Om infantilisme, hvordan VBV startede og hvor vi er i dag

Denne artikel handler lidt om hvad infantilisme / voksne babyer / bleelskere er.

Og hvorfor Ageplay.dk findes.

Hvad er infantilisme?

Infantilisme dækker, i ordets seksuelle betydning, over mennesker som opnår lystfølelse ved at blive passet, puslet og behandlet som en baby og/eller opfører sig som en baby. Det kan være babyudstyret i sig selv - især bleer, men også sutter, sparkedragter, kravlegårde, gummibukser osv., der “tænder”, samt ritualerne: madning, bleskifte, pottetræning, påklædning og ‘visselulle’.

Skældud, smæk, tvangsmadning, lavement og indpakning m.m., alle situationer hvor de basale kropslige funktioner er underlagt legekammeratens kontrol og lune, kan virke stærkt pirrende. For mange er det følelsen af hjælpeløshed ved at være overladt og afhængig af ‘plejemoderens’ pasning og pleje. Der findes omtrent ligeså mange forskellige fantasier som der findes infantilister.

Det har INTET med rigtige børn at gøre

Infantilisme og Voksne BleVenner har intet med pædofili at gøre!. Der er desværre nogle som tror det, men en infantilist ønsker ikke at have sex med en baby, blot selv at blive behandlet som én.

Om Voksne BleVenner

Jeg startede VBV i foråret 1992, hvor det hele begyndte med at jeg lærte en masse andre voksne babyer fra USA at kende.

Selv var jeg 22 år, og har fantaseret om bleer lige så længe jeg kan huske. Selvom jeg på et tidspunkt læste om en anden i en brevkasse, troede jeg stadig at jeg var næsten den eneste, og var 21 år før jeg mødte en anden som også var til bleer. Det var også først da, jeg fandt ud af at man kunne købe bleer til voksne.

Formål

VBVs formål er, at informere og skabe et forum for voksne babyer, som kan bruges til at udveksle erfaringer, fantasier, skabe kontakt osv.

Medlemmerne

VBV havde i 1999 58 medlemmer, heraf de fleste i Danmark. Udover disse, har jeg talt med over 250, som ikke har turdet blive medlem, pga. familie eller partner/ægtefælle.

Der var desværre næsten kun mænd som medlemmer. Det er svært at sige hvorfor, men jeg tror en del af årsagen skal findes i at mange kvinder ikke i samme grad som mænd har behov for at konkretisere deres seksualitet.

Der er meget forskel på de enkelte medlemmers interesser. For nogle er det blot bleen eller gummibukserne som fetich der tænder, andre bruger måske også bleen, og nogle benytter hele paletten af babyudstyr. For nogle er det en seksuel interesse, for andre har det intet med sex at gøre.

Kan man da have en kæreste?

Ja, selvfølgelig! Mange har svært ved at forestille sig at man kan have en kæreste, men det er ikke noget problem. Mens nogle går direkte efter at finde en kæreste der selv er infantilist, er det vigtigste at man finder én der vil acceptere at man har denne specielle lyst, og derfor senere kan deltage. Det vigtigste er blot at man ikke prøver på at presse sin kæreste til noget.

Samtidig er det også en uheldig situation hvis man ikke får fortalt om det tidligt i forholdet. Jeg har tale med mange som har været gift i op til 25 år, uden at konen ved noget som helst. En sådan situation er meget ulykkelig, så derfor, fortæl om det tidligt. Det bliver kun sværere hvis man venter.

Ændringer i VBV pr. februar 2000

Foreningen ophørte med at have aktiviteter i 2000.

Årsagerne til dette er flere: For det første har jeg svært ved at få hverdagen til at hænge sammen, og er så stresset at det til en hvis grad begynder at gå ud over mit helbred.

Derudover har medlemstilvæksten de sidste 3 år været forsvindende lille. Til trods for annoncering i Politiken, og deltagelse i forskellige interviews, er der kommet mindre end 5 nye medlemmer. Jeg mener stadig der er 1000-2000 voksne i Danmark som tænder på bleer og i større eller mindre grad benytter dette faktum seksuelt. Men jeg mener at årsagen til at der ikke er flere medlemmer skal findes i at mange ganske enkelt ikke har behov for at være medlem i foreningen.

På Internettet har den mailingliste jeg driver, på 1 år fået næsten ligeså mange abonnenter, som foreningen har fået medlemmer på 8 år. Jeg mener derfor at den tid som jeg kan ofre på “sagen” er bedst brugt på Internettet - ikke mindst set i lyset af at det i dag er muligt at komme på Internettet fra Caféer, biblioteker m.m., uden at man er i besiddelse af en computer.

Jeg er godt klar over at dette uundgåeligt lader nogle i stikken - også nogle enkelte af dem der er medlem i dag. Men jeg har i denne situation også valgt at tænke lidt på mig selv og min egen tilværelse.

Aktiviteter i dag

Sitet som du læser dette på, er hovedaktiviteten i dag. Formålet er at hjælpe alle som har lyster til bleer og lignende. Du finder på diaper.dk bl.a.: Historier, forum, chat, kontaktsøgning. Derudover er vi et par stykker som i begrænset omfang holder foredrag for relevante faggrupper.

Lav din egen interessegruppe

Det er mit håb, at denne hurtigere kontaktform via internettet kan være med til danne grundlag for at I alle kan mødes lokalt over hele Danmark.

Der er trods alt mange medlemmer i Jylland, for hvem det er ubelejligt at skulle til Nordsjælland hver gang der sker noget. Men nu har I en nem mulighed for at starte på at arrangere jeres egne fester m.m… Som en start kan man evt. mødes på en restaurant først, til man lærer hinanden at kende.

Vi har siden september 2016 haft månedlig Munch i København, dog afbrudt på grund af Covid-19 nedlukningerne.

Med venlig hilsen
Nicolai

6 Synes om