På toilet i skoven

Det er efterhånden mange år siden jeg var dreng, jeg har, som nogle allerede har læst, postet en del begivenheder fra dengang. Her en beretning som jeg lige vil fortælle fra dengang-

Vi var nogle drenge fra gaden som mødtes efter skoletid hvor vi legede forskellige lege, f.eks. gemmeleg.

En dag vi havde fri fra skolen, besluttede vi at cykle ud i en skov om lå ca. 1 kilometer væk. Skoven bestod af en blanding af løvskov og nåleskov. Så der var rige muligheder for at lave gemmeleg.

Min mor havde sørget for at give mig en pose med æbler og sodavand samt en rulle toiletpapir hvis jeg eller en af drengene skulle lave pølser.

Vi mødtes hos mig og cyklede ud i skoven. Vejret var dejligt, solen skinnede fra en skyfri himmel.

Vi gik straks i gang med gemmeleg, det var nemt at finde gemmesteder, især i nåleskoven.

Så siger Kaj at han skal hjem.

Hvorfor skal du hjem?

Jeg skal på toilet.

Det kan du komme her i skoven

Her er ingen toiletter.

Jo da, vi vælger et godt sted her ovre i buskene, så ingen kan se os.

Det har jeg aldrig prøvet.

Det har jeg gjort mange gange, kom nu skal jeg vise dig hvordan man gør det.

Vi går alle ind i buskene, for nu skal alle på toilettet.

Vi stiller os i en rundkreds så alle kan se hvad jeg laver.

Først trækker vi bukserne ned på lårene så langt at tissemanden er fri, det gør alle.

Så sætter vi os på hug, nu kan vi se at både numsen og tissemanden er klar.

Lerne og sodavandene

Kaj, jeg kan se at du har tynd mave, for du laver ikke pølser men noget der ligner flydende chokolade.

Vi andre laver en, to eller tre pølser.

Hold da op Kaj, det var da vist godt at du ikke tog hjem for så havde du lavet i bukserne.

Ja, det var lige før, så det var godt jeg fik prøvet det her i skoven.

Vi bliver siddende et godt stykke tid for vejret er lunt, en svag vind blæser på numserne.

Jeg lader toiletrulle gå på omgang så alle kan få tørret numserne, Kaj må bruge mange stykker papir.

Vi trækker bukserne op, så er vi klar til æblerne og sodavandene.

Efter at have nydt æbler og sodavand , ja, hvad der kommer ind skal også ud igen, vi skal alle tisse, drengene stiller sig op og tisser men jeg sætter mig på hug.

Drengene råber i kor, det er kun piger der sidder på hug for at tisse.

Jeg siger til dem at jeg har alle dage siddet på hug både for at tisse og lave.

Nu sætter Kaj sig også på hug men det er for at lave mere flydende chokolade og der kommer meget ud igen.

Puha siger Kaj, nu forsvandt mavepinen, så holdt det op, han fik toiletrullen og fik sig grundigt tørret.

Vi leger igen gemmeleg uden om det område vi har brugt som toilet.

Efter et stykke tid med gemmeleg cykler vi hjemad. Kaj er glad for at han lærte at sidde på hug og drenge kan også sidde på hug for at tisse.

1 Synes om