Dag 7: Skuffelse over forsinkede bleer og små Fremskridt
Efter en nat, hvor Emma igen havde vækket Magnus flere gange for at minde ham om at gå på toilettet, vågnede Magnus træt og udmattet. Han havde ikke haft et uheld, men den manglende søvn påvirkede ham stadig.
“Godmorgen, Magnus,” sagde Emma blidt, da hun vækkede ham. “Hvordan har du det i dag?”
“Jeg er stadig meget træt,” svarede Magnus stille, mens han gned øjnene. Han var taknemmelig for, at han ikke havde haft et uheld, men den konstante opvågning havde gjort ham udmattet.
“Det er helt forståeligt,” sagde Emma opmuntrende. “Husk, det er helt normalt, og det tager tid for din krop at vænne sig til forandringerne.”
Efter morgenmaden sørgede Emma for, at Magnus drak et stort glas vand. Magnus tøvede lidt, da han huskede gårsdagens uheld og frygtede, at det kunne ske igen. Han var også bekymret for, at han måske ikke ville nå toilettet i tide, især når han var så træt. Magnus var også bekymret over at være en byrde for Emma, da han havde brug for konstant opmærksomhed og påmindelser.
Emma bemærkede hans tøven og bekymrede udtryk. “Magnus, husk hvad vi talte om i går. Du er ikke en byrde, og vi finder en løsning sammen,” sagde hun blidt.
Magnus nikkede langsomt. “Tak, Emma. Jeg er bare bange for, at jeg ikke når det til toilettet igen.”
Emma satte sig ned ved siden af ham og tog hans hånd. “Magnus, du klarede det flot i går, og selvom der var et uheld, så er det okay. Din krop skal vænne sig til den nye rutine, og det tager tid. Vi finder en løsning snart.”
Emma tænkte på de bleer, hun havde bestilt, og hvordan de ville hjælpe Magnus med at føle sig mere tryg og undgå pinlige situationer. Hun spekulerede på, om bleerne kunne blive forsinket i fragten og sørgede for, at hun skulle være hjemme, når de kom, så det ikke var Magnus, der modtog pakken.
I løbet af formiddagen mindede Emma ham regelmæssigt om at drikke vand og gå på toilettet. Hun kunne se, at han stadig var lidt tøvende, men hun vidste, at det var nødvendigt for hans helbred og velvære.
Mens de sad og spillede et brætspil ved spisebordet, bemærkede Emma, at Magnus begyndte at se urolig ud. Hun skulle til at spørge ham, men inden hun nåede at sige noget, rejste Magnus sig hurtigt og skyndte sig mod toilettet.
Magnus nåede toilettet næsten i tide og følte en bølge af lettelse, da han brugte toilettet. Der kom kun enkelte dråber i underbukserne, hvilket gjorde ham lidt flov, men det var langt bedre end dagen før. Da han kom ud, så han stadig lidt flov ud, men Emma smilede opmuntrende til ham.
“Du klarede det flot, Magnus. Husk, din krop skal vænne sig til den nye rutine, og det tager tid,” sagde hun.
Emma så Magnus’ flove ansigt og spurgte blidt, “Magnus, holdt du dine underbukser rene?”
Magnus kiggede ned og mumlede stille, “Ikke helt… der kom nogle dråber.”
Emma lagde en beroligende hånd på hans skulder. “Det er okay, Magnus. Du gjorde det næsten, og det er en stor fremgang. Husk, vi gør fremskridt, og det er det vigtigste.”
Senere på dagen, mens Magnus slappede af på sofaen og så fjernsyn, modtog Emma en besked på sin telefon. Det var fra fragtfirmaet, der oplyste, at pakken med bleerne var blevet forsinket. Hun følte en bølge af skuffelse og ked-af-det-hed skylle ind over sig. Hun havde virkelig håbet, at de ville ankomme i dag, så Magnus kunne føle sig mere tryg og undgå flere pinlige situationer. Emma vidste, hvor meget det betød for Magnus, og hun ønskede så brændende at hjælpe ham.
Mens Emma var optaget af at rydde op i stuen og tænkte på den forsinkede pakke, begyndte Magnus igen at føle trangen til at tisse. Han kiggede nervøst rundt og rejste sig hurtigt fra sofaen. Emma bemærkede det straks.
“Magnus, du skal måske på toilettet igen,” sagde hun beroligende.
Magnus skyndte sig mod badeværelset og nåede frem i tide denne gang. Han følte en bølge af lettelse, da han brugte toilettet uden problemer. Da han kom ud, så han stadig lidt flov ud, men Emma smilede opmuntrende til ham.
“Du klarede det flot, Magnus. Det går bedre og bedre,” sagde hun opmuntrende.
Om aftenen, før sengetid, sørgede Emma for, at Magnus drak endnu et glas vand. “Det vil hjælpe dig med at sove bedre,” sagde hun opmuntrende.
Magnus nikkede og drak vandet, selvom han stadig var lidt bekymret. Midt om natten vågnede Emma igen ved lyden af Magnus, der vendte og drejede sig i sengen. Hun tændte en lille natlampe og så, at han kæmpede med at holde på det igen.
“Det er okay, Magnus,” sagde hun blidt. “Du kan gå på toilettet nu.”
Magnus rejste sig hurtigt og skyndte sig ud på badeværelset. Emma fulgte efter og sørgede for, at han kom sikkert tilbage i seng bagefter. “Vi klarer det sammen,” sagde hun beroligende.
Emma lagde sig ved siden af ham igen og strøg ham beroligende over håret, indtil han faldt i søvn. Hun vidste, at det ville tage tid, men hun var fast besluttet på at støtte ham hele vejen og sikre, at han følte sig tryg og elsket.
Dag 8: Magnus’ Udfordringer Fortsætter
Efter endnu en nat, hvor Emma havde vækket Magnus flere gange for at minde ham om at gå på toilettet, vågnede Magnus igen træt og udmattet. Han havde undgået uheld, men den manglende søvn påvirkede ham stadig.
“Godmorgen, Magnus,” sagde Emma blidt, da hun vækkede ham. “Hvordan har du det i dag?”
“Jeg er stadig meget træt,” svarede Magnus stille, mens han gned øjnene. Han var taknemmelig for, at han ikke havde haft et uheld, men den konstante opvågning havde gjort ham udmattet.
“Det er helt forståeligt,” sagde Emma opmuntrende. “Husk, det er helt normalt, og det tager tid for din krop at vænne sig til forandringerne.”
I løbet af formiddagen mindede Emma ham regelmæssigt om at gå på toilettet. På et tidspunkt, hvor de sad og læste en bog sammen, bemærkede hun, at Magnus begyndte at se urolig ud.
“Magnus, skal du på toilettet?” spurgte hun forsigtigt.
Magnus nikkede og rejste sig hurtigt. Han skyndte sig mod toilettet og nåede det i tide. Da han kom ud, smilede Emma opmuntrende til ham.
“Godt klaret, Magnus! Husk, vi gør fremskridt.”
Senere på dagen, mens Magnus læste en bog ved skrivebordet, begyndte han igen at se urolig ud. Emma bemærkede det og mindede ham straks om toilettet.
“Magnus, tid til at gå på toilettet,” sagde hun.
Magnus tøvede et øjeblik, men rejste sig derefter og gik mod badeværelset. Han nåede det i tide, men han var urolig, fordi han vidste, at han ikke ville have nået det uden Emmas påmindelse. Da han kom ud, så han lettet ud, men også bekymret.
“Flot, Magnus. Du klarer det rigtig godt,” sagde Emma opmuntrende.
Da de spiste frokost, blev Magnus igen urolig. Emma så det straks og mindede ham om at gå på toilettet.
“Magnus, du skal måske på toilettet igen,” sagde hun.
Magnus nikkede og rejste sig hurtigt. Han skyndte sig mod toilettet og nåede det igen i tide. Da han kom ud, så han stolt ud.
“Se, du klarer det virkelig flot,” sagde Emma med et smil.
Om eftermiddagen, mens de spillede et strategispil sammen, bemærkede Emma, at Magnus begyndte at se urolig ud. Denne gang mindede hun ham ikke straks, og tissetrangen opstod pludselig og kraftigt. Magnus rejste sig hurtigt, men nåede ikke toilettet i tide. Han mærkede først et par dråber i underbukserne, men inden han kunne reagere, følte han en strøm af varme, der gjorde hans bukser gennemvåde. Han følte en bølge af skam og kunne ikke holde tårerne tilbage.
Emma skyndte sig hen til ham og lagde en beroligende hånd på hans skulder. “Det er okay, Magnus. Du gjorde det næsten,” sagde hun blidt.
Magnus så flovt ned. “Jeg nåede det næsten,” mumlede han.
“Det er helt okay,” gentog Emma. “Lad os få dig skiftet, så du kan føle dig bedre.”
Emma hjalp Magnus med at skifte til rent tøj og sørgede for, at han følte sig komfortabel igen. “Vi finder en løsning snart,” sagde hun beroligende. Hun tænkte straks på pakken med bleer og trak sin telefon frem for at tjekke leveringsstatus. Hun opdagede, at pakken var på vej og ville ankomme i morgen, hvilket gav hende lidt lettelse.
Senere på eftermiddagen, mens Magnus skrev i sin dagbog ved skrivebordet, bemærkede Emma igen, at han begyndte at se urolig ud.
“Magnus, tid til at gå på toilettet,” mindede hun ham.
Magnus rejste sig hurtigt og gik mod toilettet. Han nåede det i tide, og da han kom ud, så han lettet ud.
“Flot klaret, Magnus,” sagde Emma opmuntrende.
Om aftenen, mens de lavede mad sammen, blev Magnus igen urolig. Emma så det straks og mindede ham om at gå på toilettet.
“Magnus, du skal måske på toilettet igen,” sagde hun beroligende.
Magnus skyndte sig mod badeværelset og nåede det denne gang i tide. Han følte en bølge af lettelse, da han brugte toilettet uden problemer. Da han kom ud, smilede Emma til ham.
“Du klarede det flot, Magnus. Det går bedre og bedre,” sagde hun opmuntrende.
Senere om aftenen, mens de så en film sammen, blev Magnus igen urolig. Emma bemærkede det straks, men denne gang mindede hun ham ikke med det samme. Tissetrangen opstod pludselig og kraftigt igen, og Magnus nåede ikke toilettet i tide. Han mærkede først et par dråber i underbukserne, men så følte han en strøm af varme, der hurtigt gennemblødte hans bukser. Han følte en bølge af skam og kunne ikke holde tårerne tilbage.
Emma skyndte sig hen til ham og lagde en beroligende hånd på hans skulder. “Det er helt i orden, Magnus. Du nåede det næsten, og det er okay,” sagde hun blidt.
Magnus så flovt ned. “Jeg nåede det næsten igen,” mumlede han.
“Det er okay,” gentog Emma. “Lad os få dig skiftet, så du kan føle dig bedre.”
Emma hjalp Magnus med at skifte til rent tøj og sørgede for, at han følte sig komfortabel igen. “Vi klarer det sammen,” sagde hun beroligende.
Om aftenen, før sengetid, sørgede Emma for, at Magnus drak endnu et glas vand. “Det vil hjælpe dig med at sove bedre,” sagde hun opmuntrende.
Magnus nikkede og drak vandet, selvom han stadig var lidt bekymret. Midt om natten vågnede Emma igen ved lyden af Magnus, der vendte og drejede sig i sengen. Hun tændte en lille natlampe og så, at han kæmpede med at holde på det igen. Men denne gang besluttede hun sig for ikke at vække ham. I stedet strøg hun ham blidt over håret, så han faldt til ro igen. Hun så, at Magnus blev så rolig, at han tissede i søvne. Emma var støttende og tænkte, at det var bedre for Magnus at være veludhvilet end at undgå uheld om natten. Hun vidste, at dårlig søvn og manglende søvn kunne være værre end sengevædning, da det kunne påvirke hans humør, koncentration og generelle velbefindende.
Dag 9: Introduktion til Natbleen
Om morgenen vågnede Magnus og indså, hvad der var sket. Han så flovt på Emma, men hun smilede beroligende til ham.
“Det er helt i orden, Magnus. Det vigtigste er, at du har sovet godt,” sagde hun blidt. “Vi finder en løsning sammen.”
Emma hjalp Magnus med at skifte til rent tøj og sørgede for, at han følte sig komfortabel igen. “Vi klarer det sammen,” gentog hun beroligende.
Da de satte sig til morgenmad, vidste Emma, at dagen ville bringe en vigtig ændring. Hun havde modtaget besked om, at pakken med bleerne ville ankomme i dag. Mens Magnus spiste sin morgenmad, tænkte Emma over, hvordan hun bedst kunne introducere dem til ham på en støttende måde.
I løbet af dagen sørgede Emma for, at Magnus fortsatte med at drikke vand og gik regelmæssigt på toilettet. De tilbragte en afslappet dag med at læse, spille spil og tegne, og Emma mindede ham konstant om toilettet, hvilket hjalp ham til at undgå uheld.
Ved frokosttid ankom pakken. Emma tog den diskret ind og lagde den i soveværelset, væk fra Magnus’ syn. Hun brugte resten af dagen på at finde de rigtige ord og grunde til at introducere bleerne til Magnus om aftenen.
Senere på eftermiddagen, mens de spillede et spil sammen, blev Magnus pludselig meget urolig. Emma var så optaget af spillet, at hun glemte at minde ham om at gå på toilettet. Pludselig rejste Magnus sig hurtigt op, men det var allerede for sent. Han havde haft et uheld.
Magnus så flovt ned, og Emma følte en bølge af skuffelse over sig selv. “Åh nej, Magnus. Jeg er så ked af det. Jeg skulle have mindet dig om det,” sagde hun og krammede ham.
Magnus mumlede, “Det er okay, Emma.”
Men Emma kunne ikke skjule sin skam over at have glemt det. Hun hjalp Magnus med at skifte til rent tøj og forsikrede ham om, at alt ville blive bedre snart. Da hun senere på dagen så pakken med bleerne, følte hun en lettelse. Det var løsningen på deres problem og hendes skam over sin glemsomhed.
Efter aftensmaden besluttede Emma, at det var tid. Hun gik hen til Magnus, som sad og så film på sin bærbare computer ved spisebordet.
“Magnus, kan vi tale om noget vigtigt?” spurgte hun blidt.
Magnus så op og nikkede, lidt nervøs. Emma satte sig ved siden af ham og tog hans hånd.
“Jeg har modtaget noget i dag, som jeg tror vil hjælpe dig meget,” sagde hun. “Det er en pakke med bleer, og jeg vil gerne have, at du prøver at sove med en i nat.”
Magnus så overrasket og lidt flov ud. “Hvorfor skal jeg det?” spurgte han stille.
Emma smilede beroligende. “Der er fire gode grunde, Magnus. For det første, så vil det hjælpe dig med at sove bedre. Når du ikke skal bekymre dig om at nå toilettet, kan du få en uafbrudt søvn, og det er meget vigtigt for din helbred og energi.”
Hun fortsatte, “For det andet, så vil det forhindre, at du vågner op og føler dig flov, hvis der sker et uheld. Du vil føle dig mere tryg og rolig, når du ved, at du er beskyttet.”
“For det tredje,” sagde Emma, “så vil det gøre mine nætter lettere. Jeg bekymrer mig meget om dig og vågner ofte for at tjekke, om du har brug for at gå på toilettet. Hvis du sover med en ble, kan jeg også få en bedre nattesøvn, og vi kan begge vågne mere udhvilede.”
Magnus nikkede langsomt, begyndte at forstå.
“Og for det fjerde,” afsluttede Emma, “det er en midlertidig løsning, mens din krop vænner sig til den nye rutine. Det er ikke permanent, og vi arbejder stadig sammen om at finde den bedste måde at håndtere det på. Men indtil da, lad os gøre det her for din skyld.”
Emma vidste godt, at bleerne faktisk var en permanent løsning for Magnus, givet hans situation. Men hun valgte ikke at fortælle ham dette af flere årsager. Hun ønskede, at Magnus skulle vænne sig til ideen gradvist uden at føle sig presset eller tvunget. Hun ville ikke knuse hans håb eller selvtillid ved at afsløre, at det var en permanent løsning; hun ønskede, at han skulle føle sig tryg og ikke skamme sig. Desuden vidste Emma, at de kommende dage ville være afgørende for Magnus’ tilvænning. Hun havde planlagt ekstra støtte og opmuntring i de næste par dage.
Magnus så ned og tænkte et øjeblik. Han følte sig stadig lidt flov, men Emmas beroligende ord hjalp. Han nikkede til sidst.
“Okay, Emma. Jeg vil prøve,” sagde han stille.
Emma smilede og krammede ham. “Du er meget modig, Magnus. Lad os få dig klar til natten.”
Senere, før sengetid, hjalp Emma Magnus med at tage en ble på. Hun sørgede for, at han følte sig komfortabel og sikker. “Husk, Magnus, det vigtigste er, at du sover godt og føler dig tryg,” sagde hun.
Magnus krøb i seng og Emma satte sig ved siden af ham, strøg ham blidt over håret. “Godnat, Magnus. Jeg er stolt af dig,” sagde hun blidt.
“Godnat, Emma,” svarede Magnus og følte sig lidt mere rolig.
Midt om natten vågnede Emma ved lyden af Magnus, der vendte og drejede sig i sengen. Hun tændte en lille natlampe og så, at han kæmpede med at holde sig. Hun trak ham ind til sig, og han blev hurtigt rolig. Magnus blev så rolig, at han ikke vågnede, men havde et uheld i bleen. Emma følte en lettelse over, at Magnus havde taget ble på, hvilket gjorde situationen meget lettere for dem begge. Da hun slukkede lyset igen, tænkte hun på tre årsager til sin lettelse. For det første var hun lettet over, at Magnus ikke ville vågne flov og ked af det, hvilket havde været en stor bekymring for hende siden dagen før dag 1. For det andet betød det, at hun kunne få en bedre nattesøvn uden at bekymre sig konstant, hvilket havde påvirket hendes egen søvnkvalitet negativt. For det tredje følte hun en lettelse over, at hun ikke behøvede at bekymre sig om eventuelle ødelagte madrasser eller ekstra vasketøj, hvilket havde været en praktisk bekymring lige fra starten.
Dag 10: Bleer Hele Dagen
Om morgenen vågnede Magnus og følte sig mere udhvilet end han havde gjort i lang tid, selvom han også følte sig lidt pinlig over, at han havde tisset i bleen i nat. Emma havde også sovet bedre, da hun ikke havde været nødt til at vågne flere gange for at tjekke ham. Hun huskede, hvordan Magnus havde været så afslappet om natten, og hvor godt han havde sovet med bleen på. Hun begyndte at tænke, at det måske var en god idé at lade Magnus bruge ble hele dagen for at sikre, at han følte sig lige så tryg og afslappet.
Da de sad ved morgenmaden, spurgte Emma forsigtigt: “Magnus, hvordan har du det i dag? Følte du, at du sov bedre i nat?”
Magnus nikkede, selvom han stadig følte sig lidt flov. “Ja, jeg sov meget bedre. Jeg var ikke så bekymret for at vågne op og skulle tisse, selvom det er lidt pinligt, at jeg tissede i bleen.”
Emma smilede. “Det er godt at høre. Jeg tænkte på, om vi skulle prøve at bruge bleerne i dag også. Bare for at se, om det hjælper dig med at føle dig mere afslappet hele dagen.”
Magnus tøvede lidt og brokkede sig: “Jeg ved ikke, Emma. Det var pinligt at tisse i bleen i nat. Jeg tror, jeg kan holde mig tør resten af dagen uden den.”
Emma kiggede ham i øjnene og sagde støttende: “Magnus, jeg forstår, at det føles pinligt, men det er også vigtigt, at du føler dig tryg og afslappet. Bleen hjalp dig med at sove godt i nat, og den kan også hjælpe dig i løbet af dagen. Du har haft flere uheld i dag, og jeg vil gerne sikre mig, at du ikke behøver at bekymre dig om det. Lad os prøve det sammen, og vi ser, hvordan det går.”
Efter morgenmaden hjalp Emma Magnus med at tage en ble på, og de gik i gang med dagens aktiviteter. Magnus var stadig lidt flov over at gå med ble, men han vidste også, at den hjalp, når han havde et uheld. De tilbragte formiddagen med at læse og spille spil, og Emma mindede ham jævnligt om at gå på toilettet. Første gang nåede Magnus toilettet uden problemer.
Efter en time blev Magnus urolig igen, og Emma mindede ham om toilettet. Han nåede det lige præcis i tide og kom tilbage med et lettet smil.
Ved frokosttid glemte Emma at minde Magnus om at gå på toilettet, da de var midt i en intens samtale. Pludselig blev Magnus meget urolig og rejste sig hurtigt, men han nåede ikke toilettet i tide. Han mærkede straks, hvordan bleen begyndte at opsuge væsken, og selvom det føltes lidt ubehageligt at have en våd ble på, var det meget bedre end at have våde bukser. Magnus tænkte tilbage til tidligere uheld, hvor han havde følt sig ekstremt flov og utilpas med våde bukser, og indså, at bleen hjalp med at skjule det meste af uheldet og holde ham mere tør. Emma krammede ham beroligende.
“Det er helt okay, Magnus. Det var min fejl, jeg skulle have mindet dig om det,” sagde hun støttende.
Efter frokosten gik de en tur i parken. Emma mindede Magnus om at gå på toilettet, inden de tog afsted, og han nåede det uden problemer. Da de kom hjem, fortsatte de med deres aktiviteter, og Emma sørgede for at minde ham igen om eftermiddagen, hvilket resulterede i, at Magnus nåede toilettet i tide.
Senere på eftermiddagen, mens Magnus sad og læste en bog, blev han igen meget urolig. Emma, der var i køkkenet og lavede te, var ikke opmærksom på, at Magnus skulle tisse. Magnus rejste sig hurtigt, men nåede ikke toilettet i tide. Han mærkede, hvordan bleen begyndte at opsuge væsken, og følte lettelse over, at han ikke havde våde bukser. Emma opdagede det, da hun kom ind i stuen og krammede ham beroligende.
“Det er helt okay, Magnus. Vi klarer det sammen,” sagde hun trøstende.
Om aftenen, mens de så en film sammen, blev Magnus igen urolig. Emma bemærkede det straks og mindede ham om toilettet. Magnus nåede det lige akkurat, men følte sig stadig lettet over, at han ikke havde haft et uheld.
Før sengetid hjalp Emma Magnus med at tage en ren ble på. Magnus så på Emma med flovhed i blikket og sagde: “Jeg føler mig så pinlig over, at jeg havde uheld i bleen. Jeg hader, at den er nødvendig.”
Emma kiggede ham blidt i øjnene og lagde en hånd på hans skulder. “Magnus, det er helt normalt at føle sig flov, men det vigtigste er, at du er tryg og afslappet. Bleen er der for at hjælpe dig, så du ikke skal bekymre dig hele tiden. Vi har set i dag, at det er nødvendigt, så du ikke skal føle den samme pinlighed med våde bukser. Vi tager det en dag ad gangen, okay?”
Magnus nikkede og smilede, selvom han stadig følte sig flov. “Ja, det var faktisk ret beroligende. Jeg var ikke så bekymret hele tiden.”
Emma krammede ham og sagde blidt: “Godnat, Magnus. Jeg er stolt af dig.”
Midt om natten vågnede Emma ved lyden af Magnus, der vendte og drejede sig i sengen. Hun tændte en lille natlampe og så, at han kæmpede med at holde sig. Hun trak ham ind til sig og strøg ham blidt over håret, hvilket hurtigt beroligede ham. Magnus blev så rolig, at han ikke vågnede, men snart mærkede Emma, hvordan han slap og havde et uheld i bleen. Magnus lå helt stille og sov videre, mens bleen langsomt opsugede væsken. Lyden af tisset, der fyldte bleen, var tydelig i det stille værelse.
Emma følte en lettelse over, at Magnus havde taget ble på, hvilket gjorde situationen meget lettere for dem begge. Hun lagde sig straks til at sove igen, da hun så, at Magnus var rolig. Mens hun faldt hen med et smil på læben, kunne hun høre den svage lyd af væsken, der blev opsuget i bleen.
Dag 11: Emma Lader Magnus Prøve Selv
Om morgenen vågnede Magnus og følte sig endnu mere udhvilet end dagen før. Emma bemærkede, hvor afslappet han virkede, og hun besluttede, at det var tid til at tage en ny tilgang. Hun ville stoppe med at minde Magnus om at gå på toilettet og i stedet se, hvordan han klarede det selv.
Da de sad ved morgenmaden, sagde Emma blidt: “Magnus, du har gjort det rigtig godt med at vænne dig til bleen. I dag vil jeg lade dig klare det selv, uden at minde dig om toilettet. Lad os se, hvordan det går.”
Magnus nikkede, selvom han følte sig lidt nervøs. “Okay, Emma. Jeg skal nok prøve.”
Formiddagen begyndte med, at de spillede brætspil sammen. Emma holdt nøje øje med Magnus og bemærkede snart, at han blev urolig. Hun sagde ingenting og fortsatte spillet. Pludselig skyndte Magnus sig mod toilettet, men nåede det ikke i tide. Han mærkede, hvordan han begyndte at tisse, og kiggede hurtigt på Emma, der smilede beroligende til ham og fortsatte spillet som om intet var sket. Magnus følte sig både flov og lettet, da bleen opsugede væsken uden problemer.
Efter formiddagens aktiviteter besluttede de sig for at gå en tur i parken. Undervejs begyndte Magnus igen at vise tegn på, at han skulle tisse. Emma lod ham være og talte videre om naturen og fuglene omkring dem. Magnus skyndte sig mod et toilet, men opdagede først for sent, at han ikke kunne nå det i tide. Han mærkede, hvordan bleen langsomt opsugede væsken, og kiggede flovt på Emma, som klemte hans hånd opmuntrende.
Ved frokosttid blev Magnus igen urolig, mens de sad ved spisebordet og så film på hans bærbare. Emma bemærkede det, men sagde ingenting. Magnus skyndte sig mod toilettet, men nåede det ikke og følte væsken sprede sig i bleen. Han kiggede flovt på Emma, der smilede og sagde: “Det er okay, Magnus. Du gør det godt.”
Om eftermiddagen, mens de læste, bemærkede Emma igen, at Magnus blev urolig. Han skyndte sig mod toilettet, men igen var det for sent. Han følte, hvordan bleen blev våd, men Emma fortsatte læsningen og lod som ingenting.
Før sengetid hjalp Emma Magnus med at tage en ren ble på. Magnus så stadig flov ud og sagde: “Jeg føler mig så pinlig over, at jeg havde uheld i bleen. Jeg hader, at den er nødvendig.”
Emma kiggede ham blidt i øjnene og lagde en hånd på hans skulder. “Magnus, det er helt normalt at føle sig flov, men det vigtigste er, at du er tryg og afslappet. Bleen er der for at hjælpe dig, så du ikke skal bekymre dig hele tiden. Vi har set i dag, at det er nødvendigt, så du ikke skal føle den samme pinlighed med våde bukser. Vi tager det en dag ad gangen, okay?”
Magnus nikkede og smilede lidt. “Okay, Emma. Tak for at du er her.”
“Altid, Magnus. Godnat,” sagde Emma og strøg ham blidt over håret.
Midt om natten lå Magnus stille og roligt, mens han havde et uheld. Emma, der halvsov, hørte lyden af tisset, der fyldte bleen. Hun åbnede øjnene kort og så, at Magnus stadig sov fredeligt, helt uvidende om sit uheld. Hun følte en lettelse over, at Magnus havde taget ble på, hvilket gjorde situationen meget lettere for dem begge. Emma lukkede øjnene igen, faldt hen med et smil på læben.
Dag 12: Positiv Forstærkning og Afledning
Om morgenen vågnede Magnus og følte sig mere udhvilet end han havde gjort i lang tid. Emma havde også sovet godt og bemærkede, hvor afslappet han virkede. Hun besluttede at fortsætte træningen med at aflede hans opmærksomhed og give positiv forstærkning hver gang hun opdagede, at han skulle tisse.
De begyndte dagen med morgenmad sammen. Emma bemærkede, at Magnus begyndte at blive lidt urolig, men i stedet for at minde ham om toilettet, spurgte hun: “Magnus, vil du hjælpe mig med at vælge, hvad vi skal have til frokost? Jeg tænkte på noget særligt i dag.”
Magnus blev optaget af valget og begyndte at tale om forskellige madvarer. Pludselig mærkede han, hvordan han begyndte at tisse. Han kiggede hurtigt på Emma, der smilede beroligende til ham og fortsatte samtalen som om intet var sket. Magnus følte sig både flov og lettet, da bleen opsugede væsken uden problemer.
Senere på formiddagen besluttede de sig for at spille et brætspil igen. Emma så, at Magnus blev urolig, men i stedet for at sige noget om toilettet, spurgte hun: “Magnus, tror du, vi kan slå vores rekord fra sidste gang i dette spil?”
Magnus blev opslugt af spillet og konkurrencen, og før han vidste af det, mærkede han trangen til at tisse, men det var for sent at nå toilettet. Han følte væsken sprede sig i bleen og kiggede flovt på Emma, der smilede og sagde: “Det er okay, Magnus. Du gør det rigtig godt.”
Efter spillet besluttede de sig for at gå en tur i parken. Undervejs begyndte Magnus igen at vise tegn på, at han skulle tisse. Emma pegede pludselig på nogle interessante blomster og begyndte at tale om dem. Magnus blev optaget af samtalen og opdagede først for sent, at han ikke kunne nå toilettet. Han mærkede, hvordan bleen langsomt opsugede væsken, og kiggede flovt på Emma, som klemte hans hånd opmuntrende.
Ved frokosttid, mens de sad ved spisebordet og så film på hans bærbare, bemærkede Emma, at Magnus igen blev urolig. Hun spurgte: “Magnus, hvad synes du om denne scene i filmen? Jeg synes, det er virkelig spændende.”
Magnus blev optaget af filmen og glemte sin trang til at tisse, indtil det var for sent. Han følte igen væsken sprede sig i bleen og kiggede flovt på Emma, der smilede og sagde: “Det er helt fint, Magnus. Du gør det fantastisk.”
Om eftermiddagen, mens de læste, så Emma, at Magnus igen blev urolig. Hun spurgte hurtigt: “Magnus, vil du høre en sjov historie, jeg lige har læst?”
Magnus blev nysgerrig og glemte sin trang til at tisse. Pludselig mærkede han, hvordan han begyndte at tisse i bleen, og kiggede flovt på Emma, der fortsatte med at læse højt som om intet var sket.
Før sengetid hjalp Emma Magnus med at tage en ren ble på. Magnus så stadig flov ud og sagde: “Jeg føler mig så pinlig over, at jeg havde uheld i bleen hele dagen. Jeg hader, at den er nødvendig.”
Emma kiggede ham blidt i øjnene og lagde en hånd på hans skulder. “Magnus, det er helt normalt at føle sig flov, men det vigtigste er, at du er tryg og afslappet. Bleen er der for at hjælpe dig, så du ikke skal bekymre dig hele tiden. Du har gjort det rigtig godt i dag, og vi tager det en dag ad gangen, okay?”
Magnus nikkede og smilede lidt. “Okay, Emma. Tak for at du er her.”
“Altid, Magnus. Godnat,” sagde Emma og strøg ham blidt over håret.
Midt om natten lå Magnus stille og roligt, mens han havde et uheld. Emma, der halvsov, hørte lyden af tisset, der fyldte bleen. Hun åbnede øjnene kort og så, at Magnus stadig sov fredeligt, helt uvidende om sit uheld. Hun følte en lettelse over, at Magnus havde taget ble på, hvilket gjorde situationen meget lettere for dem begge. Emma lukkede øjnene igen, faldt hen med et smil på læben.
Dag 13: ”Bare rolig – Tis!”
På dag 13 besluttede Emma at implementere nogle faste natlige rutiner for at hjælpe Magnus med at vænne sig til at bruge bleen i stedet for at rejse sig og gå ud mod toilettet. Hun vidste, at det ville være vigtigt for Magnus at forstå, at bleen var der for at give ham tryghed og komfort hele natten.
Om morgenen, efter at have hjulpet Magnus med at tage en frisk ble på og givet ham en sut, sagde Emma: “Magnus, husk at bleen er der for at sikre, at du ikke behøver at bekymre dig om at nå toilettet i tide.”
Mens de spiste morgenmad, begyndte Magnus at se utilpas ud. “Emma, jeg tror, jeg skal tisse,” sagde han nervøst.
Emma kiggede venligt på ham og sagde: “Det er helt i orden, Magnus. Husk, du har bleen på, så du behøver ikke rejse dig. Bare slap af og lad det ske.”
Magnus kiggede tvivlende på hende, men han kunne mærke trangen blive stærkere. Efter et par sekunder slappede han af og tissede i bleen. Han rødmede af skam, men Emma smilede beroligende til ham.
“Det var godt, Magnus. Det er derfor, du har bleen på. Den holder dig tør og komfortabel,” sagde hun opmuntrende. “Vi skifter dig om lidt, så du kan fortsætte med at nyde din morgenmad.”
Senere på dagen, mens de legede læser, mærkede Magnus igen trangen til at tisse. “Emma, jeg skal tisse igen,” sagde han forsigtigt.
Emma lagde en hånd på hans skulder og sagde: “Magnus, husk, du behøver ikke rejse dig og gå ud mod toilettet. Bleen er der for at hjælpe dig. Bare slap af og lad det ske.”
Magnus følte sig utilpas, men Emma’s beroligende ord hjalp ham med at slappe af. Han tissede igen i bleen og rødmede af skam, men Emma smilede beroligende til ham.
“Det er helt okay, Magnus. Du gør det rigtig godt. Bleen kan holde til det, så vi behøver ikke skifte dig lige nu. Lad os læse videre,” sagde hun opmuntrende.
Magnus begyndte langsomt at vænne sig til følelsen af at have en våd ble på, og han begyndte at acceptere, at det var en del af hans nye rutine.
Om eftermiddagen, mens de sad og så en serie sammen, mærkede Magnus igen trangen til at tisse. “Emma, jeg skal tisse,” sagde han nervøst.
Emma kiggede venligt på ham og sagde: “Det er helt okay, Magnus. Husk, du har bleen på. Bare slap af og lad det ske.”
Magnus var stadig usikker, men Emma’s beroligende ord hjalp ham med at slappe af. Han tissede i bleen igen og følte sig mindre skamfuld denne gang. Emma smilede til ham og sagde: “Du klarer det rigtig godt, Magnus. Det er derfor, du har bleen på, så du ikke behøver at bekymre dig.”
Efter at have afsluttet serien, tog Emma Magnus med til badeværelset for at skifte ham. “Læg dig ned her, så vi kan få dig gjort ren og tør igen,” sagde hun blidt.
Magnus lagde sig ned på pusletæppet, og Emma åbnede forsigtigt bleen. “Du gjorde det rigtig godt, Magnus. Det er derfor, du har bleen på, så du ikke behøver at bekymre dig om at nå toilettet i tide,” sagde hun beroligende.
Hun brugte vådservietter til at rense ham grundigt og påførte lidt barrierecreme for at beskytte hans hud. “Det er helt normalt at have uheld, og du håndterede det rigtig godt,” fortsatte hun.
Emma fandt en ny ble og hjalp ham med at tage bleen på og sikrede, at den sad godt. “Se, nu er du ren og tør igen,” sagde hun med et opmuntrende smil. “Jeg er stolt af dig, Magnus. Du klarer det rigtig godt.”
Magnus følte sig lidt bedre, selvom han stadig var pinligt berørt. Emma vidste, at det ville tage tid, men hun var fast besluttet på at støtte ham gennem hele processen og hjælpe ham med at vænne sig til sin nye virkelighed. Hendes tålmodighed og konsekvente støtte hjalp Magnus med at finde tryghed i de nye rutiner.