Skrevet af: lastfan
Jeg hedder Mike og er 9 år og har en meget god ven der hedder Oscar, han er også 9 år. Vi laver mange ting sammen, hjælpes ad med lektier, spiller masser af forskellige spændende computerspil, det foregår dels hos ham og dels hos os. Jeg går til svømning, men det har jeg desværre fået ham med til endnu, han undskylder det med at han har noget med ørene, det er også grunden til at han er fritaget for bad efter idræt.
Hans forældre er utrolige flinke og mig meget taknemmelig for at jeg tager mig lidt af Oscar, han har ikke så mange kammerater. Hans far tilbyder os at komme med på fisketur nu på lørdag ned ved søen.
Det bliver omsider lørdag, jeg skynder mig at tage tøj og får et stykke mad, skynder mig over til Oscar, han og hans far er klar, han har pakket bilen, en stationscar, den er fyldt med fiskestænger og grej.
Vi når hurtigt vores fiskested, Oscar og hans far pakker ud og jeg får en fiskestang, klar til brug.
Efter alle har en fiskestang i hånden får vi et lynkursus i betjeningen af grejet. Vi svinger snøren ud, så er der kun at vente på bid. Vi sidder og hyggesnakker, der kommer altid kun dem på denne fiskeplads, det er jo dejligt.
Der er stadig ingen bid. Det er blevet spisetid og hans far disker op med mange lækkerier, for uden mad og drikke dur helten ikke, siger han.
Da vi er færdige med at spise hvisker Oscar et eller andet til hans far. Han siger nu til mig at de går lige ind i skoven for Oscar skal lave lort, jeg skal bare blive her. Han tager en plasticpose med og de går ind i skoven.
Jeg skal faktisk også lave lort, det skulle jeg allerede have gjort i morges, men jeg havde så travlt med at komme ad sted. Mon det gør noget at jeg går ind til dem, for de har taget toiletrullen med sig. Jeg går derind og finder dem hurtigt og får et stort chok, hans far er ved at skifte ble på Oscar. Da jeg kommer helt hen til dem, fremstammer jeg at jeg skal også lave lort.
Nå, det er da i orden, gør du det, så skal jeg bagefter forklare hvorfor Oscar bruger ble.
Jeg er lidt genert ved at smide bukserne foran dem, hvor faren siger beroligende, at det skal jeg ikke være. Jeg tager bukserne helt af også underbukserne, det har jeg lært af mor, for ikke at tisse på dem. Jeg sætter mig på hug og laver lort og kommer også til at tisse en stråle, der er ved at ramme Oscar, det er da godt du har taget bukserne af, for ellers var de blevet våde.
Efter de sidste lorte er kommet ud rækker far mig toiletrullen, jeg tørrer mig og tager bukserne på igen. Faderen finder noget mos og småkviste til at dække vores efterladenskaber og vi går tilbage til stængerne, hvor der er bid på Oscars og min stang, to store gedder. Lige inden far pakker ned får han såmænd også bid.
Så bliver jeg inviteret hjem på fisk hos dem, hvor jeg får at vide at Oscar bruger ble fordi han lider af inkontinens, hvilket vil sige at han ikke kan holde på tis og lort, det er derfor han ikke deltager i bad efter idræt.
Jeg forsikrer Oscar og hans forældre om at vi stadig er lige gode venner og lover ikke at sige det til nogen, for almindelige drenge kan ikke forstå hvorfor en på 9 år bruger ble, men det kan jeg.