derude efter dem? Og hvad vil hun ikke gøre ved mig, hvis hun opdager at bleen er min?” Jeg begynder at blive helt nervøs og går ud til bruserne.

Da jeg kommer ud til dem, ser jeg at Patricia og Alex er i gang med at vaske sig og jeg finder en ledig bruser, og begynder at vaske mig, jeg starter med at vaske mit hår og efter et stykke tid kommer Christina ind til os andre og finder en ledig bruser ved siden af mig og begynder at vaske sig, jeg smugkigger lidt på hendes bryster, og hun siger til mig ”husk at tage badebukserne af og vask dig dernede”, jeg svarer ”okay” og tager dem af, og tager noget sæbe fra dispenseren og begynder at vaske mig dernede, da jeg er færdig tager jeg mine badebukser på igen. Og jeg ser at Christina nu tager sin badedragt på, og hun spørger os så, om vi er klar, til at gå ud i svømmehallen. Da vi kommer derud, ser jeg et 50 meter-bassin, et børnebassin og til sidst et babybassin. I børnebassinet er der en stor vandrutsjebane, jeg spøger Christina om det er okay at vi går op og prøver den, og hun siger ja og vi går op til trappen, der er en lille kø derop til og der går små 5 minutter før det er vores tur.

Endelig er det vores tur, Alex siger at han gerne vil køre alene ned, det er helt fint for Patricias og mig. Da lyset bliver grønt og Alex lægger sig ned på ryggen og lader vandet tage ham med i rutsjebanen, kan vi høre ham grine hele vejen ned, til enden af dens udgang. Patricia beder mig at sætte mig ned foran hende, så jeg sætter mig ned i det kolde vand og tager fat i håndtagene og hun sætter sig ned bag mig og hun tager sine ben over mine. Så vi ikke skilles under turen. Vi får det grønne lys og jeg slipper håndtagene og hun tager fat i siderne og skubber os ned i tunnelen, så vi får lidt fart på ned ad vandrutsjebanen, og da vi har kørt lidt, kommer der et stort sving der går ned ad, og vi får lidt mere fart på og jeg får vand i ansigtet, Patricia begynder at grine og jeg siger ”ja det var godt nok sjovt”, hun svarer ”blev du lidt våd?” og lige pludselig ser vi noget grønt lys som støv i tunnelen og da vi kører under det, viser det sig at være en bruser der var udstyret med led lys.

Vi kører ned af det sidste stykke af tunnelen og jeg kan se lyset for enden af vandrutsjebanen, efter et stykke tid ser vi enden af tunnelen, og jeg skynder mig at holde vejret, inden vi ryger ned i bassinet, der lyder et stort plask, og jeg dykker over til stigen, og får sat mig på bassinkanten, kort efter ser jeg Patricias hoved stige op fra vandet, og da hun er kommet op, siger hun ”BØH!” og jeg blev helt forskrækket, jeg siger til Patricia ”jeg var lige ved at tisse i bukserne der, jeg blev altså helt bange”. Patricia rækker sin hånd over til mig og siger ”undskyld, men det var altså lidt sjovt, og du blev helt rød i hovedet”, jeg rækker min hånd ud, og tager imod hendes, vi giver hinanden hånden, og jeg tager imod hendes undskyldning. Vi vælger at gå over til Christina & Alex, som er i den lave del af børnebassinet. Jeg fortæller Christina, at jeg skal tisse, og hun spørger om hun skal gå med derud og hjælpe pusling, jeg svarer ”det kan jeg altså godt selv og vil selv” hun siger okay og jeg går over imod omklædningsrummet, går derind og over imod toilettet og trækker i håndtaget, men døren er låst og en kvindelig stemme siger ”der er optaget, men jeg er færdig om lidt, skal bare lige havde skiftet min baby”.

Efter et stykke tid, kommer er en ung dame ud fra toilettet, med en baby på armene, babyen er kun iført en ble og med en sut i munden, damen siger ”så er der ledigt min ven”, og lige da jeg skal til at gå ind på toilettet, taber babyen sin sut, damen spørger ”gider du ikke at være sød, at samle min babys sut op fra gulvet” jeg svarer ”jo selvfølgelig gider jeg det”, og bukker mig ned for at tage sutten i hånden, jeg kigger på den, tager min anden hånd, for at gøre den ren og læser hvad der stor på sutten ”Mors Bletrold”, hun spørger mig ”er du gået helt i spåner?”, og jeg indrømmer ”nej nej, sutten var bare lidt interessant”, damen svarer ”du er da lidt for gammel til at bruge sut…” og jeg rejser mig op igen og rækker hånden ud med sutten, hun rækker ud med sin hånd, tager sutten men venter med at give babyen den i munden igen, jeg spørger så ”hvor gammel er babyen?, og er det en dreng eller en pige?” hun svarer ”Det er en dreng og han hedder Patrick, han er 14 måneder gammel”, hun siger tak for hjælpen og går over imod skabene, og jeg går ud på toilettet, låser døren og går over imod wc´et, hvor jeg slår brættet op, inden jeg sætter mig ned og begynder at tisse.

Lige pludselig banker det på døren, og jeg hører Christinas stemme ”Theodor er du snart færdig?” og jeg svarer ”ja, ja lige om lidt og får tisset færdig, slår brættet ned og går over til håndvasken, jeg begynder at vaske mine hænder, og da jeg er færdig, slukker jeg for vandet og går over til døren, låser den op & åbner den, ude foran står Christina. Du var da godt nok væk i lang tid Theodor, ja jeg fik lige en snak med en dame og hendes baby herude, for da jeg ankom, var toilettet optager af dem, og så kunne jeg jo ikke få tisset, og måtte vente et stykke tid, og da de så kom ud, tabte babyen sin sut og jeg samle den op, og gav den tilbage til hende, og hun sagde tak for hjælpen, og gik over til skabene. Christina Siger ”du har da en rigtig god fantasi pusling… gå du bare ud til de andre igen, men bare lige husk at vask dig selv igen, eller skal du have hjælp med det også?” ”Det kan jeg altså godt selv!” Hun siger okay, går ud på toilettet og låser døren.

Jeg går over til bruserne og tager badebukserne af, tænder for vandet og begynder at vaske mig selv, alle de forskellige steder og får skyllet det sidste sæbe ud og tager mine badebukser på igen. Jeg går ud i svømmehallen og finder de andre ved børnebassinet, Patricia spørger mig så, om jeg vil med over i det store bassin og svømme nogen baner, jeg siger det kan vi da godt og spøger Alex om han vil med, han siger ”det vil jeg ikke, jeg vil hellere være er i varmvandsbassinet og vente på Christina”, vi går over til det store 50 meter bassin og finder en ledig bane, da en livredder kommer over til os og spørger om vi kan svømme, vi svarer begge 2 ja, og han siger ”det vil jeg gerne se, og hvis i kan svømme 200 meter, og klare det uden at holde pause, så får i et diplom bagefter, der beviser at i har klaret det og at i kan svømme.”

Vi hopper ned i vandet og siger at vi er klar, livredderen starter sit stopur og Patricia starter med at svømme, da hun er kommet lidt foran mig, begynder jeg at svømme, og da jeg er nået halvvejs, ser jeg at Patricia er næsten helt ved enden af bassinet, og at hun svømmer godt, men jeg ved jo også at hun går til svømning i en anden svømmehal. Jeg sætter tempoet op og begynder at svømme hurtigere, og jeg kan se at Patricia har nået enden af bassinet, og er begyndt at svømme den anden vej, efter et stykke tid passere hun mig og siger ”du kan godt” og svømmer videre og jeg får nået kanten, får lavet en vending og begynder at svømme tilbage imod livredderen, da jeg når den anden kant siger livredderen, at vi gør det godt og bare skal forsætte tempoet, jeg vender mig om og svømmer ned imod den anden ende igen.

Patricia svømmer stadig foran mig, med et par gode meter samt et godt tempo, jeg kan se hun svømmer Crawl og hun gør det rigtigt godt syntes jeg, og forsætter min brystsvømning i et stykke tid, bagefter prøver jeg Crawl metoden samtidigt med at Patricia når enden af bassinet og vender sig igen, hun begynder at svømme den sidste bane, jeg fortsætter med min crawl ned imod bassinets ende, og efter et stykke tid passere hun mig igen og begynder at bryst svømme, hun siger til mig ”du skal bøje armene lidt mere, ellers gør du det rigtigt godt” og skifter over til crawl igen og svømmer videre, jeg når kanten af bassinet og holder vejret & dykker under vandet, jeg vender mig og bruger fødderne til at give mig et lille skub fra bassinets kant, og vender op til overfladen igen og jeg begynder at bryst svømme igen. Jeg ser at Patricia næsten er nede ved enden af bassinet, og jeg begynder at svømme crawl igen, efter et stykke tid, når jeg endelig kanten af bassinet, Patricia holder fast i kanten og får pusten igen, livredderen står oppe over os & siger ”godt gået”, og vi går imens vi svømmer over til trappen.

Vi går op ad trappen og Christina står klar med vores håndklæder og siger ”godt gået begge to, jeg er stolte af jer begge to” og giver os vores håndklæder, livredderen kommer over til os og spøger efter vores navne til diplomerne, jeg fortæller at jeg hedder Theodor og at det her er Patricia ved siden af mig, livredderen fortæller så at hans navn er Christoffer og siger at han er tilbage om lidt, han skal lige ud og hente diplomerne på kontoret. Alex kommer over til os og spørger ”hvornår vi skal hjem igen?” Jeg kigger på uret og ser at klokken er 11, og at det er snart frokosttid, Christina siger at ”vi går op om 20 minutters tid” og efter vi har talt lidt sammen, kommer Christoffer tilbage til os, og i hånden har han vores diplomer, som hen giver til os, og siger ”i gjorde det” og ”i er altid velkommen til svømning hos os, i må havde en forsat god dag”, vi siger tak, og han går tilbage til sit kontor, imens vi går over til børnebassinet.

Vi hopper i vandet og finder et par regnorme lavet af skum, jeg giver den ene til Alex og tager den anden om bag ryggen og begynder at flyde i vandet, lige pludselig hopper Patricia i vandet og laver en kanonkugle, så vandet sprøjter over det hele, og rammer Alex & mig i hovedet, jeg smider regnormen og begynder at sprøjte vand tilbage på Patricia, så hun bliver våd og vi får vores hævn. Christina kommer over til os og siger at det er tid til at komme op af vandet, og ind i omklædningsrummet. Vi begynder at svømme over imod trappen, og går op af vandet og kommer op på bassinkanten, vi går over til Christina.

Da vi går ned imod omklædningsrummet, ser jeg at der er en pusleplads inde i svømmehallen og begynder at tænke ”hvad hvis jeg lå der og blev puslet?”, vi går videre imod omklædningsrummet, går ind af døren og over til bruserne, jeg tænder for vandet og tager mine badebukser af, og begynder at vaske mig over hele kroppen, bagefter begynder jeg på håret, men får ikke vasket shampooen ordentligt ud. og det ser Christina, så hun går over til mig og siger ”lad mig hjælpe”, jeg siger okay og lader hende vaske mit hår. Hun tager en ordentlig klat shampoo i hånden og begynder at massere det ned i min hovedbund, og får spredt det ud i håret. Hun tager sin ene hånd, og lægger den over min pande og siger ”det er så du ikke får sæbe i øjnene”, hun tager bruseren og begynder at skylle mit hår, efter ikke stykke tid, siger hun ”så er vi færdige med håret, så nu er du er klar til at tørre dig & komme ud og få noget tøj på” og hun går over til sin egen bruser, og begynder at vaske sig selv igen.

Jeg går over til bænkene og tager mit håndklæde op fra bænken, og begynder at tørre mig, jeg går over til mit skab og åbner det, efter et stykke tid kommer Patricia ud, med et håndklæde rundt om håret, og et rundt om kroppen, jeg begynder at tage mine underbukser og bukser på, og nu kommer Alex & Christina ud fra badet og går over til deres skabe, jeg kigger over på Christina, og Alex tager sin taske ud af skabet, sammen går de over imod toilettet, og går ind af døren, Jeg begynder at undre mig ”hvad skal de derinde med den taske?” og så kommer jeg i tanke om den ble. Som jeg så Alex putte ned i sin taske, før vi tog afsted, jeg tager min T-shirt på og lister over imod Toilettet. Da jeg kommer over til døren, sætter jeg mit venstre øre til døren og prøver at høre hvad der sker derinde, jeg kan så småt høre at puslebordet bliver slået ned samt Christinas stemme der siger ”Alex læg dig op på puslebordet, så vi kan få bleen på dig” og så hører jeg ikke så meget mere, men efter et stykke tid hører jeg igen Christinas stemme ”Alex du skal lige løfte numsen lidt højere op, så jeg kan få bleen under dig” og kort efter, siger hun ”sådan der, put så numsen ned på bleen igen” og ”hov, vi må ikke glemme baby pudder” og så kan jeg ikke høre mere.

Jeg fjerner øret fra døren igen, men så dum som jeg er, bliver jeg ved døren og lige pludseligt bliver døren låst op og døren åbnet, og Alex kommer ud iført alt sit tøj, undtagen sine sokker og efter et stykke tid kommer Christina ud af døren og spørger ”nårh, har var en rigtig smug lytter her?” og jeg svarer ” nej nej, jeg skulle bare tisse” og hun siger ”jeg så dig ellers følge efter os, i spejlet der hænger derover…” og peger på spejlet, der hænger på væggen og når jeg kigger i det, ser jeg, at man kan se helt ned til vores skabe. Og hun siger ”jeg tror mere, at du var nysgerrig på hvad der skete derinde, men jeg kan jeg godt fortælle dig hvad der skete derinde…”. Hun fortæller at Alex stadig har ble på om dagen, da han stadig har uheld og bruger ble for en sikkerheds skyld, efterfølgende spørger Christina ”skal du også havde en ren ble på og pusles oppe på bordet?” Jeg svarer ”Nej, jeg er altså ikke en baby og jeg bruger ikke ble, bare så du ved det!” hun svarer ”er du sikker pusling?” Jeg svarer tilbage ”JA! Jeg er altså ikke en baby…” og tramper foden ned i gulvet, vender mig om og går tilbage til skabene.

Jeg tager mine sko & sokker og min taske ud af skabet, tasken tager jeg på og med mine sko i hænderne går jeg over til bænkene, sætter mig ned og tænker ”jeg er ikke nogen baby og behøver ikke at havde ble på hele tiden. Da jeg er en stor dreng og dumme Christina altså!” jeg starter med tage sokkerne ud af skoene og begynder at tage dem på, først den venstre, bagefter den højre, så siger Patricia ”jeg er klar til at gå” og sætter sig på bænken ved siden af mig og siger ”hvad så surmule, op med næbet”, jeg kigger på hende og siger ”ja, du har helt ret, jeg kom bare til at tænkte på noget æv” okay siger hun, hvis der er noget og du har brug for at snakke, så er jeg altså her. Jeg siger mange tak og skal lige til at tage mine sko på, da jeg komme i tanke om at jeg jo sagde til Christina at jeg skulle tisse, jeg stiller derfor mine sko fra mig, og skynder mig ud på toilettet, og får lukket døren, og så snart jeg får vendt mig om, ser jeg igen puslebordet og alle bleerne der ikke er blevet brugt.

Jeg tager straks min taske af, og spekulerer på hvad jeg skal gøre, det var jo dejlig at kunne tisse imens vi sad i bilen, men jeg er jo ikke en baby der bruger ble?, men så igen, det er Alex jo heller ikke? Det er en svær beslutning, og jeg tænker at jeg måske lige skal prøve om de passer først, så jeg skynder mig at tage en ned fra puslebordet, og skubber mine bukser & underbukser ned, og med bleer i hånden tænker jeg, at det nok at bedst at jeg lægger mig ned, om ikke andet nemmest hvis det skal gå hurtigt. Jeg overvejer nu om jeg skal kravle op på puslebordet, eller bare lægge mig på gulvet, prøvende trækker jeg lidt ned i puslebordet, og kan høre at det begynder at knirke, og bliver så enig med mig selv om at det nok at bedst med gulvet, hvis jeg ikke skal blive opdaget, kort efter mærker jeg det kolde gulv, og skal lige til at folde bleen ud, da jeg hurtigt lige kigger nærmere på den

Foran på bleen ser jeg at der står Änglamark str 6, og begynder at folde den ud, jeg bliver overasket over at det er en bukseble, da jeg havde forventet at skulle forsigtig med tapen, halvt skuffet og halvt overrasket, indser jeg at det er bedre med en bukseble der ikke larmer, og begynder at føle mig lidt tjollet over, at jeg ikke kiggede på bleen, inden jeg lagde mig på det kolde gulv. Forsigtigt og uden at larme, skynder jeg mig at sætte mig op, for at få bukserne af, så jeg kan tage buksebleen på og blive “færdig”. Straks jeg har fået bleen på, og mærket at den egenligt passer mig fint nok, er det buksernes tur, og imens jeg får dem lynet og knappet, tænker jeg på, at jeg skal huske at skylle ud i toilettet, og tager derfor lige lidt toletpapir fra holderen, og lidt mere, så det larmer og kan høres ude fra den anden side af døren.

Jeg kigger ned på gulvet og ser mine underbukser, og tænker at det da var godt jeg fik tasken med ind, og samler dem op og får dem lagt ned i tasken, idet jeg lukker lynlåsen, sætter den sig næsten fast, og jeg når lige at tænke på, om jeg skal tage en ekstra med i tasken? Det går dog op for mig, at jeg allerede har taget beslutningen om at have ble på, hjem i bilen og henter derfor en ekstra imens jeg får trukket ud i toilettet. Med tasken lukket, er det tid til at få vasket hænder og kigger i spejlet om man kan se bleen, da jeg ikke rigtigt har behov for at vaske hænder nøjes jeg med at åbne for vandhanen, og trækker mig lidt væk fra vasken, så jeg kan se efter en blebule. Det er selvfølgeligt ikke til at se, men jeg lægger mærke til at jeg har fået sprøjtet vand på min t-shirt, og beslutter mig for at lukke for vandet igen. Tildfred med mig selv tager jeg tasken på ryggen og går ud fra toliettet, uden at lægger mærke til at jeg slet ikke fik låst døren, går jeg bare over til bænken igen, netop som Alex også kommer over og sætter sig, han siger at han også er klar til at gå, efter Patricia har spurgt ham, og lidt efter kommer Christina over og siger ”så går vi børn” imens hun tager sin taske op på skuldrene, og begynder at gå over imod døren for at åbne den, vi følger efter hende og går ud til udgangen.

Da vi går forbi informationen, sidder der en ung livredder og da vi går forbi, siger han ”forsat god dag”, vi takker og går ud ad døren, og kommer ud på fortovet. Vi går over til bilen og Christina låser den op, jeg åbner bagsmækken, smider tasken ind i bagagerummet og går over til døren hvor jeg skal sidde, jeg åbner den, og ser straks at savlesmækken ligger på selepuden, jeg vælger at kravle ind og sætte mig på den, for jeg vil ikke havde den på, imens kan jeg høre at de andre også putter deres tasker i bagagerummet, og se Alex der åbner sin dør og sætter sig ind på hans sæde. Så åbner Patricia sin dør og sætter sig ind og tager selen på og lukker for sin dør igen, hun tager sine høretelefoner i ørene og begynder at høre noget musik. Christina går over til Alex og hjælper ham med at få selen på og lukker hans dør, hun går over til mig, og tager fat i min sele og sætter den i hak og lukker døren, hun går over til førersiden og åbner sin dør og lige da hun skal til at sætte sig ned, hun kommer i tanke om noget og siger ”Gud Theodor, vi glemte da helt din savlesmæk” og går tilbage til min dør, åbner den og spørger ”hvor har du så gemt den henne?” Jeg vælger at lyve lidt og svarer ”Jeg har ikke set den og ved ikke hvor den er henne…”.

Og hun siger ”Theodor løft rumpetten, så vi kan se om du sidder på den” jeg svarer ”Nej” og hun siger ”Løft rumpetten nu!” og jeg svarer igen ”nej” og hun siger ”fint, så løfter jeg den bare for dig” og hun tager selen af mig og tager sine arme omkring mig og løfter mig op, hun beder Patricia om af se om savlesmækken ligger på sædet, hun svarer ”ja, den ligger på sædet, så han sad på den” og hun tager sin sele af og knæler sig op på sædet og rækker sin hånd forbi ryglænet og samler savlesmækken op fra sædet og siger ”så Christina, nu kan du godt sætte ham ned på sin pude igen”, og det gør Christina og fjerner sine arme igen, så spørger hun ”Theodor, hvorfor lyver du overfor mig? Og gemme din savlesmæk for mig?” jeg svarer ”fordi jeg ikke vil havde den dumme ting på og jeg behøver den ikke”, hun siger så ”okay vi kan lave en aftale, vi giver dig den på og hvis du ikke savler ned ad din trøje på hjemturen, så behøves du ikke at bruge den mere, Men hvis du savler på den, så skal du havde den på, under alle ture og lige meget hvor langt vi kører…”

”Aftale?” Spøger hun så og jeg siger ”aftale” og Patricia giver savlesmækken til Christina, som åbner den og tager den rundt om min hals for at lukker den igen, og så siger hun ”husk at en aftale er en aftale, og hvis du ikke overholder vores aftaler, så bliver det værst over for dig selv”, jeg mumler ”okay” og hun lukker døren, og går over til førersædet igen, lukker sin dør og starter bilen op. Vi begynder at køre ud af parkeringspladsen, og vi kører ud på byvejene, imod solsikken igen, og hun kører videre ud på motorvejen og vi får kørt et par kilometer, da der på et skilt står ”kø forude 500-800 meter”, og da vi får kørt længere frem. Kan vi se at køen er der og Christina stopper bilen, tænder for radioen og slår over på P4 for at høre trafikmeldingerne, vi holder nærmest helt stille på vejen og kan høre, at flere bilister bruger deres horn ”dyt dyt” og Christina siger ”det kommer nok til at tage et stykke tid” og lytter til radioen.

Holder Theodors sin aftale, ja hvem ved, følg med i næste afsnit af Theodors Historie

Fortsæt til Kapitel 6

14 Synes om