En kort historie fra det virkelige liv

Dette er en kort historie om hvad der skete, da jeg gik i seng i går.

Det havde været en dejlig dag. Først på arbejde, og siden en cykeltur rundt om søen. Vejret havde været godt, så det var næsten for varmt til at have ble på. Men jeg havde lige fået nogle Tena Maxi Large, så dem hyggede jeg mig med at have på.
Da jeg kom hjem om aftenen, gik jeg derfor bare rundt i en af mine nye bleer. Der var Rain Man i fjernsynet, men jeg var ved at døse hen på sofaen, så jeg besluttede mig til at gå i seng istedet. Bleen var selvfølgelig våd, så jeg måtte lige en tur på “puslebordet” og have en tør ble på først. Det er min ene seng der er indrettet til pusleplads. Jeg gik ind i mit soveværelse, og tændte for tv’et derinde, så jeg kunne hygge mig lidt med det mens jeg fik en tør ble på.
Jeg var træt, så det var rart at komme ind i tremmesengen. Jeg har selv bygget den, og er rigtig glad for den. Den ene side kan hæves og sænkes. Det er ikke hver dag jeg hæver siden, men idag følte jeg mig ikke ret stor, og så skulle siden hæves så jeg rigtigt kunne være baby. Jeg havde fundet min sut, og Peter Plys sad også klar til at putte med mig. Idet jeg hæver siden, kigger jeg kort over på vinduet med Peter Plys gardinerne. Der er en lille sprække mellem de 2 gardiner, så det er muligt at kigge ind. Jeg ser et mørkt hoved i sprækken. Det giver et gys i mig, og jeg bliver meget bange. Jeg kigger hurtigt tilbage på tremmesengen, og sætter siden fast i den øverste prosition, imens jeg så godt som muligt prøver at lade som om jeg ikke har set personen udenfor. Jeg kan dog se ud af øjenkrogen at vedkommende stadig er der. Kort efter slukker jeg fjernsynet, så der bliver mørkt i soveværelset. På denne måde er det ikke nemt at se ind længere. Jeg sniger mig igen til at kigge mod vinduet, men nu er personen væk.
Der går lidt tid inden jeg kan falde til ro. Flere gange i løbet af den næste time kigger jeg mod vinduet, men der sker ikke mere.
Det var på en gang en utrolig skræmmende oplevelse, men også meget spændende. Gad vide hvor meget vedkommende har set. Måske har personen også stået og luret da jeg blev puslet. Det skal blive spændende at se om vedkommende dukker op igen…

2 Synes om