Cirkus og tivoli i byen

Som tidligere beskrevet gik jeg med ble de 7 første år af mit liv da jeg ikke havde styr på min blære. Når jeg skulle tisse, kunne jeg ikke holde mig og tissede i bukserne. Derimod havde jeg fint kontrol med at lave pølser, der var sjældne uheld.

Jeg havde en dejlig potte som jeg sad godt på, jeg nød faktisk at sidde på den for at lave pølser. Var jeg ikke i nærheden af den, i byen eller med mor ude at handle brugte jeg bleen, som jeg jo alligevel havde på.

Det bedste jeg vidste var om sommeren når vi var ved stranden, indtil jeg var 6 år, skulle man ikke have badebukser eller ble på, hvor jeg nød ikke have den varme ble på, for der gjorde det ikke noget at være lidt utæt.

Hvornår blev jeg ble fri?

Det blev jeg da jeg om sommeren var på ferie hos farmor. Hun sagde til mig at lige så snart jeg mærker at jeg skal tisse eller lave pølser skulle jeg gå ud i haven og sætte mig på hug og vente til pølser og tis kommer ud.

Jeg lærte hurtig kunsten og selv om jeg ikke havde bukser på skete der aldrig uheld indenfor, jeg nåede altid udenfor.

På den måde lærte jeg at sidde på hug uanset om jeg skulle tisse eller lave pølser.

Drenge kan godt tisse ved at sidde på hug. Derfor fortsatte jeg med at sidde på hug både for at tisse og lave pølser.

Det gav selvfølgelig nogle udfordringer, f.eks. når der var tivoli eller cirkus i byen foregik det på sportspladsen.

Dengang var der ikke nogen toiletter på pladsen, det betød at buskene omkring pladsen måtte bruges når folk skulle tisse, lave pølser eller kaste op.

Derfor var det en uskreven lov at skulle man andet end at tisse skulle man gå langt ind i buskene.

Når jeg kun skulle tisse, satte jeg mig på hug lige indenfor buskene. Så råbte folk ad mig, din skarnsknægt du må ikke skide her, men jeg viste dem at der ingen pølser lå under min numse.

Selvfølgelig gik jeg længere ind når jeg skulle lave pølser.

Af en eller anden grund var det mest mænd der brugte buskene, det var sjælden jeg så en dame der.

Dengang var det en helt naturlig ting at lave pølser eller tisse, der var ingen døre der skulle låses.

Jeg måtte også lære mange drenge hvordan de gør det, når de skal lave pølser i naturen, bukserne skal sættes på lårene så både numsen og tissemanden er fri af bukserne, fordi så tisser de ikke på bukserne når de sidder på hug, for man skal altid tisse mens man sidder og laver pølser..