En begyndelse på forandringen

Jeg føler fortsat at En begyndelse på forandringen er en vigtig afprøvning på AI, og at der her er kommet et godt resultat.
Man kan godt bemærke at visse vendinger og temaer ofte gentages men føler ikke at hand-lingen er blevet uspændende eller skadet.
Glæder mig til at læse de resterende dage. Er spændt på om Magnus ender som nyfødt! - og skal leve af 6 - 8 flasker i døgnet? Mener ellers at Magnus i høj grad opnår at blive afslappet i Baby-rollen, og leve i nuet…
Det er fint dels med ideerne om dagpleje, og dels med at blive rutineret i at sidde i klapvogn også i det offentlige rum, og ligge i barnevogn - og sove til middag evt. med en flaske,
Rart at have været fri for de praktiske besværligheder. Det må være toppen på historien.
Håber på flere AI afprøvninger.
ABDer

1 Synes om

Dag 59: Fem timer alene

På niende dag blev Emma væk i fem timer. Magnus begyndte dagen med morgenmad, hvor Lene madede ham og sørgede for, at han følte sig godt tilpas i sine babyklæder. De tilbragte tid med at lege og lave kreative projekter.

“Magnus, lad os lave en stor farverig tegning sammen,” foreslog Lene.

Magnus nikkede og begyndte at tegne med farveblyanter. Da Emma kom tilbage, viste han stolt sin tegning frem.

Dag 60: Seks timer væk

På tiende dag blev Emma væk i seks timer. Magnus var nu godt indkørt i dagplejen og følte sig tryg med Lene. De havde en fast rutine med leg, måltider og hvile, hvilket hjalp Magnus med at føle sig sikker og elsket.

“Magnus, du har været så dygtig i dag. Skal vi bygge en stor legoby sammen?” spurgte Lene.

Magnus smilede og begyndte at lege med klodserne. Da Emma kom tilbage, var Magnus glad for at se hende, men han var også meget komfortabel med at være i dagplejen.

Dag 61: Første fulde dag

På dag 61 var det tid for Magnus at tilbringe en fuld dag i dagplejen. Emma sagde farvel om morgenen og forsikrede Magnus om, at hun ville være tilbage senere. Magnus var nu klædt i sine babyklæder, og han følte sig godt tilpas og sikker med Lene.

De tilbragte dagen med forskellige aktiviteter, og Magnus reagerede nu automatisk på sine følelser og behov uden at tænke over det. Han var begyndt at nyde sin tid i dagplejen og havde tillid til, at Emma altid ville komme tilbage.

Emma var stolt af, hvor langt Magnus var kommet, og hun vidste, at han var i gode hænder hos Lene. Magnus var nu godt indkørt i sin nye rutine, og han følte sig tryg og elsket både hjemme og i dagplejen.

Dag 62: Mandag

Magnus vågnede tidligt om morgenen og kiggede op på uroen over sin tremmeseng. Emma kom ind i værelset og smilede til ham. “Godmorgen, Magnus. Klar til en ny dag?” sagde hun.

Magnus nikkede og rakte armene ud mod Emma, som hjalp ham op og lagde ham på puslebordet. “Ja, Magnus er klar,” sagde han. Emma skiftede hans ble og klædte ham i en blød body og leggings med børnemotiver.

De gik ud i køkkenet, hvor Emma satte Magnus i højstolen og madede ham med havregrød og moset frugt. “Du er så dygtig, Magnus. Det bliver en god dag i dagplejen,” sagde Emma opmuntrende.

Emma kørte Magnus til dagplejen, hvor Lene tog imod ham. “Godmorgen, Magnus. Vi skal lege og have det sjovt i dag,” sagde Lene.

Dagen i dagplejen var fyldt med aktiviteter. Magnus legede med klodser, malede med fingerfarver og hørte historier. Han nød den trygge rutine og Lenes varme omsorg.

Frokosten bestod af mosede grøntsager og frugt, og efter maden hjalp Lene Magnus med at tage en middagslur i barnevognen. Før han faldt i søvn, gav Lene ham en sutteflaske med mælk. Magnus drak ivrigt og faldt hurtigt i søvn efter at have drukket.

Efter luren fortsatte legen indtil Emma kom for at hente ham.

Hjemme igen sad Magnus i højstolen, mens Emma madede ham aftensmad. Efter maden legede de sammen i børneværelset, før det var tid til bad og nattøj.

Emma hjalp Magnus med at tage en ren ble på og klædte ham i en blød sparkedragt. Hun satte ham i tremmesengen, trak tyngdedynen over ham og snurrede uroen rundt. “Godnat, Magnus. Du har været så dygtig i dag,” sagde hun og kyssede ham på panden.

Denne aften introducerede Emma en sutteflaske med mælk til Magnus. Han tog flasken med begge hænder og begyndte at drikke, mens han lå i tremmesengen. “Det er godt, Magnus. Det vil hjælpe dig med at sove,” sagde Emma.

Magnus drak indtil flasken var tom og faldt hurtigt i søvn, tryg og tilfreds.

Dag 63: Tirsdag

Magnus vågnede ved lyden af fuglesang udenfor. Emma kom ind og løftede ham op af tremmesengen. “Godmorgen, Magnus. Klar til endnu en dag?” spurgte hun.

Magnus nikkede. “Ja, klar,” sagde han.

Emma skiftede hans ble og klædte ham på. Efter morgenmaden, som bestod af yoghurt og frugt, kørte de til dagplejen.

Lene tog imod Magnus med et stort smil. “Godmorgen, Magnus. Vi skal på en tur i skoven i dag,” sagde hun.

Lene placerede Magnus i barnevognen, og de gik en tur i skoven. Magnus kiggede nysgerrigt på træerne, fuglene og alle de andre ting, han så. Lene fortalte ham om de forskellige ting, de så, og Magnus var fascineret af alle de nye indtryk.

Undervejs bemærkede Lene, at Magnus’ ble skulle skiftes. “Magnus, vi skal lige skifte din ble,” sagde hun og fandt et roligt sted i skoven, hvor hun kunne lægge pusletæppet ud.

Magnus lå stille, mens Lene hurtigt og effektivt skiftede hans ble. “Sådan, nu er du tør og frisk igen. Lad os fortsætte vores tur,” sagde hun og smilede til ham.

Efter frokost gav Lene Magnus en sutteflaske med mælk, inden han tog en lur i barnevognen. Magnus drak flasken og faldt hurtigt i søvn.

Da han vågnede, fortsatte legen. Emma hentede ham om eftermiddagen, og de tog hjem.

Hjemme igen madede Emma Magnus med aftensmad, og de tilbragte tid sammen i børneværelset. Efter bad og nattøj hjalp Emma Magnus i tremmesengen og snurrede uroen rundt. “Godnat, Magnus. Sov godt,” sagde hun.

Emma gav Magnus en sutteflaske med mælk, som han drak, mens han lå i tremmesengen. Magnus faldt hurtigt i søvn, glad og tilfreds.

Dag 64: Onsdag

Emma vækkede Magnus og skiftede hans ble. Hun klædte ham i en body med dyremotiver og leggings. “Godmorgen, Magnus. Det bliver en dejlig dag,” sagde hun.

Efter morgenmaden kørte de til dagplejen.

Lene tog imod Magnus med et smil. “Godmorgen, Magnus. Vi skal ud og køre en tur i barnevognen i dag,” sagde hun.

Lene satte Magnus i barnevognen og sørgede for, at han sad godt fastspændt i selerne. De gik en tur rundt i byen, og Magnus kiggede nysgerrigt på verden omkring sig. Han så biler, mennesker og andre børn lege i parkerne.

“Se, Magnus, der er en stor rød bil. Og der er en hund, der går tur med sin ejer,” sagde Lene og pegede på de forskellige ting, de så.

Magnus smilede og pegede på tingene, mens han nød turen.

Efter frokost gav Lene Magnus en sutteflaske med mælk, inden han tog en lur i barnevognen. Magnus drak flasken og faldt hurtigt i søvn.

Da han vågnede, fortsatte legen. Emma hentede ham om eftermiddagen, og de tog hjem.

Hjemme igen sad Magnus i højstolen, mens Emma madede ham aftensmad. Efter maden legede de sammen i børneværelset, før det var tid til bad og nattøj.

Emma hjalp Magnus med at tage en ren ble på og klædte ham i en blød sparkedragt. Hun satte ham i tremmesengen, trak tyngdedynen over ham og snurrede uroen rundt. “Godnat, Magnus. Du har været så dygtig i dag,” sagde hun og kyssede ham på panden.

Emma gav Magnus en sutteflaske med mælk, som han drak, mens han lå i tremmesengen. Magnus faldt hurtigt i søvn, tryg og tilfreds.

Dag 65: Torsdag

Magnus vågnede tidligt og blev skiftet og klædt på af Emma. “Godmorgen, Magnus. Klar til en ny dag?” spurgte hun.

Efter morgenmaden kørte de til dagplejen.

Lene tog imod Magnus med et stort smil. “Godmorgen, Magnus. Vi skal lave noget sjovt i dag,” sagde hun.

Dagen i dagplejen var fyldt med leg og læring. Magnus legede med klodser, malede med fingerfarver og hørte historier. Han nød frokosten og tog en lur i barnevognen efter at have drukket sin sutteflaske med mælk.

Emma hentede Magnus om eftermiddagen, og de tog hjem.

Emma gav Magnus en sutteflaske med mælk, som han drak, mens han lå i tremmesengen. Magnus faldt hurtigt i søvn, tryg og tilfreds.

2 Synes om

Jeg er fortsat meget imponeret over resultatet af dette AI-forsøg, herunder de sproglige ting men også selve handlingen som i vidt omfang pirrede mig. Tror ikke jeg selv evner at benytte teknikken, men har her fået lidt indsigt og en god oplevelse.
Håber på flere AI-aktiviteter.
ABDer

1 Synes om

Dag 66: Fredag

Magnus vågnede ved lyden af fuglesang udenfor. Emma kom ind og løftede ham op af tremmesengen. “Godmorgen, Magnus. Klar til endnu en dag?” spurgte hun.

Magnus nikkede. “Ja, klar,” sagde han.

Emma skiftede hans ble og klædte ham på. Efter morgenmaden, som bestod af yoghurt og frugt, kørte de til dagplejen.

Lene tog imod Magnus med et stort smil. “Godmorgen, Magnus. Vi skal lave noget sjovt i dag,” sagde hun.

Dagen bød på nye aktiviteter. Magnus legede med biler, byggede togbaner og deltog i en sangtime. Han var begyndt at nyde dagplejen mere og mere.

Hjemme igen madede Emma Magnus med aftensmad og de tilbragte tid sammen i børneværelset. Efter bad og nattøj hjalp Emma Magnus i tremmesengen og snurrede uroen rundt. “Godnat, Magnus. Sov godt,” sagde hun.

Emma gav Magnus en sutteflaske med mælk, som han drak, mens han lå i tremmesengen. Magnus faldt hurtigt i søvn, glad og tilfreds.

Dag 67: Lørdag

Magnus vågnede tidligt og blev skiftet og klædt på af Emma. “Godmorgen, Magnus. Klar til en dejlig dag?” spurgte hun.

Efter morgenmaden tilbragte de formiddagen med at lege i børneværelset.

Om eftermiddagen kom Emma’s veninder, Maria og Louise, på besøg. De havde medbragt kager og kaffe, og de satte sig i stuen for at snakke.

“Magnus, kom og sig hej til Maria og Louise,” sagde Emma.

Magnus var lidt genert, men Emma hjalp ham med at føle sig tryg. “Hej,” sagde han stille.

Veninderne smilede og vinkede. “Hej Magnus, hvor er det godt at se dig,” sagde Maria.

Magnus legede i stuen, mens Emma snakkede med sine veninder. De beundrede, hvor godt Magnus tilpassede sig sin nye rutine.

“Du gør det så godt, Emma. Magnus ser så glad og tilfreds ud,” sagde Louise.

Emma smilede stolt. “Tak, jeg er også meget tilfreds med hans udvikling. Det er dejligt at se ham trives,” svarede hun.

Midt i samtalen opdagede Emma, at Magnus skulle skiftes. “Magnus, vi skal lige skifte din ble,” sagde hun.

Magnus så lidt flov ud, men Emma var rolig og støttende. “Det er okay, Magnus. Lad os få det ordnet,” sagde hun og førte ham til puslebordet.

Veninderne kiggede diskret væk og fortsatte deres samtale, mens Emma hurtigt og effektivt skiftede Magnus’ ble. “Sådan, nu er du tør og frisk igen,” sagde hun og gav ham et kram.

Senere på dagen, da det nærmede sig Magnus’ eftermiddagslur, gav Emma ham en flaske mælk. “Her, Magnus, drik din mælk,” sagde hun og holdt flasken for ham, mens han drak.

Veninderne så på med et smil. “Det er så sødt at se, hvor godt du tager dig af ham, Emma,” sagde Maria.

Emma smilede og nikkede. “Tak, det betyder meget for mig at se ham glad og tryg,” svarede hun.

Efter veninderne var gået, madede Emma Magnus aftensmad og hjalp ham med at tage et bad. Hun klædte ham i nattøj og lagde ham i tremmesengen.

“Godnat, Magnus. Sov godt,” sagde Emma og kyssede ham på panden.

Emma gav Magnus endnu en sutteflaske med mælk, som han drak, mens han lå i tremmesengen. Magnus faldt hurtigt i søvn, tryg og tilfreds.

Dag 68: Søndag

Magnus vågnede og blev skiftet og klædt på af Emma. “Godmorgen, Magnus. Klar til en hyggelig dag?” spurgte hun.

Efter morgenmaden tog de en tur i parken. Magnus sad i sin klapvogn, mens Emma gik rundt og nød den friske luft.

Efter parken tog de hjem og tilbragte eftermiddagen med at lege i børneværelset. Magnus byggede med klodser og legede med sine bamser, mens Emma læste en bog for ham.

“Du er så god til at lege, Magnus. Skal vi bygge et tårn sammen?” spurgte Emma.

Magnus nikkede ivrigt. “Ja, bygge tårn,” sagde han.

Aftenrutine

Hjemme igen madede Emma Magnus med aftensmad og de legede sammen i børneværelset. Efter bad og nattøj hjalp Emma Magnus i tremmesengen og snurrede uroen rundt. “Godnat, Magnus. Sov godt,” sagde hun.

Dag 69: Mandag

Magnus vågnede tidligt om morgenen og kiggede op på uroen over sin tremmeseng. Han kunne mærke, at bleen var våd, men det generede ham ikke længere. Emma kom ind i værelset og smilede til ham. “Godmorgen, Magnus. Klar til en ny dag?” sagde hun.

Magnus nikkede og rakte armene ud mod Emma, som hjalp ham op og lagde ham på puslebordet. “Ja, Magnus er klar,” sagde han. Emma skiftede hans ble og klædte ham i en blød body og leggings med børnemotiver.

De gik ud i køkkenet, hvor Emma satte Magnus i højstolen og madede ham med havregrød og moset frugt. “Du er så dygtig, Magnus. Det bliver en god dag i dagplejen,” sagde Emma opmuntrende.

Efter morgenmaden kørte Emma Magnus til dagplejen. Under køreturen sad Magnus i sin autostol og kiggede ud ad vinduet. Han mærkede en svag fornemmelse i maven, men inden han nåede at tænke over det, havde han lavet i bleen. Emma bemærkede det, men sagde ingenting, da de snart ville være fremme.

Velkomst ved dagplejen

Lene tog imod Magnus med et stort smil. “Godmorgen, Magnus. Vi skal lege og have det sjovt i dag,” sagde hun. Emma informerede Lene om Magnus’ uheld, og de gik sammen ind i dagplejen.

Lene skiftede hurtigt Magnus’ ble, og de begyndte formiddagens aktiviteter. Magnus legede med klodser, malede med fingerfarver og hørte historier. Mens han legede, bemærkede Lene, at Magnus igen havde tisset i bleen. Hun skiftede ham hurtigt og opmuntrende, “Du er så dygtig, Magnus. Lad os fortsætte med at lege.”

Efter frokosten, hvor Magnus blev madet med mosede grøntsager og frugt, fik han en sutteflaske med mælk og blev lagt i barnevognen til middagslur. Lene sørgede for, at han lå godt og trygt. Magnus drak flasken og faldt hurtigt i søvn.

Efter luren var det tid til sanseaktiviteter. Lene havde fyldt en stor kasse med forskellige materialer som ris, bønner, stofrester og små legetøj, som Magnus kunne røre ved og udforske. Magnus nød at lege med de forskellige teksturer, men pludselig mærkede han en trang i maven og lavede igen i bleen uden at kunne kontrollere det. Lene skiftede ham endnu en gang og roste ham, “Det er helt okay, Magnus. Du gør det så godt.”

Om eftermiddagen kom Emma for at hente Magnus. “Hvordan har din dag været, Magnus?” spurgte hun smilende.

“Leget,” svarede Magnus kort og kiggede op på Emma med et smil.

Emma takkede Lene og tog Magnus med hjem.

På vej hjem stoppede de ved supermarkedet for at handle. Mens de gik rundt og fyldte vognen med varer, mærkede Magnus igen trangen til at tisse, men han sagde intet og lod det ske i bleen. Emma bemærkede det og besluttede at skifte ham, når de kom hjem.

Efter indkøbene satte Emma Magnus i autostolen og kørte hjem. Magnus var træt efter en lang dag, men han følte sig tryg i sin rutine.

Hjemme igen satte Emma Magnus i højstolen og madede ham aftensmad. Mens de spiste, havde Magnus endnu et uheld og tissede i bleen. Emma skiftede ham hurtigt efter maden og beroligede ham, “Det er helt fint, Magnus. Du gør det så godt.”

Efter aftensmaden legede de sammen i børneværelset, før det var tid til bad og nattøj. Emma hjalp Magnus med at tage et bad, skiftede hans ble og klædte ham i en blød sparkedragt. Hun satte ham i tremmesengen, trak tyngdedynen over ham og snurrede uroen rundt. “Godnat, Magnus. Du har været så dygtig i dag,” sagde hun og kyssede ham på panden.

Da Magnus sov, satte Emma sig i stuen med en kop te. Hun reflekterede over dagen og var tilfreds med, hvordan Magnus tilpassede sig sin nye rutine. Hun begyndte at planlægge næste dags aktiviteter og sikrede sig, at alt var klar til Magnus’ dag i dagplejen. Emma følte en dyb glæde over at se Magnus trives og udvikle sig under hendes kærlige omsorg.

Dag 70: Afhentningen

Om eftermiddagen ankom Emma til dagplejen for at hente Magnus. Hun blev mødt af Lene, som stod med et varmt smil ved døren. Magnus legede stadig inde i legerummet, helt opslugt af sine legetøjsklodser.

“Han har haft en rigtig god dag,” sagde Lene og førte Emma ind i stuen. De satte sig ned, mens Magnus legede videre.

“Det er godt at høre,” svarede Emma og kiggede kærligt på Magnus. “Jeg er så glad for, at han har vænnet sig til dagplejen så godt.”

Lene nikkede og lænede sig lidt frem. “Emma, jeg har tænkt på noget. Måske er det tid til, at vi taler om, hvordan vi kom her til.”

Emma kiggede spørgende på Lene, og Lene fortsatte. “Jeg ved, at du har haft dine grunde til at hjælpe Magnus med at tilpasse sig denne nye livsstil. Og jeg vil gerne fortælle dig, at jeg har kendt til dine planer fra starten af.”

Emma så overrasket ud. “Hvordan vidste du det, Lene?”

Lene smilede blidt. “Emma, vi er familie. Jeg har altid kendt dig godt, og jeg ved, hvor meget du holder af Magnus. Jeg har set, hvordan du har arbejdet på at sikre, at han får den omsorg og støtte, han har brug for.”

Emma sukkede og nikkede. “Ja, det er rigtigt. Jeg har gjort alt dette, fordi jeg vil det bedste for Magnus. Men også fordi jeg vidste, at du manglede børn i din dagpleje. Jeg ville hjælpe dig, og samtidig sørge for, at Magnus fik den opmærksomhed og omsorg, han har brug for.”

Lene lagde en hånd på Emmas skulder. “Jeg er så taknemmelig for din hjælp, Emma. Og jeg er glad for, at vi har kunnet arbejde sammen om at skabe denne trygge og kærlige hverdag for Magnus.”

Emma smilede lettet. “Tak, Lene. Det betyder meget for mig at vide, at du har været med mig hele vejen. Jeg er så glad for, at Magnus har dig som dagplejer.”

De to kvinder rejste sig og gik hen til Magnus, der stadig legede med klodserne. “Magnus, det er tid til at tage hjem,” sagde Emma blidt.

Magnus kiggede op og smilede. “Mor, jeg har leget hele dagen!”

Emma nikkede og gav ham et kram. “Det er dejligt at høre, skat. Lad os komme hjem og fortsætte den gode dag.”

Mens de gik mod bilen, følte Emma en dyb taknemmelighed over samarbejdet med Lene. Hun vidste, at Magnus var i gode hænder, og at han ville fortsætte med at trives under deres fælles omsorg.

1 Synes om

Det var slut på fortællingen om Emma og Magnus.

En historie skrevet med ChatGPT.
Historien har taget mere end 4 timer at skrive med ChatGPT.
Når man bruger ChatGPT til at skrive historier, skal man prompte meget effektivt og klart, for ellers får man blot samme smører en gang til.

Hvis ikke man er tydelig omkring at hver dag skal være forskellig, og hvordan dagen skal være forskellig fra den forgående, får man de præcise samme vendinger, og ord, som dagen i forvejen.

Det er tydeligt at ChatGPT stadig er på et tidligt stadie af kunstig intelligens i forhold til kreativitet, og ny tænkning.

Jeg kan ikke anbefale at bruge ChatGPT til at skrive historier. De bliver meget flade og ensformige i fortællingen. Derudover kan ChatGPT kun promptes til at skrive om gode gerninger og handlinger som er skabt i overensstemmelse og accept med hinanden. Hvilket punkter spændingen i historien, for alle er enige og acceptere hinanden i modsætning til hvordan livet normalt er. Der er intet på spil.

Det gør også at historien mangler liv, og dybde. For en spænende historie handler ofte om de steder hvor vi har noget på spil, eller hvor der sker en forandring for os. Hvordan reagere vi så, og hvorfor reagere vi sådan?

De spørgsmål og handlinger for man på ingen måder med en Chatrobot (endnu).

Historien om Magnus og Emma var ment som et eksempel på hvad en chatrobot kan. Jeg har andre historier i støbeskeen (uden brug af Charrobotter) som jeg vil forsætte med at skrive på, og glæder mig til at lægge op på siden en dag :hugs:

1 Synes om

Tak for dagene indtil nr. 70, ekstrastof.
Jeg finder afprøvningen yderst vellykket i sin helhed, selvom jeg ikke begriber “teknikken”, der var meget stof med handling som udviklede sig over tid.
Med nye rutiner, begrundelse og iværksættelse, som næsten altid indeholdt en form for accept fra Magnus. Vil fremhæve anvendelse af barnevogn, klapvogn og vist nok også kravlegård. Og det med dagpleje, og veninder på besøg, vil nok pirrer enhver ABer. Følte at handlingen var realistisk.. Følte ikke at relationen mellem Magnus og Emma var beskrevet - er klar over at dette ikke er en del af den tekniske side af forsøget
Godt arbejde.
Mvh ABDer

1 Synes om