Børnehaven

Har en veninde der fik en god ide om at jeg kunne prøve at skrive en lille historie som lige så godt kunne være en almindelig dag i børnehaven her tænkte over det i et par dage men synes ideen er meget sjov og anderledes end de fleste historier jeg skriver der er ren fantasi og selv om det her også er ren fantasi så bliver jeg jo bare virkelig nødt til at koncentrere mig om hvordan jeg lige skrive den så håber i overlever hvis den ikke bliver helt fantastisk god og så spændende som de andre historier :smiling_face:

Kommer snart

2 Synes om

Afsnit 1 Velkommen til børnehaven

Børnehaven åbent og det første 1 børn var allerede klar til at skulle prøve sin første gang i en børnehaven,

barnet blive taget pænt imod og fuld ind i et stort rum der tydeligt blive brugt til at skifte ble og tøj i, en pædagogen spurgte om barnet ville have en ble på med det samme eller om barnet ville se først om vedkommende kunne holde sig, barnet svarer meget stille jeg tror godt jeg vil vente lidt, pædagogen sagde Okay men så må du sige til med det samme du skal på wc Okay, barnet blive rød i hovedet men nikkede, hvad har du så lyst til spurgte pædagog,

barnet kiggede sig lidt omkring i resten af huset og sagde så må jeg gerne se film nu, ja selvfølgelig må du det mens vi venter på den anden der også skal komme svarer pædagogen, barnet fandt hurtigt en tegnefilm og sagde det skal være den har, pædagogen satte filmen på og barnet satte sig i en af de 2 sofaer der stod i rummet hvor TVet var,

med det samme bankede det på døren og der kom et barn til, men i modsætning til det første barn var dette barn med det samme klar på at ville have en ble på og babytøj, pædagogen gik i gang med at tage tøjet af det andet barn og da det var gjort, blive barnet langt op på en stor seng på et håndklæde og så gik pædagog i gang med at give barnet en ble på,

da pædagogen hade lukket bleen godt til, lade pædagogen mærke til at det første barn var blivet lidt nysgerrig og hade stillet sig i døren til puslerummet og så på mens pædagogen var i gang med at forvandle barn nr2 til en lille baby, når du er hvis lidt nysgerrig min lille ven sagde pædagog da han vendte sig mod barn nr1,

barn nr1 blive rød i hovedet og svarer med en meget lille stemme ja lidt men det ser faktisk dejligt ud at få en rigtig ble på og bliver nusset om men jeg skal også tisse en smule så vil gerne på wc nu, pædagogen svarer at nu hade barnet jo selv valgt at gå uden ble og så måtte barnet også kunne holde sig til at pædagogen var færdig med barn nr2, barn nr1 sagde ikke noget, og pædagog vente sig og gik igen i gang med barn nr2 der under det hele bare hade ligget på ryggen og vente på hvad der skulle ske,

pædagogen fandt en bodystocking, en kjole og et par strømpebukser og gav barn nr2 det på og sætte barnet ned på gulvet, pædagogen gav barn nr2 en sut i munden og sagde så hvor gammel vil du så gerne være nu ?,

2 svarer barn nr2, pædagog svarer at så må du også opføre dig som en på 2år og vil blive behandlet som en, Okay fedt svarer barn nr2, og satte sig med et bomb på gulvet, pædagog vente sig mod barn nr1 når lille ven hvor gammel vil du så gerne være ?,

Barn nr1 tænkte sig lidt om og svarer 4 men tror grene jeg vil have en ble på for en sikkerheds skyld så kan jeg have uheld en gang imellem eller måske få at vide at nu er der ikke tid til at kunne komme på wc så jeg bare må gøre det i bleen i stedet for at gå på wc,

pædagog gik hen til barn nr1 og tog tøjet af, og løfte barnet op og lade det på sengen, men jeg skal jo tisse nu sagde barn nr1, pædagog så bare blidt på barnet og svarer ja men kan du huske at du lige sagde at hvis vi synes du skulle bruge ble så ville du gerne det og i dag synes jeg i skal have rigtig lov til bare at slappe af og hygge jer her hjemme,

barn nr1 lade sig til rette og pædagog gik i gang med at give barnet en ble på, og så faldt pædagog en kjole og et par strømpebukser til barnet og gav barnet det på og satte hende ned på gulvet ved siden af barn nr2 der stadig sad på gulvet og suttet løs på sin sut, barn nr1 så ned på barn nr2 og blive lidt misundelig over ikke selv at have en sut i munden,

pædagog måtte have set det for med det samme og sagde når lille ven du kan også få en sut hvis du vil, barn nr1 blive rød i hovedet igen men nikkede,

pædagogen fandt så en sut og gav barn nr1 den i munden og sagde så kan du tage din nye legekammerater med ind og se film til vi skal spise hvis i har lyst til det, det hade begge børn så mens barn nr1 gik, kravlede nr2 ind til den ene sofa og satte sig,

og så de den film forfra som det første barn var gået glip af det meste af, da barnet var blivet lidt for nysgerrig efter hvad der foregik ved siden af i det andet rum,

Forsættes

5 Synes om

Jeg vil gerne høre hvad folk skulle synes om den og om det overhovedet giver mening at lave videre på historien :smiling_face:

Her kommer så lidt feedback :slightly_smiling_face:

Så måske gerne at der lidt mellemrum i mellem ordene, så bliver kapitlet meget nemmere at læse og man kan huske hvor man er kommet til, måske også at man lærte børnenes navne i historien, ellers meget fin historie.

Ja synes også det bliver lidt irriterende til sidst at kalde dem barn nr1 og nr 2 og skriver pædagog hele tiden :sweat_smile:

Jeg vil gerne have nogen bud på navne til personerne i historien kan ikke rigtig finde på nogen som jeg synes passer rigtig på en eller anden måde :thinking:

Ideen er god. Og det kan også fungere det med at angive personerne som ‘pædagogen’ og ‘barn et’ og ‘barn to’. Eller måske ‘drengen’ og ‘pigen’?

Der er plads nok på siden, så undgå forkortelser.

Du vil med fordel kunne dele teksten op i afsnit. Således hvert afsnit kun indeholder nogle få sætninger.

Du har valgt en alvidende fortæller. Her ville det nok være en fordel, at sætte direkte tale i anførelse. Barn 1 sagde “jeg vil gerne”.

Det er også altid en god ide, at lave teksten i et tekstbehandling program, således de værste stavefejl bliver opdaget.

Det giver mulighed for at korrekturlæse nogle gange, inden teksten kopieres ind her på siden.

Ser frem til endnu en dag/afsnit, hvor du har taget dig lidt tid, til at finpudse teksten inden den publiceres her på siden.

Jeg er desværre ikke så teknisk men ja det kan gøres på mange måder :smiling_face:

Vil lige tilføje at jeg faktisk altid ligger en historie op med det samme den er skrevet og den ligger kun det sted hvor jeg vælger at skrive den ned :smiling_face:

Jeg overvejer nogen gange lidt til en historie og så skriver jeg det nogen gange ned hvor jeg nu lige har lyst og så kommer resten bare men denne gang skulle det samtidig være realistisk og omhyggeligt🤔

Jeg tænker faktisk at skrive den forfra synes ikke det blive så godt som jeg hade håbet :thinking:

1 Synes om

Har lavet nogen mellemrum og føjet nogen få ord til synes det bliver noget bedre end før :thinking:

1 Synes om