Solsikkegården - et bosted for teenagebabyer 🌻

Her følger en fuldstændig opdigtet infantelist-fantasi historie absolut uden seksuelt indhold

Solsikkegården, et bosted for teenagebabyer :sunflower:

Mit navn er Mathias, jeg er 13 år gammel, og bor alene med min mor i en lille by på Fyn. Og jeg vil nu fortælle jer min historie, og om hvordan nogle enkelte brikker skabte den dominoeffekt der ændrede hele mit liv

:baby:Kapitel 1:

Det var ugen før påskeferien, og jeg glædede mig virkelig meget til at holde ferie sammen med min mor. Hun havde bl.a lovet mig at vi skulle i Tivoli, og generelt var jeg ikke specielt glad for at gå i skole, så det blev også rart bare at kunne sove længe, spille Playstation og ellers bare hygge mig derhjemme. Men sådan skulle det desværre slet ikke gå, og det var allerede her de første dominobrikker begyndte at vælte.

Min mor var nødt til rejse akut til Belgien, da hendes arbejde havde fået en stor opgave dernede, og det kunne ikke vente sagde hun, selvom det jo desværre gik udover vores ferie.

Min mor havde ikke nogen specielt stor omgangskreds, og det nærmeste familie vi havde var min moster & onkel i København, så min mor havde søgt på Facebook efter en der kunne være hos mig imens hun var væk, og fundet en pige på 24 år, der boede i Jylland, men som meget gerne ville komme og bo hos os i påsken.

Anna, som hun hed, ringede på kl ca 10.00 søndag formiddag, og min mor var som vanligt lidt sent på den, så hun gav bare lige Anna nogle hurtige instrukser, kyssede mig farvel, og sagde at jeg skulle opføre mig ordentligt, og ellers gøre hvad Anna sagde.

Anna kom ind til mig i stuen, og blev meget overrasket da hun så mig. “Er det dig der er Mathias?. Jeg troede du var meget yngre”. Det viste sig at min mor i disse tider, med så meget snak om køn, ikke ville søge efter en “barnepige”, og hun havde derfor i stedet skrevet “babysitter” i opslaget på Facebook.

Og det var netop “babysitter” der havde fanget Annas opmærksomhed, da hun var gravid, og hun havde planlagt at “øve sig” på mig i denne her uge.

Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle sige, men efter Anna havde tænkt lidt over det, så sagde hun at hun lige skulle ud og købe nogle småting, og så skulle vi nok finde ud af det alligevel.

Hun var hjemme igen efter ca 20 minutter, og bar en stor klasse ind fra sin bil. Jeg kunne se at der stod “junior diaper” på kassen, men var ikke helt sikker på hvad det betød. Men det skal jeg love for at jeg fandt ud af.

Anna havde nemlig bestemt sig for holde fast i sin babysitter-titel, og hun ville derfor have mig til at bruge ble i den uge min mor var væk. Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle sige, men faktisk havde jeg længe haft en fascination for bleer, men det var aldrig blevet til andet end at læse nogle historier på nettet, og en enkelt gang havde jeg også “stjålet” en af min fætters bleer, men den var jo alt for lille, og jeg vidste ikke helt hvordan den skulle sidde, så jeg måtte hurtigt smide den ud igen.

Jeg prøvede at holde min begejstring lidt nede, men sagde til Anna, at når mor havde sagt at hun bestemte i denne uge, så jeg var jo nødt til at gøre som hun sagde, men hun lovede mig samtidig at jeg kun skulle have ble på herhjemme, og ikke når vi skulle ud.

Vi spiste aftensmad lidt tidligt, og Anna foreslog at jeg kunne tage et hurtigt bad, og så var jeg klar til at få ble på bagefter. Jeg kunne næsten ikke vente, og det blev et meget hurtigt bad, og jeg stod klar på badeværelset og ventede på Anna da jeg var færdig.

Jeg var ikke så meget for at hun skulle se mig nøgen, men som hun sagde så ville det være ret svært at give mig ble på, hvis ikke hun måtte se mig uden tøj på. Jeg lagde mig lige dele modvilligt & spændt ned på et håndklæde hun havde bredt ud på gulvet, og det føltes fuldstændig fantastisk da hun tapede bleen fast om min mave, og jeg havde bestemt ikke lyst til at få den af lige foreløbigt. Klokken var efterhånden blevet mange, og jeg skulle i seng, men vidste ikke helt hvordan Anna havde tænkt sig at det skulle foregår, så jeg sagde ikke noget da hun puttede mig under dynen, og sagde godnat uden at jeg havde fået mulighed for at tisse af, og faktisk havde jeg jo ikke været på toilettet i flere timer.

Jeg lå og nød den bløde og store ble imellem mine ben, og faldt ret hurtigt i søvn.

Jeg vågnede tidligt næste morgen, og det føltes virkelig mærkeligt imellem mine ben, men da jeg var kommet lidt til mig selv, kom jeg i tanke om bleen, og lagde min hånd på den. Jeg fik nærmest et chok, da jeg kunne mærke at den var våd, og ikke bare lidt våd, og der var også kommet lidt ud i sengen. Jeg tror ikke jeg havde tisset i sengen siden jeg var 3-4 år gammel, og jeg havde aldrig haft nogle uheld efter jeg var holdt op med at bruge ble som baby.

Jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv, men med et kiggede Anna ind til mig, og hun kunne straks se at jeg sad i sengen med tåre i øjnene, og hun skulle ikke mange skridt ind i værelset før hun kunne se hvorfor. Hun satte sig på kanten af sengen, og sagde det var helt okay, imens jeg prøvede at forklare hende at det var fordi jeg ikke havde fået lov til at tisse af inden jeg skulle i seng i går. Hun sagde at en våd ble var en våd ble, og at hun hellere måtte få mig skiftet til en tør inden jeg fik bleudslæt. Vi havde jo egentlig aftalt at jeg kun skulle tage ble på om natten, men jeg kom ikke rigtigt igennem med mit argument, og kort efter lå jeg igen på Annas udstrakte håndklæde og fik skiftet min første ble i næsten 10 år.

Nogle få timer senere skulle jeg lave stort, og heldigvis fik jeg lov at få bleen af, og gøre det på toilettet, men så snart jeg var færdig kom Anna og tørrede mig, hvilket også var ret grænseoverskridende, og gav mig ble på igen.

De næste dage gik på stort set samme måde. Jeg fik bleen af når jeg skulle lave stort, men jeg tissede som oftest i den, og vågnede også de fleste af morgnerne med en våd ble, og de to dage jeg ikke havde gjort det, så havde jeg bare tisset i den efter jeg var vågnet, Anna havde jo tænkt sig at give mig en ren ble på uanset hvad.

Anna & min mor havde snakket sammen imens hun havde været væk, så hun var helt klar over mine mange uheld, og for at være lidt drilsk havde hun købt en sut til mig i Belgien.

:baby:Kapitel 2:

De mange våde nætter imens min mor havde været ude og rejse, gjorde at min mor synes det var en god ide at jeg fortsatte med natbleerne i tiden efter hun kom hjem. Jeg havde egentlig ikke så meget imod det, da jeg jo faktisk godt kunne li at bruge ble, og det blev et fast ritual at min mor kom ind med en ble inden jeg skulle sove, og jeg blev skiftet som var jeg stadig en lille baby, og jeg tror også hun synes det var hyggeligt at have sin lille dreng tilbage, så hun “legede” også med, og havde købt både sutter & sutteflaske til mig, og nogle dage var jeg nærmest baby 24 timer i døgnet.

De fleste af de voksne i familien vidste efterhånden at jeg brugte ble om natten, nok mere fordi de troede jeg havde brug for det, end at det var fordi jeg godt kunne li det, og sandheden var nok en kombination et sted midt i mellem. Jeg vågnede næsten hver morgen med en våd natble, også uden at det var med vilje, og hvis jeg en sjælden gang i mellem var tør når jeg vågnede, så kunne jeg jo lige så godt tisse i bleen inden min mor kom ind, da det jo efterhånden ikke gjorde det store forskel, og som oftest “straffede” mor mig med at jeg så var i ble hele dagen, de dage vi bare skulle være derhjemme.

:baby:Kapitel 3:

En aften kom min mor som sædvanligt ind med en ble, natdragt & sut inden jeg skulle i seng, og hun fortalte mig at vi dagen efter skulle til fødselsdag hos min fire år yngre kusine, og at selvom jeg normalt kun havde bukseble på når vi var ude, så ville hun gerne have at jeg fik en af mine natbleer på til køreturen, da vi skulle kører i næsten to timer, og der var en god sandsynlighed for at jeg ville falde i søvn i bilen.

Jeg havde endnu ikke haft “rigtige uheld” om dagen, og ville helst ikke være “baby” foran mine yngre fætre & kusiner, men jeg havde ikke rigtig noget valg, og min mor lovede mig at jeg kunne skifte til en af de mere “usynlige” bleer eller være helt uden, så snart vi ankom til min moster & onkel, så det lød jo egentlig meget godt, og så ville jeg jo heller ikke vågne med våde bukser, hvis uheldet skulle være ude på køreturen.

Men det blev i stedet til en af de mest pinlige dage i mit liv, og det gik bestemt ikke som planlagt. Jeg vågnede tidligt om morgen, og var som så ofte før våd efter natten, og da min mor kiggede ind og spurgte hvordan natten havde været, kunne hun straks se på mit nedslåede hoved, at jeg i hvert fald ikke var tør, og dagen startede med et rigtigt bleskifte fra en våd ble til en ny og tør af mine “natbleer”, og mor havde købt nye bukser til mig, smækbukser, som skjulte bleen lidt mere sagde hun, men jeg synes nu stadig at den var ret tydelig, men det var nytteløs at argumentere imod, min mor havde allerede bestemt sig for at det var sådan det blev.

Bilturen til København gik fint, og selvom mor fik ret i at jeg faldt i søvn på vejen, så var jeg faktisk tør da vi landede hos min moster & onkel, og selvom vi havde aftalt at jeg kunne skifte når vi kom frem, så blev jeg nærmest “overfaldet” af mine små fætre & kusiner der ville lege, og med min mors ord i tankerne om at smækbukserne skjulte bleen, så løb jeg ud i haven sammen med de små.

Vi var fem i alt, min kusine & fætter, tvillingerne på 12 år, min kusine, der havde fødselsdag på nu 9 år, og så min mindste fætter på vidst nok 3 år. Jeg vidste at han stadig brugte ble, og det var efter at have set hans bleskift, at min fascination for bleer var opstået, tror jeg nok i hvert fald.

Timerne gik og vi legede både gemmeleg, spillede fodbold og en masse andre sjove lege. Men pludselig kunne jeg mærke at min mave begyndte at rumle, og vi var helt nede i den bagerste del af haven, og jeg kunne godt mærke at jeg næppe ville kunne nå på toilettet i tide, og det nåede jeg da heller ikke, og pludselig stod jeg så der foran mine små fætre & kusiner, med tåre i øjnene, og havde lavet stort i min ble, som mor & jeg faktisk var blevet enige om at jeg slet ikke behøvede at have på. Og som jeg stadig var i tvivl om de andre vidste jeg havde på.

Den ældste af mine fætre kunne ret hurtigt godt lugte hvad der var sket, og selvom han i første omgang troede det var hans lillebror, så måtte tårerne i mine øjne have afsløret mig, og han løb op i huset, og råbte så nærmest hele forsamling kunne høre det “Mathias har lavet lort, Mathias har lavet lort”.

Min mor rejste sig hurtigt op, og desværre blev hun rigtig sur over at jeg ikke havde kunnet holde mig, eller i hvert fald ikke havde sagt at jeg skulle på toilettet, så hun var ikke ligefrem diskret da hun tørt konstaterede, at det da så var heldigt at jeg ikke havde fået min natble af efter køreturen, og at hun havde pakket en pusletaske til mig, så jeg kunne få en ny på.

Jeg kom stille og roligt op imod huset med den meget fyldte ble hængende under mig, og mine små fætre & kusiner synes pludselig det var meget spændende at deres store fætter var en lille “blebaby”, og de spurgte om de ikke måtte hjælpe med at skifte mig. Det protesterede jeg meget kraftigt imod, men det gad min mor slet ikke at høre på, og hun sagde vredt at når jeg opførte mig som en baby, så fortjente jeg også at blive behandlet som en.

Så hun tog mig med op på 1.salen, hvor min fætters puslebord var, og jeg græd som en pisket over den voldsomme ydmygelse, og det gad min mor selvfølgelig heller ikke at høre på, så midt i gråden kunne jeg høre at hun bad min fætter om at hente hendes taske, og da han kom op igen, spurgte hun om ikke han kunne finde en sut til mig. Og så lå jeg der fuldstændig ydmyget med en sut i munden, en meget fyldt ble og tre der var yngre end mig, som skulle til at skifte mig.

Min fire år yngre kusine begyndte at tage mine bukser af, og da hun åbnede min ble, var det med et “puha hvor har han lavet”, og min mor nikkede blot, og sagde “ja, sådan er det med små babyer min skat”.

Hun havde flere gange før skiftet sin lillebrors bleer, så hun klarede det faktisk hurtigt, men ydmygelsen var langt fra slut. Min mor havde bestemt sig for at gå hele planken ud, og da min kusine skulle til at finde mine smækbukser frem igen, afbrød hun hende, og sagde at små babyer skulle have rigtigt babytøj på. Så hun fandt en sparkedragt & en Paw Patrol t-shirt frem, noget tøj jeg aldrig havde set før, heller ikke når jeg “legede” baby derhjemme. Min mor hjalp mig i tøjet, og min kusine fik lov at klappe min bodystocking i skridtet, mens min fætter fik lov at hæfte en suttesnor fast på min trøje, så min sut ikke blev væk.

Jeg var en chok over den ydmygelse min mor havde gang i, og kunne det virkelig passe at jeg ikke skulle have bukser på, men ja det kunne det, for så mente min mor at hun bedre kunne tjekke om jeg skulle skiftes senere.

Jeg gik helt ydmyget & træt ned til resten af gæsterne, der hvis de var i tvivl hvad der var foregået, fik hele historien af mine fætre & kusiner, der meget entusiastiske fortalte hvad der var sket. Men det stoppede faktisk ikke der, da min mor spurgte min onkel om de havde en stol til mig, hvilket undrede mig lidt, da der var masser af stole rundt om bordet, men jeg forstod det da min onkel kom ned med en gammel højstol, som jeg halvt blev hjulpet / tvunget op i, og min mor sagde højt til min moster, at hun altså ikke havde en hagesmæk med, men om hun ikke kunne låne en, og sådan en fandt hun selvfølgelig frem, mens min mor lettede undskyldende sagde at hun jo lige skulle vænne sig til at have så små børn igen.

Der sad jeg så. Med ble på, kun i bodystocking, med sut i munden & hagesmæk på, i min fætters gamle højstol - og min mor klar til at made mig med både boller & lagkage. Da vi efterfølgende skulle ud og lege igen, så kunne jeg godt mærke at rollerne pludselig var byttet rundt på “stor & lille”, men vi legede nu egentlig meget godt, men pludselig skulle jeg tisse, og skyndte mig ind til min mor og sagde det, men lidt som frygtet så var hun helt ligeglad, og sagde at jeg måtte bruge bleen ligesom alle andre babyer.

Jeg måtte slukøret gå tilbage til vores leg, og der gik da heller ikke længe før naturens kræfter overmandede mig, og jeg tissede en ordentlig tår i bleen, og uden bukser på var der umuligt for mig at skjule det for “de små”, og jeg måtte igen leve med at de så mig som en lille baby. Jeg vidste godt at det ikke ville nytte at bede min mor om at blive skiftet, så vi legede videre i en times tid, og den efterhånden kolde ble var ikke specielt rar at have på.

Og for at sætte prikken over i’et, så kom min mor ned på værelset til os fire store, min mindste fætter var blevet lagt i seng, og i hånden havde hun en ren ble, og som det meste naturlige i verden så rakte hun den til min 9 årige kusine, og spurgte om hun ikke ville være sød at skifte mig, imens hun pakkede bilen til vores tur hjem.

Jeg protesterede igen, men min mor sagde at jeg bare havde at følge med, og ellers vankede der smæk, og så dybt ville jeg trods alt ikke synke. Min mor gav også min kusine en zinksalve med, som hun kunne smøre mig med, hvis min numse var blevet rød.

Jeg havde faktisk tisset i bleen igen, og der er ingen tvivl om at den ikke kunne holde til ret meget mere, og jeg måtte følge med min kusine med op ovenpå, hvor hun kommanderede mig op på puslebordet, og benene op i luften, hvorefter hun tog min våde ble af, og hun kunne straks konstatere at min numse var godt rød af den lange tid uden bleskifte, og hun smurte mig godt ind, inden hun gav mig en ny ble på, og da jeg hoppede ned fra puslebordet klappede hun mig blidt på blenumsen, og sagde helt moderligt “ihh hvor var du bare dygtig Mathias”.

Min mor kom ovenpå i det samme, og takkede min kusine for hjælpen, og sagde at hun måske godt kunne få brug for en babysitter som hende i fremtiden.

Nedenunder igen spurgte min mor min moster om hun havde gjort det klar de havde aftalt, og inde på stuebordet kunne jeg se at det “aftalte” var en sutteflaske med varm mælk, som min ældste kusine sad klar til at give mig. Jeg havde jo efterhånden fundet ud af, at min mor åbenbart ingen grænse havde, og som en lille baby lagde jeg mig hos min to år yngre kusine, som var jeg hendes lillebror, og jeg var helt døsig, da jeg var kommet igennem hele flasken.

Fuldstændig ydmyget & træt sagde jeg farvel til familien, og kunne i bilen se at min mor havde lånt en gammel autostol, som jeg fint blevet placeret i, hun spændte de to seler på tværs, og tog min suttesnor op, og placerede sutten i munden på mig, imens mine fætre & kusiner så til fra døråbningen. Den mest ydmygende dag i mit liv var heldigvis overstået, og faktisk opdagede jeg nærmest ikke at min mor hjalp mig ind i seng da vi kom hjem, og heller ikke at hun skiftede min ble der var våd efter køreturen.

:baby:Kapitel 4:

Det var som om min mor bare havde ventet på den mulighed min kusines fødselsdag havde givet hende, og hun var helt anderledes da hun kom ind på mit værelse morgen efter. Hun havde allerede en tør ble i hånden, og i dag var der ingen snak om bukseble eller natble, eller slet ingenting, og desværre havde gårsdagens uheld jo nok udelukket den sidste mulighed.

Hun løftede dynen af mig, og min våde ble kom til syne, og hun bad mig ligge mig ned på gulvet, så jeg kunne blive skiftet, da vi skulle ud og køre. Jeg gik nærmest i panik, da vi jo ellers havde en klar aftale om at jeg kun var “baby” derhjemme, og efter i går frygtede jeg hvilke ydmygelser der nu ventede mig. Og med god grund.

Jeg fik en bodystocking udover bleen, og et spiderman sæt på, hvor bukserne på ingen måde skjulte min ble. I bilen blev jeg igen placeret bagi i bilens nye autosæde, og vi begyndte at kører ind imod byen.

Min mor fortalte at hun i går havde set hvor meget nemmere det var skifte mig fra et rigtigt puslebord, og så var der også nogle andre ting hun havde brug for til vores nye tilværelse. Jeg blev selvfølgelig ret hurtigt klar over, at det nok betød at hun tog “legen” til et nyt niveau, og det var med en vis frygt i maven at jeg så var trillede ind på Baby Sams’ parkeringsplads.

Mor lukkede mig ud af bilen, og sagde at jeg altså måtte gå selv, men at det måske var god ide at vi fik købt en klapvogn.

Inde i butikken blev vi mødt at sød ung ekspedient, der smilende spurgte hvad hun kunne hjælpe med, og min mor holdt sig ikke tilbage. Hun forklarede ekspedienten at jeg i virkeligheden nok så lidt ældre ud end jeg var, og at min mor altså havde brug for en nærmest komplet “babypakke”. Vi var i butikken over en time, og jeg fik lov at prøve flere forskellige pusleborde for at finde det rette. Min mor købte både tremmeseng & kravlegård, en større ladning bodystockings, natdragter, øvrigt børne/babytøj, sutter, sutteflasker, hagesmækker osv osv, og skulle selvfølgelig også bruge nogle bleer, og ville høre hvad butikken kunne anbefale. De to snakkede hen over hovedet på mig, som var jeg den lille baby jeg var på vej til at blive, og imens jeg stod lidt i min egen verden, fik mor mig tilbage til virkeligheden, da hun ruskede i mig, og bad mig hoppe op på det puslebord der stod mit i butikken. Det kunne hun simpelthen ikke mene, da ikke her lige midt i butikken. Jeg prøvede at forklare hende at jeg stadig var tør, men hun havde brug for at teste nogle af de bleer ekspedienten havde fundet frem.

Der lå jeg så nøgen fra livet & ned, imens mor prøvede flere forskellige typer bleer, både til dagen & natten. Slutteligt fik jeg igen tøj på, og imens mor betalte for det hele, så blev jeg placeret i min nye klapvogn, som hun derefter trillede mig ud til bilen i.

De fleste af tingene ville vi få leveret derhjemme, men ydmygelserne stoppede slet ikke der. Min mor var blevet sulten, og vi holdt ind på Mc Donalds på vej hjem. Hun spurgte personalet om en højstol, som de fandt frem til mig, og et Happy Meal blev sat foran mig. Mor fandt en hagesmæk frem fra sin taske, og sagde at jeg godt måtte spise selv, hvis jeg kunne spise pænt.

Jeg fik ret hurtigt spist min mad, og kunne efterhånden godt mærke at det var længe siden jeg havde været på toilettet, og spurgte håbefuldt min mor om ikke jeg kunne få lov at gå på toilettet. Hun grinede dog bare af mig, og sagde at babyer da ikke gik på toilettet, men at hun havde købt en potte vi kunne øve på derhjemme, men nu her måtte jeg altså bruge bleen.

Jeg forsøgte at holde igen, men måtte give fortabt inde i boldrummet, som min mor havde sendt mig ind i, formentlig for at få mit “forehavende” overstået, så jeg ikke skulle sidde i en lorteble på vej hjem i bilen.

Hun havde helt sikkert siddet og holdt øje med mig, og kom mig i møde da jeg kom ud fra boldrummet, og rigtig højt, synes jeg, sagde hun bare “der er vidst en der trænger til en ren numse”, og så guidede hun mig ud imod toilettet.

Derude stod der allerede en mor i kø til pulserummet, også med en dreng der havde lavet i sin ble, den store forskel var bare at han nok kun var tre eller fire år. Min mor & den andens dreng mor begyndte og snakke hen over hovederne på os, og det var tydeligt at den anden mor var lidt overrasket at så stor en dreng stadig brugte ble og var “baby”.

Mor havde set at jeg havde leget/kasset bolde med den anden dreng, der viste sig at hedde Silas, og forklarede hans mor at jeg havde opført mig som en på 2-3 år, og derfor blev jeg også behandlet sådan, og at jeg måske godt kunne bruge en “legeaftale”, for at se nogle “jævnaldrende”. Silas’ mor synes det lød helt fantastisk, da de var nye i byen, og så ville det også være dejligt for hende at møde nogle nye mennesker.

Der blev endelig ledigt i puslerummet, og både Silas & jeg kom ud af vores fyldte bleer, og vi nåede også lige at lege lidt inden vi skulle hjem, imens vores mødre fik en kop kaffe. Selvom Silas nok var 10 år yngre end mig, så var det faktisk dejligt at lege med en der aldrig havde oplevet mig som andet end baby, og det var ikke ydmygende på samme måde som med mine fætre & kusiner, og han stod også selv med et fyldt ble, da han så mig i køen til pulserummet, så vi var jo faktisk ligeværdige på det punkt.

Vi trillede derefter hjem, og de mange ting fra Baby Sam var ankommet, og min mor brugte det meste af eftermiddagen & aftenen på at samle pulsebord, tremmeseng osv, imens jeg fik lov at se Paw Patrol mv på tv’et, imens jeg tænkte over hvordan mit liv havde ændret sig radikalt de sidste par dage, og jeg var stadig i tvivl hvad der ventede mig forude.

Mor havde i løbet af aftenen spurgt om jeg var ville prøve at sidde på potten, men af en eller anden grund jeg følte jeg det mere skræmmende at skulle sidde midt på stuegulvet og lave lort, fremfor at gøre det i bleen, og hun havde bare konstateret at det jo også var derfor den var der, og at jeg nok skulle lære det en dag. Hun lod fuldstændig som om at det havde været sådan altid, selvom det blot var to dage siden jeg havde gjort det i bleen for første gang, og ellers kun gjort den våd.

Men det betød selvfølgelig også at aftenen sluttede på mit nye puslebord, hvor jeg blev skiftet til en af de lidt tykkere netbleer, mens mine gamle natbleer nu var blevet dem jeg brugte om dagen. Jeg fik også en af de nye natdragter på, og inden jeg skulle i seng fik jeg en sutteflaske på skødet af min mor, inden jeg blev lagt i min nye tremmeseng. De mange nye indtryk gjorde at jeg meget hurtigt faldt i søvn efter endnu en dag med en masse ydmygende øjeblikke.

:baby:Kapitel 5:

Næste morgen startede som de foregående med bleskift, morgenmad i højstolen osv., og inde i stuen kunne jeg se at min mor havde sat kravlegården op, og der lå en masse forskelligt babylegetøj i det ene hjørne. Alt det forskellige legetøj gjorde at jeg kom i tanke om mit værelse, som jeg slet ikke havde været inde på siden vi kom hjem fra København, og igen ventede der mig en kæmpe overraskelse. Det hele var væk, min Playstation, småt lego mv er skiftet ud med Duplo-lego, min tremmeseng der nu ikke længere stod inde i min mors soveværelse, samt en ny fin uro der var hængt op over mit puslebord. Der er ingen tvivl om at det nu var et babyværelse, og jeg blev lidt overrumplet af det hele, og begyndte at græde. Min mor må have hørt mig og kom springende for at trøste mig, og jeg blev lidt overrasket over hvor hurtigt jeg var begyndt at finde ro i min sut, og jeg faldt ned igen imens min mor forklarede mig at når jeg havde opført mig som en lille baby, så var hun også nødt til at tage sine forholdsregler.

Min mor gik tilbage til sine gøremål i køkkenet, imens jeg fik lov at lege lidt selv på mit værelse, og det var faktisk meget sjovt at bygge med Duplo-lego.

Omkring kl 12.00 ringede det på døren, det var Silas og hans mor, og det var helt tydeligt at Silas tog os for at være helt ligeværdige, og han blev nok lidt mere glad for at se mig end omvendt, selvom det nu faktisk var meget dejligt at have en “jævnaldrende” der ikke kendte til noget andet. Min mor inviterede Silas’ mor ind i køkkenet til en kop kaffe, og sagde jeg skulle gå og vise Silas mit værelse, og så skulle de nok kalde når der var pandekager senere.

Inden vi gik op tog mor min sut ud af min mund, hvor den efterhånden havde været nogle timer efter jeg havde været ked af det tidligere, og hun sagde at den hellere lige måtte få en pause. Silas brugte også stadig sut kunne jeg se på hans suttesnor, men ellers lignede jeg i virkeligheden mere en lille baby end han gjorde i sit Superman- joggingsæt, mens jeg bare gik rundt i bodystocking med en meget stor & tydelig blenumse.

Vi legede rigtig godt sammen med både Duplo & mine bamser, men pludselig rejste Silas sig op og gik hen til væggen, hvor det var meget tydeligt hvad han skulle, og kort efter kunne jeg også lugte at han havde lavet lort i bleen. Jeg fik en ubegribelig lyst til at gøre det samme, da jeg efterhånden havde holdt mig længe, og jeg vidste jo godt hvad mor ville sige, hvis jeg gik ned og spurgte om jeg måtte gå på toilettet. Så jeg gav slip, og fyldte også min ble, hvorefter Silas pegede på mig og sagde “Mathias har også lavet lort”. Jeg smilede til ham, og havde mest af alt lyst til at gå ned til min mor, men tænkte at jeg hellere måtte blive oppe på værelset.

Og der gik da heller ikke ret længe før de begge to kiggede op, og de kunne ret hurtigt lugte sig frem til hvad der var sket, og Silas’ mor gik ned for at hente sin pusletaske. Min mor havde glemt at købe mælk til kaffen, og spurgte Silas’ mor om hun ville have noget imod at skifte os begge to, imens hun lige hurtigt løb i kiosken.

Der sad jeg så, 13 år, på mit værelse med en meget fyldt ble, og en dame jeg reelt aldrig havde mødt før. Hun klarede hurtigt sin egen søn på puslebordet, og så blev det min tur til at hoppe derop. Der var desværre kommet lidt lort på min sparkedragt, så hun var nødt til at tage den af mig, og da hun åbne min ble konstaterede hun tørt at jeg i hvert fald var den største baby hun nogensinde havde skiftet ble på. Jeg blev lidt ked af det over den sætning, men hun trøstende mig med at hun engang havde arbejdet i en børnehave, hvor der også var børn der sene til at blive renlige. Det hjalp lidt, selvom jeg godt vidste at de børn hun snakkede om var 4-5 år gamle. Jeg begyndte at klynke lidt, og ville have min mor, men Anne Mette, som Silas’ mor hed, fandt en sut frem fra lommen, og igen fandt jeg ro på den måde, og jeg fik derefter hurtigt en ren ble på, samt en t-shirt udover.

Anne Mette tog Silas på armen, og bad mig gå med nedenunder, hvor vi begge to blev placeret i kravlegården, så de bedre kunne holde lidt øje med os.

Min mor var kommet tilbage fra kiosken, og nu var der lige straks pandekager. Silas’ mor havde glemt deres højstol, og jeg troede derfor jeg slap for at sidde i min denne gang, men nej nej, min mor mente bestemt at jeg skulle sidde i højstolen, imens Anne Mette også sagde det var helt ok, da Silas nogle gange var begyndt at sidde på en almindelig stol derhjemme. Så igen var det min 9 år yngre legekammerat der var den “store dreng”, imens jeg sad i højstolen, og spiste de små hapser af pandekager min mor lagde foran mig med fingrene, mens Silas også fik lov at spise med en gaffel, selvom man kunne se at det var lidt nyt for ham.

Både min mor & Anne Mette samt Silas & jeg hyggede os rigtig meget, og de efterfølgende timer gik med leg i både kravlegården & på mit værelse, mens vores mødre sad i køkkenet og snakkede, og faktisk kun lige kiggede ind til os, når støjniveauet blev lidt for højt, og da vi begge to trængte til en tør numse hen af aftenen.

Anne Mette havde fået et par glas vin efter aftensmaden, og min mor foreslog at de kunne blive til i morgen. Silas og jeg kunne sagens ligge sammen i tremmesengen, mens Silas’ mor kunne låne min gamle seng.

Da det var blevet sengetid begyndte min mor at gøre min sutteflaske klar, men Anne Mette sagde at jeg bare kunne få lidt af hendes mælk, da hun faktisk stadig havde rigeligt i brysterne, da hun prøvede at vænne Silas af med at blive ammet, og han blev det faktisk kun om aftenen. Det synes jeg simpelthen var for meget, men min mor synes selvfølgelig det var en strålende ide. Hun tog mig med op ovenpå og gjorde mig klar til natten, imens Silas blev ammet nede i sofaen, og så byttede de efterfølgende, og jeg lå nu der alene med Anne Mette og suttede lystigt på hendes bryst til jeg nærmest døsede hen, hendes mælk smagte faktisk ikke så forfærdeligt som jeg havde forestillet mig.

Vi blev begge to lagt i tremmesengen, og jeg tror at jeg igen faldt rigtig hurtig i søvn efter endnu en ny dag som baby.

:baby:Kapitel 6:

Næste morgen vågnede jeg allerede kl 6.30, da jeg kunne mærke at mit nattøj var helt vådt, jeg havde åbenbart tisset så meget i løbet af natten, at min ble ikke kunne klare mere. Jeg kunne ikke finde min sut i sengen, og jeg begyndte at græde ret så højlydt. Min mor kom ret hurtigt ind på mit værelse og forsøgte at få mig dæmpet inden jeg fik vækket Silas. Det var dog desværre for sent, og også hans mor kom til for at trøste sin lille dreng. Anne Mette spurgte hvad der var sket, og min mor kunne fortælle at jeg havde tisset igennem, og jeg sad nu plaskvåd med min sut i munden, imens min mor strøg mig over håret. Anne Mette kunne i samme nu konstaterede at Silas stadig var helt tør, og han fik rigtig meget ros for endnu en tør nat, og de snakkede om at det måske snart var tid til at han kun skulle have “beskyttelses-bukser” på om natten, det var det hun kaldte de helt små buksebleer/DryNights.

Jeg var selv meget langt fra den “belønning”, og jeg startede igen min morgen på puslebordet, imens Anne Mette tog Silas med nedenunder for at gøre klar til morgenmaden.

Silas sad igen på en helt almindelig stol ved køkkenbordet, imens jeg blev sat op i højstolen, fik hagesmæk på, og mor gjorde sig klar til at made mig med noget forfærdeligt æblegrød, imens Silas selv fik lov til at spise brød med spegepølse.

Anne Mette foreslog at vi tog på legepladsen efter morgenmaden, og desværre synes mor det var en glimrende ide, og selvom jeg frygtede at møde nogle fra min skole på vejen, så var min mor ligeglad, og de gjorde klar til at vi kunne komme afsted.

Silas havde selv fortalt sin mor at han skulle tisse ifm. morgenmaden, og han fik lov at gå på legepladsen kun iført en tynd bukseble, og med hans nye fodboldshorts & Ronaldo-trøje på, så kunne man faktisk ikke se at han stadig brugte ble, hvis man ikke lige vidste det.

Det var lidt en anden sag med mig. Jeg fik igen en af de tykke tapebleer, bodystock, joggingbukser & en meget barnlig trøje med små dinosaurer på.

Min mor pakkede en stor pusletaske, mens Anne Mette lige fik lov at ligge et par enkelte småting til Silas ned i den.

Vi blev begge to placeret i en klapvogn på vej imod legepladsen, og de to mødre var blevet enige at vi måtte holde en suttepause, hvilket dog ikke holdt ret længe for mig, da jeg begyndte at klynke over hvad jeg frygtede at der ventede mig.

Og henne på legepladsen gik det præcis som jeg havde frygtet, og faktisk også endnu værre. Silas og jeg legede fint den første halve times tid, men pludselig kunne jeg høre to piger råbe hej til min mor. Det var Sif & Emma fra min klasse, og de kom tættere på og spurgte hvem min mor dog var på legepladsen med. Hun fortalte dem i alt alt for mange detaljer, at jeg havde opført mig som en baby, og at jeg derfor blev behandlet sådan i nogen tid. De to piger var helt færdige af grin, og kunne slet ikke vente til de kunne få lov at se mig. Min mor kaldte på mig, men jeg gemte mig bag gyngestativet. Jeg kunne dog godt høre på min mors hævede stemme at jeg hellere måtte gå derned, og Silas var også allerede løbet ned til dem.

Emma & Sif var helt målløse da de så mig, men da chokket havde lagt så, så begyndte de igen at grine, imens de “dikke dikkede” mig under hagen. Min mor kunne se at specielt Emma var god til børn, og hun forklarede at hun tit havde passeret hendes 2 år gamle lillebror, og min mor ville meget gerne have hendes telefonnr, hvis hun på et tidspunkt fik brug for en babysitter.

En babysitter? Det kunne hun simpelthen ikke mene. Skulle jeg passes af to piger på min egen alder? Imens jeg stod der i alle mine tanker for mig selv, så blev slemt til værre, da jeg i mellemtiden var kommet til at lave i bleen, og min mor sagde til Emma & Sif, at hun var nødt til at gå over for at skifte mig.

De to piger ville rigtig gerne hjælpe, og denne gang gik Anne Mette & Silas faktisk også med, da Silas havde tisset en lille smule i sin bukseble.

Anne Mette & min mor fandt et puslerum i den nærtliggende hal, og imens Silas’ bleskifte blev klaret stående på gulvet, så lagde mor mig op på det lidt for lille puslebord, jeg var jo trods alt en “baby” på 13 år, og hun bad Emma & Sif om lige at holde øje med mig, så jeg ikke faldt ned, imens hun selv fandt vådservietter, salve & en ny ble frem.

Emma & Sif stod og trykkede mig på maven, og legede med mig, som man ville gøre med et spædbarn man skulle holde i ro til et bleskifte. Min mor var endelig klar til at skifte mig, men det var et større arbejde, da det havde smattet sig ud over det hele, og det tog ret tid for hende at vaske mig ren, og jeg kunne høre Anne Mette & Silas sige farvel i baggrunden, da de skulle videre.

Med hjælp fra Emma & Sif, og min efterhånden elskede sut, så fik mor klaret ble- & tøjskifte, og vi var nu også klar til at tage hjem. Mor sagde farvel & tak for hjælpen til de to piger, imens jeg lod som at jeg sov i klapvognen. Jeg kunne lige høre min mor sige “fint, så aftaler vi det”, men jeg kunne ikke høre hvad det var de havde aftalt. Men det var næppe noget godt.

:baby:Kapitel 7:

De kommende dage gik uden ret meget nyt at fortælle, jeg var 100% baby fra jeg stod op til jeg skulle i seng, og min mor lod mig kun meget meget få gange komme ud af rollen. Og jeg fik også sværere og sværere ved styre hvornår jeg skulle tisse eller lave i bleen, det var ligesom bare blevet hverdag for mig at lade det ske når det skete.

Men så en dag da jeg lå på puslebordet inden jeg skulle i seng, så fortalte mor mig at hun var nødt til at rejse til Finland nogle dage med sit arbejde. Lige til at starte med, så tænkte jeg at det måske var min vej ud af det her vanvid, men nej, det havde hun selvfølgelig også en løsning på, uden hun dog ville fortælle mig mere. Dagene gik og vi nærmede os langsomt lørdag hvor jeg vidste at mor skulle afsted, men jeg vidste stadig ikke hvem der ville komme og være hos mig.

Jeg vågnede lørdag morgen, igen med en våd ble, og vi gennemgik vores sædvanlige morgenritual, og efter morgenmaden satte mor mig i kravlegården, imens hun gik og pakkede hendes sidste ting. Jeg var efterhånden blevet god til at lege selv, også selvom noget af mit nye babylegetøj var lidt kedeligt, men jeg var alligevel forsvundet lidt væk i min egen verden, da det pludselig ringede på døren.

Mor gik ud og lukkede op, og jeg kunne høre hun sagde “han sidder herinde, lad os gå ind til ham”. Og til min store fortvivlelse, så var det Emma fra min klasse der kom rundt om hjørnet. Den dag vi havde mødt Emma på legepladsen havde min mor & hende åbenbart aftalt at Emma skulle “babysitte” mig lørdag & søndag, hvor min moster så ville komme og overtage de efterfølgende dage.

Jeg kunne simpelthen ikke tro mine egne øjne. Emma var klassens flotte pige, og hun var faktisk et par måneder yngre end mig, men her sad jeg som en lille baby i min kravlegård, i øvrigt også med en våd ble. Skulle hun virkelig være min babysitter? Min moster kunne jeg bedre leve med, selvom det også var pinligt, men det var trods noget andet.

Min mor satte Emma ind i alle vores rutiner, godnat-tider, mad, leg osv., og fortalte Emma at det var hende der bestemte de her to dage, så hvis jeg lavede vrøvl, så var det op til hende hvordan hun ville håndtere det.

Min mor kunne se på min bles vådindikator at jeg trængte til at blive skiftet, men hun var efterhånden lidt sent på den, så hun spurgte Emma om det var okay at hun klarede det, og som hun sagde så ville der jo komme mange bleskift i løbet af denne weekend, så hun kunne jo ligeså godt lære det. Mor kyssede mig på panden, og jeg kæmpede virkelig med at holde tårerne tilbage, men jeg havde rigeligt med ydmygende stunder forude, så jeg ville ikke allerede vise min sårbarhed overfor Emma.

Men Emma havde bestemt ikke tænkt sig at holde sig tilbage, og med den mest babyagtige stemme sagde hun “skal mors lille baby med op og have en tør numse?”, imens hun hjalp mig op fra kravlegården. Jeg gik foran hende på vej op af trappen, og det var virkelig ydmygende at gå der med en meget tung ble mellem benene, imens hun snakkede babysprog til mig, uden jeg helt lyttede efter.

Da vi kom op på mit værelse begyndte Emma at grine, da hun så hvordan mit teenageværelse var forvandlet til et babyværelse med bleer, sutter, sparke- & natdragter osv. Din mor er da godt nok gået all in må man sige, men sådan er det selvfølgelig når man har en rigtig baby i huset.

Jeg stod ved siden at puslebordet og ventede på Emmas instrukser, og hun startede med at ville tage min bodystocking af. Jeg gjorde af ren automatik lidt modstand, men Emma var hurtigt til at slå mig over fingrene, og sagde “kan den lille baby så opføre sig ordentligt”. Jeg stod nu kun iført en synligt våd ble, og Emma betragtede mig både for- & bagfra, imens hun lettere grinende bad mig ligge mig op på puslebordet.

Og der lå jeg så helt nøgen, og synes det føltes som flere timer før Emma fandt en ren ble frem, og hun havde i samme ombæring fundet en sut på mit bord, som hun endnu mere grinende puttede i munden på mig, selvom jeg ellers hverken klynkede eller brokkede mig. Jeg fik den rene ble på, og Emma synes jeg så så sød ud med den store blenumse, så hun fandt en t-shirt med Peter Plys, som jeg fik udover som det eneste. Jeg skulle lige til at sige noget, men Emma trykkede på sutten, så mine ord forsvandt. Der var ingen tvivl om at Emma havde tænkt sig at bestemme denne weekend.

Mor havde lagt en kuvert med penge til mad osv, og Emma foreslog at vi bestilte pizza, hvilket jeg i den grad var med på, selvom jeg kunne høre i telefonen at hun kun bestilte en børnepizza til mig.

Vi satte os i stuen og legede lidt med klodser indtil det ringede på døren, og Emma lukkede op og betalte pizzabudet, inden hun gik tilbage til køkkenet. Hun beordrede mig op i højstolen, tog min sut ud af munden, og gav mig en ren hagesmæk på, inden hun skar pizzaen ud i bittesmå bider, imens hun selv spiste sin slice efter slice. Jeg tror jeg var halvvejs igennem min pizza da jeg bad om noget mere, men Emma sagde at små babyer ikke havde godt af så meget pizza, men at der stod noget mos i køleskabet som hun lige ville finde frem.

Emma rejste sig og spiste endnu et stykke pizza i farten, imens hun stillede et glas babymos på bordet. “Se her lille baby” sagde hun, “det er spaghetti bolognese, ser det ikke lækkert ud?” Emma fandt en ske frem fra skuffen, og lavede “flyvemaskinen” ved stort set alle mundfulde, og selvom jeg synes det smagte forfærdeligt, så var jeg så sulten at jeg fik tømt hele glasset, selvom jeg nu også havde det i hele hovedet bagefter. Emma tørrede mig med hagesmækken, og jeg fik lov at være lidt inde i stuen imens hun gjorde rent i køkkenet.

Da Emma næsten var færdig ringede det igen på døren, hvem kunne det nu være? Emma gik ud og lukkede op, og hun havde selvfølgelig inviteret sin veninde, Sif, til at komme og hjælpe med at ydmyge mig mest muligt.

Emma fortalte Sif at jeg havde været så dygtig tidligere da jeg skulle skiftes, og at jeg virkelig var en sød lille baby. Sif havde chips & slik med, men det var selvfølgelig ikke til mig, og jeg blev sat i kravlegården imens de satte sig i sofaen og så en film. Emma sagde filmen ikke var egnet for børn under 10 år, så jeg måtte ikke kigge på skærmen. Jeg sad i stedet og legede med en ny legetelefon min mor havde købt, og selvom det var lidt kedeligt, så var det bedre end at Emma fik lov at ydmyge mig endnu mere.

Da filmen var færdig sagde Emma at det var godnat-tid, selvom klokken kun var 20.00, hvilket jeg brokkede mig lidt over, men hun stak en sut i munden på mig, og sagde at små babyer har brug for meget søvn.

Emma bad Sif om at gøre en sutteflaske klar, imens hun tog mig med ovenpå til endnu et bleskifte, og jeg fik min Paw Patrol nattrøje udover min sparkedragt. Vi gik nedenunder igen, hvor Sif ventede med sutteflaske, som jeg fik liggende i Emmas skød, men halvvejs igennem flasken skete der værste der kunne ske - naturen overmandede mig, og min mave krampede og jeg fyldte bleen til bristepunktet. Jeg tror Emma blev lidt forskrækket over at jeg lå på hende skød, og lavede lort, men hun fandt hurtigt tilbage i mor-rollen, og roste hendes lille baby.

Jeg kunne næsten ikke klare mere, og det tror jeg godt Emma kunne fornemme, så hun var faktisk rigtig sød og gav mig et ordentlig kram, og viskede i mit øre “kom lille skat, lad os gå ovenpå og få fjernet den ulækre ble”.

Jeg gik endnu en gang efter hende ovenpå, imens Emma lige vinkede farvel til Sif, der var på vej hjem. Emma åbnede helt stille og roligt min fyldte ble, og vaskede mig grundigt inden jeg fik en ny ble på, hun lukkede min sparkedragt, og åbnede lågen i min tremmeseng, og bad mig ligge mig ind.

Hun kyssede mig på håret, og sagde at jeg havde været en rigtig dygtig baby, og at hun synes det havde været hyggeligt at babysitte mig. Jeg smilede til hende bagved sutten, Emma var god nok alligevel, og det havde faktisk været dejligt at det var hende der havde passet mig. Jeg faldt hurtigt i søvn, og jeg var mere glad end jeg havde været da jeg i morges havde set at Emma skulle være min babysitter.

:baby:Kapitel 8:

Emma & jeg sov længe søndag morgen, og det til trods så var jeg faktisk tør da jeg vågnede, for første gang i flere uger. Emma måtte have hørt i babyalarmen at jeg var begyndt at røre på mig, så hun kiggede lige så stille ind til mig og sagde godmorgen.

Hun lukkede mig ud af tremmesengen, og kunne, også til hendes overraskelse, se at jeg stadig var tør, så jeg fik selv lov at vælge et par bukser, og så kunne jeg selv komme ned og få noget morgenmad når jeg var klar. Det var første gang i meget lang tid, at jeg selv havde fået lov til at bestemme noget.

Emma synes dog ikke helt at vi skulle ud af “mor / baby”-rollen, og selvom jeg faktisk fik lov at spise selv, så var det stadig i højstolen & med hagesmæk på. Da vi var færdige med at spise tog Emma min hagesmæk af, og fjernede de værste krummer fra bordet. Hun var helt stille, men jeg kunne godt fornemme at der var noget hun havde svært ved at få sagt.

Hun satte sig ned siden af mig, og det var tydeligt at hendes alvorlige mine var ved at få afløb for hendes tanker. Hun begyndte stille og roligt, og lettere usammenhængende at snakke, inden hun fik samlet sig, og spurgt mig hvordan jeg egentlig havde det med at være baby igen.

Jeg var lidt nervøs da jeg skulle til at svare hende, men Emma var den første der sådan oprigtigt havde spurgt, og ikke spurgt mig som var jeg en lille baby, men som en dreng på 13 år.

Jeg sagde at jeg faktisk godt kunne li at bruge ble, og at jeg i starten havde nydt det rigtig meget. Jeg fortalte hende om de mange ydmygelser både til vores familiefødselsdag, i Baby Sam, på McDonald’s, legepladsen med hende & Sif osv osv, og det kunne jeg bestemt godt have været foruden, men at min mor havde bestemt sig for at jeg skulle være hendes nye baby, og jeg forsøgte bare at følge med, da jeg ikke rigtig havde noget valg.

Emma blev alvorlig igen, og spurgte om jeg kunne holde på en hemmelighed. Jeg følte mig ikke rigtig i en position hvor hun kunne fortælle mig noget der var vildere end det hun havde på mig, så det nikkede jeg selvfølgelig til.

“Jeg tissede i sengen til jeg var 8-9 år, og holdt først helt op med at sove med ble om natten da jeg var 10 år. Det sidste års tid gjorde jeg det oftest med vilje, da jeg elskede at have ble på, men da min mor begyndte at hive mig med til den ene og anden læge, så var jeg nødt til holde op, og selvom jeg stadig kunne have våde nætter helt frem til jeg var 11 år, så mente min mor ikke længere at jeg skulle sove med ble om natten”.

“Jeg har aldrig fortalt det til nogen før, og jeg troede faktisk min “ble fetish” var forbi, men da jeg så dig på legepladsen i sommers fik jeg sommerfugle i maven, og den der helt særlige følelse i kroppen, som du vidst også kender”.

Jeg nikkede til hende, men sagde stadig ikke noget. Jeg skulle lige tage det hele ind. Jeg havde jo troet jeg var den eneste i verden der havde det sådan, og nu sad Emma her og åbnede helt op overfor mig. Jeg følte at det var min tur til at sige noget, og jeg spurgte hende helt stille og roligt om hun kunne tænke sig at prøve en af mine bleer. Vi var stort set samme størrelse, så det burde ikke være noget problem, men jeg kunne godt se på hende at hun havde det svært med lade mig overtage voksen-rollen, så jeg tilbød hende at hun selv kunne få lov at gå op og tage en ble på, og så kunne vi jo spørge min moster om hun ikke kunne passe en baby mere.

Emma lyste helt op, og det var helt tydeligt at det var lige præcis det hun drømte om. Hun hjalp mig op af højstolen, og jeg satte mig over i sofaen og ventede på hende.

Hun gik ovenpå, og jeg synes der gik rigtig længe, så jeg råbte op om hun havde brug for hjælp. Det havde været lidt svært at få tapen til at sidde rigtigt, men hun var klar til at komme ned nu. Og der stod hun så, med en meget tydelig blenumse under en af mine sparkedragter, og en hvid bluse derudover.

Hun satte sig i sofaen, og vi var helt stille sammen, og jeg kunne godt fornemme at det hele var lidt overvældende for hende. Så jeg rejste mig, og fandt to sutter frem for skabet, og gav hende den ene med ordene “prøv denne her, den giver dig en helt særlig ro”. Jeg tog selv den anden i munden, og der sad vi så bare to “babyer” sammen, og med tåre i øjnene lagde hun sig stille og roligt i skødet på mig.

Imens vi lå der sammen kunne jeg pludselig høre hoveddøren blive åbnet, og min moster råbte hej ude fra entreen. Emma gik vidst en smule i panik, men inden hun kunne nå at gøre noget stod min moster inde i stuen. “Hvad sker der her spurgte hun undrende”, og da Emma ikke svarede, så sagde jeg at hun gerne ville prøve hvordan det var at være lille igen, og derfor havde hun lånt en af mine bleer.

Min moster smilede bare, og sagde “jamen så er det da godt at jeg havde taget en lille babysitter-assistent med”, og i det samme kom min lille kusine ind i stuen. Jeg havde næsten glemt hvor pinligt det havde været, at min 9 år gamle kusine havde fået lov at skifte min fyldte ble til hendes fødselsdag, og nu stod hun så her igen, klar til at babysitte mig.

Jeg havde i et kort øjeblik været tilbage til min egen alder sammen med Emma, men det var tydeligt at nu var min moster kommet, og hun havde ligesom min mor tænkt sig at give mig (og Emma) den fulde baby-oplevelse. Hun tjekkede vores bleer, og kunne konstatere at kun jeg var våd, så Emma blev placeret i kravlegården, mens min kusine blev bedt om at tage mig med ovenpå for at blive skiftet.

Der lå jeg så pludselig igen med en våd ble, sut i munden og iført babytøj, foran min fire år yngre kusine. Jeg havde slet ikke forestillet mig at jeg skulle igennem den ydmygelse igen, men jeg havde ikke noget valg, og måtte være en sød lille baby overfor min kusine, der hurtigt fik skiftet mig, og nede i stuen kunne hun triumferende fortælle min moster at nu var den lille dreng fin & tør igen. Jeg blev sat ind til Emma i kravlegården, imens min moster & kusine gik igang med at lave aftensmad.

Jeg kunne godt mærke at jeg havde været “baby” længere tid end Emma, der havde lidt svært ved at finde ind i rollen og lege med. Men hun løsnede lidt op, og vi fik leget lidt med bamser, indtil hun pludselig stoppede helt op, og viskede at hun skulle tisse. Jeg sagde til hende at hun måtte bruge bleen, og at det jo var derfor den var der. Det havde hun det virkelig svært med kunne jeg se, men også for hende var naturen pludselig stærkere, og hendes ble udvidede sig meget tydeligt imellem hende ben. Emma begyndte at græde bagved ved sutten, og min moster kom ind til os, og hun var heller ikke i tvivl om at Emma var våd, men hun sagde at hendes ble sagens kunne holde til lidt mere, og nu skulle vi først have noget mad inden vi skulle i nattøjet.

Emma klynkede lidt, men kunne dog glæde sig over ikke at skulle sidde i højstol, da vi jo kun havde en, og det var jo efterhånden blevet min faste plads. Vi fik begge to hagesmæk på, og min moster sad klar med skeen foran Emma, mens min kusine fik lov at made mig. Vi skulle have lasagne, og både Emma & jeg spiste virkelig meget, men fik næsten lige så meget ned af os, så min moster mente at vi hellere måtte komme i bad inden vi skulle have nattøj på.

Min moster var dog en “rutineret” spædbarnsmor, og hun sendte os først ind for at lege lidt på mit værelse, og helt som hun nok havde forudset, så gik der ikke længe før vi begge to havde lavet i bleen. Jeg havde jo efterhånden prøvet det mange gange før, men det var helt nyt for Emma der begyndte at græde, hvilket gjorde at min moster & kusine kom op til os.

Vi fik begge to en sut i munden, og så fik min kusine lov til at tage vores fyldte bleer af, og lige vaske det værste af, imens min moster gjorde et karbad klar til os. Jeg var den første i vandet, mens Emma blev guidet ind på badeværelset kort efter, og det var samtidig første gang jeg så hende nøgen.

Hun havde nogle små flotte bryster, og der var en lille fin tot hår over hendes tissekone. Hun var virkelig smuk, men jeg kunne godt fornemme at hun var lidt utryg ved det hele, så jeg sagde ingenting og kiggede også lidt væk. Hun kom op til mig i badet, og vi fik lov at pjaske lidt rundt sammen, inden min moster kom og vaskede os enkeltvis. Det var lidt pinligt da hun bad mig bukke mig forover, så hun kunne gøre mig helt ren bagi, men jeg havde efterhånden været igennem så mange pinlige øjeblikke, og Emma fik samme tur, så jeg nød faktisk bare den særbehandling vi fik, og at jeg ikke skulle gøre noget selv.

Herefter kom vi op af badet en efter en, hvor min lille kusine, som efterhånden mere var min “store kusine”, stod klar med nattøj og de ekstra tykke bleer til natten. Hun påpegede at Emma var ved at få lidt rød numse, så hun ville lige finde zinksalven frem. Emma var derfor også den første på puslebordet, og jeg havde efterhånden stået ved siden af i 5-10 minutter, og jeg skulle virkelig tisse. Jeg ville have gjort det i badet, men havde ikke lyst til at gøre det imens Emma også sad der, og nu stod jeg så her uden ble på, og vidste ikke hvad jeg skulle gøre. Og med et var alle tanker selvfølgelig ligegyldige. De mange uger i ble havde gjort at jeg næsten helt havde mistet kontrollen over det, så pludselig stod jeg der, 13 år gammel og tissede på gulvet, og jeg begyndte at græde.

Min kusine kunne se hvad der var sket, men kunne ikke forlade Emma på puslebordet, og måtte derfor kalde på min moster. Hun kom ret hurtigt ovenpå, og kunne se at jeg stod der i en pøl af tis, og sagde irriteret “hmm, ja du er jo i virkeligheden bare en lille baby, sikke et griseri”. Hun tog mig lidt hårdt i armen, og pludselig lå jeg hen over hendes knæ, og jeg fik fire-fem slag i numsen. Jeg blev meget overrasket over situationen, og det gjorde virkelig ondt. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst havde fået smæk, det var måske da jeg var rigtig baby, så selvfølgelig skulle jeg også have det med. Jeg begyndte selvfølgelig at græde, men min moster puttede en sut i munden på mig, og bad min kusine om at overtage, så jeg også kunne få nattøj på, imens Emma stod lettere måbende og så til.

Min kusine kunne hurtigt se at min mosters slag også havde givet mig en rød numse, så jeg fik også et godt lag blesalve på, inden hun lukkede den tykke natble, og gav mig sparkedragt & nattøj på. Der stod vi så, Emma & jeg, side ved side, som de to babyer vi var. Det var 25 minutter siden vi begge to havde stået der med fyldte bleer, så det var svært at argumentere imod noget af alt det der skete. Min moster havde efterhånden fået tørret op efter mit lille uheld, og sagde til min kusine at hun ville gå ned og varme to sutteflasker, og så måtte de hellere skynde sig at få os i seng, inden vi lavede flere ulykker.

Jeg blev “lagt til” hos min kusine, imens min moster gav Emma sin flaske, og derefter var det op og i seng. Jeg havde ikke lige tænkt over hvor Emma skulle sove, men min moster mente selvfølgelig at sådan et par små babyer sagens kunne sove sammen, og sådan blev det. Jeg havde tidligere ligget sammen med Silas i tremmesengen, men han var også noget mindre, så vi lå virkelig tæt, men det var nu meget hyggeligt. Min moster gav os hver en sut i munden & en bamse, sagde god nat og slukkede for lyset på mit værelse.

Emma tog sin sut ud, og viskede stille til mig, at det havde været sjovt at være baby sammen med mig, selvom det havde været meget grænseoverskridende at lave i bleen, og hun var glad for det ikke var hende der havde fået smæk. Jeg smilede tilbage til hende, og sagde det også havde været dejligt for mig ikke at være den eneste der var baby.

:baby:Kapitel 9:

Emma & jeg vågnede begge to tidligt næste morgen, og begge to med våde bleer. Min moster mente dog godt at vi kunne vente til efter morgenmaden med at blive skiftet. Vi fik rugbrød & banan, og blev begge to på skift madet af min kusine. Vi blev efterfølgende smurt godt ind i solcreme, og ellers sendt ud i haven kun iført ble & sparkedragt, hvor vi legede i flere timer med min kusine, der dog fra tid til anden fik os helt ned på babystadiet igen, da hun trak ud i vores bleer for at se om vi havet lavet det ene eller andet, og hun havde også to sutter klar når hun følte at vi blev for højlydte.

Jeg havde kun tisset en enkelt gang i løbet af formiddagen, og behøvede derfor ikke at blive skiftet, mens Emma fik en ny ble på på et tæppe midt på græsplænen, da hendes ikke kunne holde til mere.

Timerne gik og jeg tror lidt vi mistede tidsfornemmelsen, og pludselig stod Emmas mor sammen med min kusine i terrassedøren. Emma gik fuldstændig i chok, og jeg tror også at hendes mor var lidt chokeret over at se hendes “store pige” klædt som en baby.

Min moster gav Emma et kram, og sagde hun skulle gå tilbage og lege videre, “så tager jeg lige en snak med din mor”.

Emma havde ikke rigtig noget valg, men jeg kunne godt fornemme at hun måske ikke helt havde tænkt situationen igennem, og ikke rigtig var klar til at hendes mor skulle vide at hun også ønskede at være en lille baby, da hun var blevet ret så overrasket da Emma havde fortalt at hun skulle bruge weekenden på at babysitte en 13 årig dreng fra hendes klasse, der både brugte ble, sut og sov i tremmeseng.

Efter en halv times tid kom Emmas mor & min moster ud i haven igen, hvor min kusine faktisk var igang med at skifte min våde ble, mens hun ikke helt havde vidst hvad hun skulle gøre med Emma, der også trængte til en tør numse kunne hun berette.

Emmas mor sukkede lidt opgivende, men sagde “jeg skal jo åbenbart til at lære det igen, så jeg kan jo lige så godt få det overstået. Kan jeg få lov at skifte hende inden vi tager hjem?”. Min moster foreslog at de tog mit puslebord ovenpå, og Emma fik også lov at låne lidt tøj, en sut, en hagesmæk og bare lige det mest nødvendige, og hendes mor fik også en pakke bleer med hjem, så der var ingen tvivl om at der også ventede Emma en lidt anden hverdag fremover.

Emma gav mig et kram og vi sagde farvel til hinanden, spændte på hvad fremtiden ville bringe for os begge to.

Emmas mor var ikke helt klar til at gøre sin datter til “full time” baby, men Emma havde dog næsten altid som minimum en lille diskret bukseble på når de var ude, da hun ofte havde “uheld” i bukserne, mens hun derhjemme som oftest sov med de lidt tykkere natbleer, og også en sut selvom hendes mor ikke helt kunne forstå at det var nødvendigt.

Jeg havde ofte Emma på besøg til en legeaftale, og blev også nogle gange passet hos Emmas mor, når min mor skulle arbejde længe eller havde aftaler ude i byen. Hjemme hos os var Emma altid baby på samme niveau som mig, og min mor havde også købt en ekstra højstol til når Emma var på besøg, mens det var lidt anderledes hjemme hos Emma, hvor jeg selvfølgelig blev behandlet som en baby, men hvor Emma godt nok fik lov at have ble på al den tid jeg var der, men hendes mor havde sagt at hun ikke gad passe to babyer, så Emma måtte også selv hjælpe lidt til, hvilket passede mig fint nok, hun skulle jo formentlig alligevel have babysittet mig alene, og jeg ville hellere have hende til at gøre det end så mange andre.

Emma ville jo på et eller andet tidspunkt være nødt til at ligge sin “baby-leg” væk, og jeg var også godt klar over at der ikke ville gå flere år, men lige nu nød jeg i hvert fald at have en god legekammerat i hende, og så må vi jo også se hvor langt min mor havde tænkt sig at tage hendes projekt - foreløbigt havde jeg jo feks ikke været i skole i næsten to måneder, hvoraf det meste af det selvfølgelig var pga sommerferien.

:baby:Kapitel 10:

Mine gamle klassekammerater var for et par uger siden startet i skole igen efter sommerferien, og der var da også flere der var begyndt at spørge efter mig, men heldigvis var Emma & Sif de eneste der kendte til min hemmelighed, og de ville helt sikkert ikke sige noget.

Mor kunne jo heller ikke blive ved mig at passe mig derhjemme. Hun havde klaret det med en smule orlov, en del hjemmearbejde, og så havde min moster også babysittet mig en del gange. Men der skulle snart til at ske noget nyt. Min mor havde søgt en del på nettet, men logisk nok var det jo ikke mange steder de havde plads til en snart 14 årig baby, med mindre det var steder for handicappede børn, og det virkede heller ikke som en mulighed at min mor ville få mig tilbage til en normal hverdag, hvis det overhoved var en mulighed mere.

I samarbejde med Kommunen blev det ordnet sådan så jeg kunne starte hos en lokal dagplejemor, Gitte hed hun, der udover mig havde Simon på 3 år, og Luna på 2 1/2. De skulle begge to i børnehave om et års tid, hvilket min mor ikke ønskede at jeg skulle, men det var i hvert fald en god midlertidig løsning synes de allesammen.

Den første dag hos Gitte kørte mor mig derned i klapvognen, og selvom jeg synes det var lidt svært at skulle et nyt sted hen, så glædede jeg mig faktisk til at få nogen at lege med, det havde der jo ikke været meget af de sidste par måneder udover Silas & Emma, og med sutten i munden blev jeg afleveret til Gitte, der med et snuptag holdt mig ind til sig, og det føltes allerede trygt.

Simon & Luna sad allerede inde på legeværelset, hvor der var alverdens forskellige ting, og jeg synes det så rigtig spændende ud. Luna var den første der “brød isen”. Hendes sprog var ikke sådan 100% udviklet, men derfor var det ikke til at misforstå da hun sagde “det er en stor baby”. Og det havde hun ret i, og det gjorde også lidt ondt at mine nye legekammerater igen var 10-11 år yngre end mig. Det meste af formiddagen gik med leg, lidt frugt og lidt højtlæsning, og det var faktisk dejligt ikke bare at være derhjemme, hvor jeg brugte det meste af tiden i kravlegården imens mor arbejdede.

Men selvfølgelig var pinligheder ikke et overstået kapitel, og omkring middagstid kom Gitte og sagde at nu var det snart tid til en middagslur. Det havde jeg aldrig fået derhjemme, og synes bestemt heller ikke at det var nødvendigt, men sådan var det altså i en dagpleje.

Men inden vi skulle ud og sove, så skulle vi lige alle tre en tur på potten, som Gitte sagde det. Vi fik hver især vores ble af, og sendt i bar numse ind i stuen, hvor Gitte havde linet tre potter op på gulvet. Da vi havde siddet der i 10-12 minutter råbte både Simon & Luna “fææærdiiig”, og de fik stor ros for at have lavet i potten, de blev tørret, fik ble & nattøj på igen, og lagt ud i hver deres barnevogn under Gittes halvtag.

Jeg havde lidt sværere ved at komme af med noget, og da der var gået yderligere ti minutter bad Gitte mig rejse mig op, og hun kiggede ned i en tom potte, og bad mig ligge mig op på puslebordet. Jeg fik en ekstra tyk ble på, også tykkere end dem jeg bruger derhjemme til natten, og Gitte gav mig sparkedragt på som det eneste, hvorefter hun førte mig udenfor. Der stod den største barnevogn jeg nogensinde havde set. Det kunne hun simpelthen ikke mene, skulle jeg op og ligge i den? Men ja det skulle jeg selvfølgelig. Jeg blev spændt fast med en babysele så jeg ikke kunne falde ud af barnevognen, men der gjorde også at jeg kun kunne ligge på ryggen, og jeg kunne næsten ikke samle mine ben pga den meget tykke ble.

Gitte gav mig en sut i munden, sagde “sov godt”, hvorefter hun gik indenfor. Og der lå jeg så i en kæmpe barnevogn, klar til en middagslur, uden egentlig at være træt. Og imens jeg lå der og prøvede at falde i søvn, så kunne jeg selvfølgelig mærke at jeg skulle lave stort. Jeg fyldte min ble til det ypperste, og der lugtede forfærdeligt i den tætlukkede barnevogn. Jeg vidste ikke om jeg skulle kalde på Gitte, eller hvad jeg skulle gøre, men jeg tænkte at jeg heller måtte vente til hun forhåbentlig snart kom ud til mig. Jeg kæmpede virkelig med lugten & den ulækre ble imellem mine ben, men jeg må alligevel være faldet i søvn på et tidspunkt, for pludselig kunne jeg mærke nogen stå og ruske i mig. Det var Gitte der stod med hovedet ned i barnevognen, og lugten var bestemt ikke blevet bedre på de åbenbart to timer jeg havde sovet, og Gitte prøvede så vidt muligt at undgå at tage mig på blenumsen, imens hun guidede mig indenfor. Simon & Luna sad allerede på gulvet og legede, de havde åbenbart ikke sovet lige så meget som mig, men jeg skulle jo lige en tur forbi puslebordet først.

Jeg fik tøjet & bleen af, mens Gitte kort konstaterede “ja, det havde de store børn jo klaret i potten inden de skulle sove, så jeg var fri for det svineri”. Min numse var blevet meget rød efter at have ligget smurt ind i næsten to timer, så jeg lå længe med bar numse og blev “luftet” inden Gitte smurte mig godt ind med blesalve og gav mig en tør ble på og sendte mig ind for at lege med de andre.

Ca kl 16.00 kom min mor for at hente mig, og jeg kunne se hun lige stod et øjeblik og snakkede med Gitte inden hun kom ind til mig. Jeg blev selvfølgelig rigtig glad for at se hende, men på vej ud af døren fik Gitte lige råbt til min mor at hun skulle huske lidt ekstra tøj & lille taske i morgen, da vi skulle på tur.

:baby:Kapitel 11:

Den kommende dag hos Gitte var lidt anderledes, da tirsdag altid var “legestue-dag”. Det betød at alle de lokale dagplejemødre mødtes, så alle børnene kunne lege sammen, og måske lære hinanden at kende inden de skulle i børnehaven sammen.

Vi skulle gå i ti minutter sagde Gitte kort efter jeg var blevet afleveret, men endnu en gang opstod der en situation, hvor jeg kunne blive ydmyget mest muligt.

Gitte havde hentet den barnevogn jeg havde sovet i dagen før, og den var ekstra stor fordi vi så allesammen kunne sidde i den - eller det vil sige tre normalt størrelse babyer kunne. Men det blev selvfølgelig Simon, som Gitte udnævte som “den store”, så han kunne gå ved siden af barnevognen, imens Luna & jeg blev spændt fast i hver vores babysele.

Vi begyndte lige så stille at gå ned imod legestuen, og vi mødte flere folk på turen, og det tydeligt hvad deres øjne var rettet imod - den store baby-dreng med sut & ble på i barnevognen. Gitte skulle lige ind i Brugsen for at købe noget frugt på vejen, og derinde mødte vi selvfølgelig min gamle klasselærer, Helle, der blev noget overrasket over at se mig. Gitte forklarede hende at jeg havde opført mig som en baby i starten af sommerferien, og derfor havde min mor bestemt sig for at behandle mig som en baby. Og med de bleer hun havde skiftet på mig i går, så var der intet der indikerede for hende at jeg var en dreng der skulle gå i 8.klasse. Helle synes det var sødt, og sagde vi kunne kigge forbi skolen en dag, hvis jeg havde lyst til at hilse på mine gamle klassekammerater - men der var faktisk intet jeg havde mindre lyst til end netop det.

Gitte fik betalt for sine varer, og vi gik videre op imod legestuen. Vi var sytten børn i alt, og der var en konstant larm i det forholdsvis lille lokale vi var samlet i, og også en vedhængende lugt af prut, da der jo næsten hele tiden var en eller to der havde lavet i bleen. De andre børn var fra 1-4 år, og vi blev i flere situationer opdelt efter alder i de lege vi legede osv, og jeg blev selvfølgelig placeret i “spædbørnsgruppen”, hvor vi ingenting kunne eller måtte selv, og hvor vi var konstant overvåget.

Gitte havde en af de andre grupper, så jeg sad sammen med en noget ældre dame, Connie, der synes det en god ide at vores gruppe skulle lege med de mange skumting der var samlet i det ene hjørne. Der var ingen af de fem andre børn i vores gruppe der kunne gå endnu, og jeg fik af vide, at jeg også måtte ned på alle fire og kun kravle rundt. Det var simpelthen så ydmygende når så mange af de andre børn bare løb rundt og legede.

Efter en times tid kom Gitte over til os, da vi allesammen skulle udenfor for at lege på legepladsen. Hun spurgte mig om jeg havde noget i bleen, og jeg rystede på hovedet. Men hun kunne vidst godt se på mig at det ikke var helt rigtigt, og hun sagde at vi vidst hellere lige måtte få en ren ble på inden vi skulle udenfor. Jeg skulle til at rejse mig for at gå ud til puslerummet, men Gitte stoppede mig, og sagde at jeg måtte kravle derud. Til sine store overraskelse kunne jeg mærke at jeg havde lavet i bleen, det var langt fra første gang jeg havde gjort det uden at tænke over det, men det var første gang jeg ikke havde mærket det. Jeg blev mere og mere til den baby min mor ønskede sig.

Gitte skiftede min fyldte ble, og gav mig derefter regntøj på, da der vidst godt kunne komme en byge eller to senere. Jeg blev igen placeret i spædbarnsgruppe, der sad i sandkassen, mens de store børn fik lov at kører på mooncars, rutche på rutschebanen og en masse andre sjove ting. Imens vi sad der i sandet og legede, så var der en af de andre børn der kastede noget sand i hovedet på mig, og jeg fik det i øjnene, og klynkede ret meget. Connie kaldte på Gitte der lynhurtigt kom over for at trøste mig. Hun gav mig en sut i munden, og sagde at jeg vidst trængte til en middagslur, selvom ingen af de andre børn endnu var blevet gjort klar til middagslur, og vi havde endnu ikke fået frokost. Men Gitte var ligeglad. Jeg fik lov at kravle indenfor, hvor jeg blev skiftet til en af de tykkere netbleer, nattøj og nu også savlesmæk, da hun synes min bluse for lidt våd. Jeg tror det var pga det våde sand, men Gitte mente altså at jeg nu også skulle bruge savlesmæk som de mindste i legestuen. Jeg blev lagt ud i “min” store barnevogn, og kørt om bag bygningen, imens de andre børn var på vej ind for at få frokost. Gitte satte en babyalarm i hjørnet, sagde godnat og puttede mig godt ned under dynen.

:baby::denmark:Kapitel 12:

De efterfølgende uger er der ikke så meget nyt at berette om. Mor holdt mig hjemme nogle enkelte dage, men ellers blev det min hverdag at være hos Gitte. Jeg kan fortælle om et par af mine lidt mere stolte øjeblikke i min “baby-tid”, da jeg flere gange prøvede at lave stort på potten nede hos Gitte, der roste mig rigtig meget. Jeg fik også ved et enkelte tilfælde lov til at gå ved siden af barnevognen ned til legestuen, da Simon en dag var lidt sløj. Og sidst men ikke mindst så havde jeg nogle nogle tirsdage hvor jeg gik lov at være med i “mellemgruppen” i legestuen, så jeg både fik prøvet rutschebanen og at lege med modellervoks.

Weekenderne brugte vi som regel derhjemme, men vi havde også en weekend i København hos min moster & onkel, hvor min “lille kusine” selvfølgelig igen fik lov at være hende der passede mig, og stod for både at bade & made mig, selvfølgelig de mange bleskift, og en enkelt gang fik hun faktisk også lov til at give mig smæk, da jeg ikke ville høre ordentlig efter, da hun sagde jeg skulle i seng. Jeg lå over min mors knæ, imens min 4 årig yngre kusine gav mig smæk i min bare numse.

Vi havde også besøg af Emma en lørdag. Hun “legede” ikke baby mere, men vi havde det sjovt sammen alligevel, og min mor lovede ikke at sige noget til Emmas mor, da hun fik lov at sove sammen med mig i tremmesengen iført både ble & med en sut i munden, og faktisk var Emma den eneste af os to der vågnede med en våd ble dagen efter. Og da mor skulle “skifte” hende om morgen, kunne jeg se at hendes bryster var blevet større, og hun trak nu også en fin lille g-streng op over den numse & tissekone, der i løbet af natten havde haft en stor ble omkring sig. Hun var i den grad ved at blive en stor pige.

Men ellers nærmede min 14 års fødselsdag sig med hastige skridt, og jeg havde snart været baby i over 10 måneder. Min mor synes vi skulle holde en stor fødselsdag for familien, og mine venner, selvom der ikke var ret mange tilbage, og jeg havde faktisk slet ikke lyst at de allesammen skulle se mig i babyrollen på den måde, selvom de selvfølgelig allesammen kendte til det nu.

Min mor inviterede min moster & onkel, mine fire fætre & kusiner, Silas & hans mor, Simon & Luna fra dagplejen sammen med deres forældre, og selvfølgelig også Emma. Og så havde jeg faktisk også en ældre kusine, der dog havde boet flere år i London, men hun var hjemme i Danmark igen, og hun kom selvfølgelig også, og det skulle vise sig at hun kom til at spille en ret stor rolle i mit liv fremover, men mere om det senere.

Fredag d. 17.oktober var det min fødselsdag, og mor holdt fri, så jeg skulle ikke ned til Gitte, tilgengæld fik jeg lov til at sove lidt længere end normalt. Mor kom ind til mig lidt over otte med flag & fødselsdagssang, og hun havde i dagens anledning fået fat i nogle bleer med flag & balloner på. Jeg fik skiftet min våde natble inden vi gik ned i køkkenet, hvor der ventede gaver og lidt ekstra lækkert morgenmad end det vi normalt fik.

Der lå tre gaver på bordet da vi kom nedenunder, en stor firkantet, og to små bløde pakker, som jeg startede med. I den første var der et rigtig fint joggingsæt med små fodbolde på, og også både en hage- & salvesmæk med det samme mønster. I øvrigt var savlesmæk blev en fast del af min hverdag, efter at Gitte synes jeg skulle begynde at bruge det, og så synes min mor det selvfølgelig også, og vi havde været i Baby Sam og købe en masse forskellige - i dag havde jeg faktisk fået en med flag osv på på.

Men tilbage til de sidste to gaver, den anden bløde pakke var også noget tøj, to natdragter & en sparkedragt med biler på, og der lå også en ny suttesnor sammen med tøjet. Det var ikke ligefrem de mest traditionelle gaver til en 14 årig, men som alt andet i mit liv, så passede det jo godt til min baby-tilværelse.

Den store af gaverne så lidt mere spændende ud, og jeg skyndte mig at flå papiret af. Det var en Paw Patrol racerbane. Min mor påpegede godt nok at der stod man skulle være 6 år for at bruge den, så derfor synes hun vi skulle vente til i eftermiddag med at samle den, så mine fætre & kusiner kunne hjælpe, og også holde øje med at jeg ikke puttede nogle af de små dele i munden - noget jeg aldrig havde gjort, men som hun sagde, så kan man aldrig være for forsigtig med små babyer og nyt legetøj.

Mor synes vi skulle gå en tur på legepladsen inden gæsterne kom, og hun foreslog at jeg lige satte mig på potten inden vi skulle afsted. Jeg ville dog gerne hurtigt ud af døren, så jeg forsikrede hende om at jeg sagens kunne holde mig.

Jeg var efterhånden kommet til et sted hvor det ikke betød så meget hvem der så mig som baby, så jeg synes bare det var dejligt at der var to andre drenge nede på legepladsen. Jeg tror de var 6-7 år gamle, og mor satte sig på en bænk med en bog, imens jeg løb op for at lege med dem. Vi kørte på rutschebane, og klatrede i pladsens legetårn, selvom jeg dog ikke måtte kravle helt op i toppen for min mor, så der måtte jeg nøjes med at se på de “store drenge”. Der var også to gynger, som jeg gerne ville prøve, og vi skiftes til at skubbe hinanden. Men da det blev min tur, så var uheldet selvfølgelig ude. Det kildede så dejligt i maven, og jeg kom til at lave i bleen. Jeg vidste at mor nok ville blive sur, da jeg jo ikke havde sagt nej til at skulle på potten 20 minutter tidligere.

Den ene af drengene løb ned til min mor, og jeg kunne høre at han fortalte hende at jeg havde lavet lort. Min mor pakkede lettere irriteret sine ting sammen, tog min klapvogn og gik op til mig ved gyngerne. Hun havde ikke fået nogen pusletaske, og dermed ikke nogle ekstra bleer med, så hun løftede mig bare op og satte mig i klapvognen, og så måtte jeg sidde der med min fyldte ble på vejen hjem. Jeg græd en lille smule da jeg vinkede farvel til de to drenge, og mor gav mig selvfølgelig en sut i munden, så der igen ikke var nogen tvivl om min alder.

Det var ikke sjovt at sidde med den ulækre ble mellem benene, og jeg kunne mærke at det var smattet godt ud, og også lidt op af ryggen, da mor havde sat mig i klapvognen. Det var sikkert ikke noget rigtige babyer ikke havde prøvet før, men det var en ny oplevelse for mig, og jeg ville bare hjem hurtigst muligt - desværre bekymrede mor så jo ikke ret meget om hvad jeg tænkte, og jeg blev virkelig urolig da jeg kunne se at hun ikke drejede ned af stien imod vores hus. Jeg blev meget urolig i klapvognen, og mor tog lige kort sutten ud, tørrede mig om munden med savlesmækken, og satte den ind igen, imens hun sagde at vi lige skulle op og handle de sidste ting til min fødselsdag. Jeg mumlede bag ved sutten at jeg gerne ville have en ren ble på, men det var min mor ligeglad med.

Det var efterhånden blevet tidlig eftermiddag, og der holdt rigtig mange biler på parkeringspladsen foran Brugsen, så jeg var godt klar over at der også var rigtig mange mennesker inde i butikken.

Mor gik direkte op imod Bageren, hvor jeg kunne se at Ida fra min gamle klasse stod bag disken. Hun havde, ligesom alle andre efterhånden, godt hørt at jeg var blevet baby igen, men hun havde aldrig set mig sådan. Hun grinede en smule og sagde “hej lille ven”. Jeg prøvede at ignorere hende, men mor slog mig let over fingrene og sagde at jeg godt kunne se hej til pigen. Jeg tog sutten ud, og sagde meget stille hej. Mor forklarede Ida at jeg havde fødselsdag, men at jeg havde haft et større uheld i bleen, og om hun ikke måtte få en af de gratis børneboller til mig. Ida startede med at sige at det kun var til børn under seks år, men at det vidst var okay til sådan en lille baby som mig. Mor købte lidt forskelligt brød, og gav mig bollen som jeg så kunne sidde og gnave lidt i imens hun handlede videre.

Mor skulle desværre have en del forskelligt, og vi kom godt rundt i butikken, og mødte flere forskellige fra mit “tidligere” liv, og mor gjorde intet for at skjule at hendes søn sad med en fyldt ble, og undskyldte meget for lugten. Pludselig kunne jeg mærke at jeg skulle tisse, og jeg vidste at bleen i forvejen var presset, så jeg forsøgte at holde mig, men selvfølgelig uden held, og i stedet skulle jeg bare tisse rigtig meget, og det kunne bleen selvfølgelig ikke holde til. Så da mor kom tilbage til mig, efter at have hente nogle ting lidt længere nede af gangen, så kunne hun se en stor våd plet på mine smækbukser, og i forvejen var der jo lort langt op af ryggen på min hvide sparkedragt, hvilket man kunne se meget tydeligt når jeg lænede mig frem.

Mor blev virkelig irriteret nu, og sagde at jeg efterhånden havde fortjent en omgang smæk. Men det havde hun vel ikke tænkt sig at give mig her midt i Brugsen? Mor drejede i et snuptag ned imod spædbarnsafdelingen, hvor hun længe stod og kiggede på butikkens forskellige bleer. De havde dog desværre ikke nogen i min størrelse, da jeg jo faktisk brugte de mindste “voksenbleer”. Min mor forsøgte at få fat i en medarbejder, og den første hun kunne se var selvfølgelig Ida, som ikke længere stod oppe i Bageren. Mor forklarede Ida problemet, selvom hverken lugten eller den store våde plet på min bukser gjorde at der var så meget at være i tvivl om.

Ida kunne heller ikke finde nogle bleer i min størrelse, men sagde at min mor lige skulle vente et øjeblik, da hun måske have noget vi kunne bruge. Jeg kunne se at hun kom tilbage med to pakker i hånden, den ene en pakke DryNights til 10-12 år, og i den anden en pakke der stod Tena på. Ida sagde at hun godt vidste at de der DryNights måske ikke var nok, men måske kunne jeg så få to på. Det var simpelthen så pinligt at de bare stod der og snakkede hen over hovedet på mig, som den lille baby jeg var, imens jeg sad våd & beskidt og græd i min klapvogn. Den anden pakke Ida havde givet min mor stod der “Tena Lady” på - en tapeble til ufrivillig vandladning. Min mor tog dem begge to, nogle vådservietter samt noget blesalve under armen. Hun spurgte Ida om butikken havde et puslerum, og hun forklarede at jeg nok var for stor til deres puslebord, men at hun måske bare kunne ligge pulsepuden på gulvet, og hun viste os ned imod handicaptoilettet. Da vi kom derned og Ida skulle til at gå, råbte min mor hende lige tilbage til os “Jeg har jo heller ikke noget skiftetøj med, kan du se om I har et eller andet han kan passe? Det er jo kun til turen hjem”. Min mor undskyldte, og sagde at det vidst var sidste gang hun skulle afsted uden en pusletaske.

Ida havde haft lidt svært ved at finde noget, og måske ville hun også bare gerne ydmyge mig endnu mere end tilfældet allerede var, så hun kom tilbage med et lille lyserødt sæt med små prinsesser på. Der stod godt nok 10-12 år på mærket, men min mor mente at det var meget fint.

Vi kom ind på toilettet, hvor min mor ganske rigtigt hurtigt kunne se at jeg i hvert fald ikke kunne ligge på puslebordet. Hun bad mig rejse mig op, og hun kunne godt se at jeg var fuldstændig smurt ind hele vejen op af ryggen, og at det nok ville kræve lidt mere end de vådservietter hun havde taget med. Ida stod stadig udenfor døren, og mor spurgte om hun ikke lige ville holde øje med mig, imens jeg hun gik ned og fandt nogle ting til at rengøre mig med.

Der stod jeg så fuldstændig indsmurt i både det ene & det andet, imens Ida holdt øje med mig. Jeg ved ikke hvorfor mor mente det var nødvendigt, men det var nok ikke i min nuværende situation, at jeg skulle begyndte at argumentere for at jeg i virkeligheden var 14 år, og ikke nogen lille baby.

Og Ida synes bare det var sjovt. Jeg havde selv fuldstændig glemt det, men Ida havde åbenbart haft tisset i bukserne da vi var på lejrskole i 4.klasse, og jeg havde været en af de drenge der havde drillet hende med at hun skulle bruge ble. De roller var i den grad byttet rundt nu må man sige, og der var ingen tvivl om at det var stor sejr for Ida at se mig sådan.

Min mor kom tilbage med favnen fyldt med softbleer, flere vådservietter, plastikhandsker mv. Ida spurgte om der var mere hun kunne hjælpe med, da hun faktisk havde fri nu, og til min store fortvivlelse kunne mor sagens bruge en ekstra hånd til at gøre mig ren. Jeg protesterede kraftigt, men mor bad Ida finde min sut i hendes jakke, og så fik de lidt ro på mig.

Mor tog først alt mit tøj af, så jeg kun stod i den efterhånden uformelige og meget fyldte ble, og hun begyndte at vaske det værste af inden hun tog min ble & salvesmæk af, og smed det hele ned i den samme affaldspose. Hun havde vidst opgivet nogensinde at få det rent igen.

Da jeg igen var helt ren og klar til at få tøj på igen, så spurgte mor om jeg ikke lige skulle en tur på potten først. Det var selvfølgelig toilettet hun mente, og hun løftede mig op, og holdt fast i min skulder, uden den mindste tanke om at jeg ikke var en lille baby, der kunne risikere at falde ned.

Så sad jeg der foran mor & Ida og tissede på “potten”, og da jeg var færdig løftede mor mig ned, tørrede mig bagi, og roste mig for hvor dygtig jeg havde været, og hun fortalte Ida at det næsten var et år siden jeg sidst havde tisset på toilettet.

Mor & Ida åbnede herefter de to pakker med bleer, og mor startede med at tage en af de små tynde DryNights frem. Hun bad mig træde op i den, og Ida hjalp hende med at trække den op på plads. Den sad meget stramt om livet, og mor tvivlede på at den ville kunne holde til ret meget, så hun bad mig ligge mig ned, så jeg kunne få en Tena Lady-ble udover buksebleen.

Ida nød det lidt for meget kunne jeg godt se, men det blev kun værre da jeg skulle have tøj på. Min mor kunne hurtigt se at de lyserøde bukser var for små, så jeg måtte bare sidde i bleen/bleerne på vej hjem, men “heldigvis” var trøje lidt større, og selvom den sad lidt stramt, så fik Ida trukket den ned over mig, imens min mor ryddede op. De små prinsesser dansede rundt på maven af mig, men trøjen var jo også lidt for kort, så den dækkede på ingen måder bleen, som flere af min egne t-shirts gjorde det.

Min mor havde jo fået smidt min savlesmæk ud, så hun spurgte Ida om hun ville gå ud i butikken for at finde en ny, selvom jeg da uden problemer ville have kunnet have klaret mig uden på vejen hjem.

Min mor pakkede tingene sammen, og gik ud til Ida i butikken, og desværre havde hun ikke kunnet finde en savlesmæk, men hun viste min mor en lille fin “Elsa & Anna”-hagesmæk, og spurgte om vi kunne bruge den i stedet, og det synes min mor selvfølgelig var en mægtig ide.

Så turen hjem foregik i en lidt for lille lyserød trøje med prinsesser på, en Frost-hagesmæk, en Tena Lady-ble der kunne ses helt tydeligt, og selvfølgelig med et sut i munden.

Min mor fandt en medarbejder på vej ud af butikken, og spurgte om hun kunne hjælpe os af med posen med beskidt tøj, vådservietter og hvad min mor ellers havde smidt ud. Medarbejderen tog imod posen, og sagde at der vidst var en der havde haft et lille uheld. Min mor rettede det til et “stort uheld”, og sagde at det var en udfordring at have så små børn med ud og handle.

Mor inviterede Ida med hjem til min fødselsdag, og det ville hun meget gerne, og hun spurgte også om hun ikke måtte køre mig i klapvognen, hvilket selvfølgelig var helt fint med min mor.

:baby:Afsnit 14:

Efter den ydmygende tur i Brugsen, så havde vi faktisk lidt travlt da vi jo fik fødselsdagsgæster senere. Da vi kom hjem var min moster, onkel, fætre & kusiner allerede kommet, og de havde låst sig ind med den ekstra nøgle min moster havde fået. Min mor undskyldte for at vi var lidt sent på den “Jeg havde lige en lille baby der havde skidt udover det hele, så det tog lige lidt længere tid end forventet”. Min moster grinede, og sagde “Ja sådan er det jo med børn i den alder”, og hun kunne berette at de faktisk lige havde smidt de sidste bleer ud hjemme hos dem, da Anton, min yngste fætre, nu havde haft to uger i træk uden uheld hverken om dagen eller natten.

Det betød så altså at jeg var den eneste “baby” i vores lille flok, og så betød det ikke ret meget at jeg var den ældste af os fem.

Jeg havde stadig tøjet på fra Brugsen, og min mor spurgte min kusine om hun ikke ville tage mig med ovenpå og finde noget tøj til mig, og så kunne vi også vise Ida mit værelse. Og de måtte selvfølgelig også gerne lige tjekke om jeg skulle skiftes.

Min kusine, der i øvrigt hedder Sofia, tog mig med ovenpå, og vi var med det samme tilbage i rollerne. Jeg var den lille baby, mens min fire år yngre kusine tog styringen, og var hende der bestemte. Og det kunne Ida også godt fornemme. Sofia bad Ida hjælpe mig ud af det tøj jeg havde på, hvorefter hun kørte to fingre ind langs blekanten, inden hun trak den ud bagpå, så hun kunne se at jeg hverken havde tisset eller lavet i bleen. “Hold da op, den lille dreng er jo helt tør, hvor er du bare dygtig” sagde hun, men hun skulle jo bare vide hvordan jeg havde set ud nede i Brugsen for en times tid siden.

Sofia fandt en sparkedragt til mig, og udover fik jeg mit nye sæt med fodbolde på på, og hun fandt også min “fødselsdags-salvesmæk” frem, og bad Ida give mig den på.

Hun gav mig et lille klap i numsen, og sagde at nu var jeg klar til at holde fødselsdag. Silas & hans mor var de første der kom, jeg kunne ikke se om Silas stadig brugte ble, men hvis han gjorde var det i hvert fald en lille diskret en, da man ikke umiddelbart kunne se den under hans bukser. Simon & Luna fra dagplejen kom også, men det var Emma jeg blev mest glad for at se, og jeg spurgte min mor om jeg ikke måtte sidde ved siden af hende ved bordet.

Min mor & moster havde dækket bordet så fint med flag, balloner, Byggemand Bob-tallerkener & servietter, og det lignede virkelig en børnefødselsdag, men måske mere for en der fyldte 4 år, frem for de 14 år som der faktisk stod på lagkagen.

Mor havde linet tre højstole op til mig, Simon & Luna, jeg blev placeret mellem Emma & Sofia, mens mine to dagpleje-venner havde deres forældre på hver sin side. Silas fik lov at sidde på en almindelig stol, og han var også blevet “en stor dreng” nu, da jeg hørte han fortalte sin mor at han skulle på toilettet.

Udover lagkagen kom der boller, kakao & flødeskum på bordet. Min mor råbte lidt henslængt i retning af Emma & Sofia, om de lige gad finde en hagesmæk til mig. Sofia var hurtig til at rejse sig, og hun tog min savlesmæk af, og skiftede den ud med den “Frost-hagesmæk” jeg havde fået tidligere på dagen efter mit “lille” uheld i Brugsen.

Min mor sagde at jeg gerne måtte få kakao, hvis Sofia eller Emma ville hjælp mig, og de måtte også selv bestemme om de ville skære min mad ud i små bidder jeg selv kunne spise, eller om de ville made mig. Emma fik ikke rigtig et ord indført, og lynhurtigt sad Sofia klar til at give mig både kakao & boller.

Vi havde ikke siddet der ret længe før jeg skulle tisse, men det var jo ikke noget jeg længere tænkte så meget over, og jeg gjorde det jo bare imens Sofia sad og madede mig. Desværre havde jeg jo stadig bare den der “Tena Lady-ble” på, og selvom den jo egentlig var en voksenble, så kunne den i hvert fald ikke holde mig tør, og for andet gang i dag havde jeg nu også tisset i bukserne. Sofia var selvfølgelig først til at se den våde plet på mine nye bukser, og hun råbte hen over bordet til min mor, at jeg vidst havde haft et lille uheld. Min mor rejste sig, og hjalp mig op af højstolen. Hun spurgte Sofia om hun ville tage mig med ovenpå, så ville hun selv lige tørre op efter mig. Jeg havde egentlig håbet at Emma ville skifte mig, men der var ingen tvivl om at det var Sofia der var babysitteren, når hun var i nærheden.

Luna havde samtidig lavet i bleen, så hendes mor gik også med ovenpå, mens Simon var den eneste, af os tre “blebørn”, der stadig var tør.

Da det var Luna der havde været mest uheldig i hendes ble, så blev hun skiftet først, og hun blev samtidig gjort klar til at komme ud i barnevognen til en lille lur, da hun ikke havde sovet til middag i dag.

Da det blev min tur, så kaldte Sofia pludselig på min mor, og bad hende komme op ovenpå. Hvad havde hun nu fundet på? Min mor kom op, og Sofia spurgte hende om jeg egentlig ikke fortjente smæk efter mit uheld nede ved bordet. Jeg kunne ikke tro mine egne øre. Min 9 årige kusine skulle da overhoved ikke bestemme om jeg skulle have smæk, og slet ikke på min fødselsdag. Men selvfølgelig var min mor på Sofia’s “hold” i denne her, da hun faktisk også mente jeg havde fortjent det efter mit uheld i Brugsen.

Sofia tog mit våde tøj af, og tapede min Tena Lady-ble op, og min mor satte sig klar til at jeg kunne komme over hendes knæ. Men det var selvfølgelig ikke godt nok for den lille “tyran” af en kusine jeg havde, og hun spurgte min mor om jeg ikke måtte ligge over hendes knæ. De stod simpelthen der og snakkede om hvordan jeg skulle have smæk, jeg kunne simpelthen ikke tro det. Sofia spurgte hvor mange slag jeg skulle have, og de blev enige om at 14 stk ville være passende til min 14 års fødselsdag.

Sofia klappede sig på knæene, og bad mig ligge mig med numsen i vejret. De første klask sveg virkelig meget, og Sofia nød det lidt for meget imens hun talte 11 “smæk”, 12 “smæk”, 13 “smæk”, 14 “smæk”. Hun havde slået hårdere og hårdere, og jeg kunne slet ikke holde mine tåre tilbage. Jeg lå der fuldstændig ydmyget, og egentlig også mere end jeg ellers havde følt mig i alt det her.

Sofia bad mig ligge mig op på puslebordet, og sagde at jeg hellere måtte få en rigtig babyble på denne her gang. Men først skulle min røde numse “luftes” lidt, og jeg blev også smurt godt ind i blesalve, og jeg er sikker på at det var med vilje, at Sofia lige kom til at “trykke” da hendes finger kørte over mit numsehul.

Jeg fik en tør ble, og tørt tøj på, og fik lov at komme tilbage til min fødselsdag, der forløb uden det helt store at berette om, udover at det var Emma der fik lov at gøre mig klar til natten, da min moster & onkel var kørt lidt tidligere, da de jo havde langt hjem.

Emma var helt anderledes sød end Sofia, og hun blev helt forskrækket da hun så hvor rød min numse var, efter de smæk Sofia havde givet mig tidligere. Hun smurte mig meget nænsomt ind, og lukkede også helt forsigtigt min natble omkring numsen, og sagde jeg kunne sove uden sparkedragt på, så bleen ikke strammere unødigt om mine ømme baller. Jeg fik en t-shirt over bleen, og Emma åbnede tremmesengen, gav mig min sut, og puttede mig ned under dynen, inden hun sagde godnat og skulle til at gå ud. Jeg tog hurtigt sutten ud, og spurgte om hun ikke ville blive lidt. Emma vendte hurtigt rundt, og sagde “jo, men kun hvis jeg må låne en sut”. Hun tog selv en fra skålen på mit puslebord, og lagde sig ned ved siden af mig i tremmesengen, og skubbede lågen til. Vi lå bare lidt og kiggede på hinanden inden jeg faldt i søvn, men Emma må også være faldet i søvn, for fjernt i min drøm kunne jeg høre min mor vække hende, og sagde at hendes mor var kommet for at hente hende. Emma rejste sig op, og skulle til at gå nedenunder, men min mor stoppede hende, og sagde “tror du ikke jeg skal tage den der”, og pegede på den sut hun stadig havde i munden. Emma blev helt flov, og sagde “du siger ikke noget til min mor vel?”, og min mor gengældte det bare med et “nej selvfølgelig ikke skat, det er vores hemmelighed, og du er altid velkommen til at låne både det ene og andet imens du er her”.

Emma sagde farvel til min mor, der lige skulle rydde lidt op inden hun skulle i seng, så hun tændte for babyalarmen, og lukkede døren ind til mit værelse.

:baby:Afsnit 15:

Efter ikke at have set Emma i lang tid, ringede hun en dag og spurgte min mor om hun måtte tage mig med på stranden den kommende lørdag, hvor det ville blive rigtig godt vejr. Jeg var lidt forbeholden, da det var endnu et “nyt” sted med en masse mennesker der skulle se en 14 årig baby tumle rundt. Men jeg ville rigtig gerne se Emma, og vidste også at hun ville passe godt på mig.

En af de efterfølgende dage var mit mor kørt i Baby Sam på vej hjem fra arbejde, og hun kom hjem med både en speciel baby-badedragt, badebleer og badevinger, selvom jeg ellers havde gået til svømning i flere år, og sagens kunne svømme.

Da det blev lørdag kom Emma kl 9.00 i hendes mors ladcykel, som jeg så kunne sidde i foran. Min mor mente selvfølgelig at de hellere måtte sætte min autostol fra bilen op i ladet, så man slet ikke var i tvivl om at her sad der en baby godt fastspændt.

Selvom Emma selvfølgelig var den “voksne”, så fandt vi rigtig godt ud af det samme, og det meste af tiden fik jeg lov at opføre mig som en dreng på 14 år, selvfølgelig med alle de forbehold bleen, tøjet osv gav, men Emma og jeg snakkede sammen som var vi lige gamle. Hun var den eneste jeg kunne have det sådan sammen med.

Da vi ankom til stranden var der virkelig mange mennesker på den gode del af stranden, så Emma cyklede lidt længe ned, så vi kunne være lidt mere i fred. Hun hjalp mig op af ladcyklen/autostolen, og sagde at hun først lige ville skifte tøj selv. Hun holdt et håndklæde omkring sig, og jeg kunne se at både hendes nederdel & trusser kom af under håndklædet, mens det var lidt sværere for hende at få hendes bh & top af med kun en hånd. Hun udbrød et “nåh, det er vel også ligemeget, du har jo set mig uden tøj på før”. Og med de ord lod hun håndklædet falde, og der stod hun så, verdens uden tvivl smukkeste pige, helt uden tøj på. Jeg kunne mærke at min tissemand voksede nede i bleen, og jeg forsvandt nok lidt i min egen verden, og “gloede” nok lidt for meget på hendes flotte krop, i hvert fald blev jeg afbrudt af Emma der råbte “hvis du ellers er færdig med at nyde synen, gider du så ikke lige kaste min badedragt herover”. Hun havde hængt den på cyklen, og jeg fik hurtigt kastet den over til hende, men nåede også lige at nyde synet bagfra, da hun bukkede sig ned for at tage badedragten på.

“Så er det vidst min tur til at se dig uden tøj på” sagde hun grinene efter hun selv var kommet i tøjet. Hun kunne godt se på mig at det var meget længe siden jeg selv havde klædt mig af og på, så hun kom over for at hjælpe mig ud af mit joggingtøj & sparkedragten, indtil jeg stod tilbage kun iført ble.

Hun kunne se at den var våd, men det gjorde jo ikke noget, når jeg alligevel skulle have den af. Emma løsnede tapen, og pakkede bleen sammen, så hun kunne smide den ud senere. Hun fandt mine nyindkøbte badebleer frem, og bad mig træde op i dem, og satte den op på plads. Hun grinede lidt, og sagde “nåh det kunne du godt li”, og pegede på min lettere strittende tissemand. Jeg rødmede, men hun sagde at det skulle jeg ikke skamme mig over, det var hun da bare smigret over. Hun fandt min badedragt frem og hjalp mig hurtigt i den. Den var sådan rigtig “baby-blå” og med små badeænder på, og det var tydeligt at den var til en noget anden alder end Emmas smarte sorte badedragt.

Emma fandt mine badevinger frem, og begyndte at puste dem op. Jeg spurgte om det virkelig var nødvendigt, men her holdt Emma fast i “mor-rollen”, og svarede “Din mor har sagt du skal have vinger på, og at du ikke må gå længere ud end navlen med mindre du holder mig i hånden”. Så hvis jeg et kort øjeblik følte at Emma og jeg var ligeværdige, så var der igen ingen tvivl om hvem der var den voksne, og hvem der var den lille baby.

Jeg fik vingerne på, og Emma tog mig i hånden og vi gik ud imod vandet. Det var lidt koldt i starten, men det føltes lynhurtigt dejligt varmt, og vi hoppede rundt i vandet i flere timer.

Pludselig kunne jeg mærke at jeg skulle lave stort, og Emma kunne godt se at der var noget galt, og hun spurgte ind til det. “Jeg skal lave stort” sagde jeg, “og jeg er bange for at den her lille badeble ikke kan holde til det” Hun sagde at vi kunne skynde os op, så kunne jeg få en af mine almindelige bleer på, og så kunne jeg få det klaret i den, og så skulle hun nok skifte mig med det samme. Det var ikke lige frem det jeg havde mest lyst til, men det var klart den bedste løsning. Vi skyndte os op af vandet, Emma tørrede mig let, åbnede min badedragt i skridtet, trak min badeble ned, og bad mig ligge mig på et af vores håndklæder.

Hun kunne godt se at det var lige oppe over, så hun fik lynhurtigt tapet den nye ble fast, og inden hun nåede ret meget mere, så havde jeg lavet i bleen. Emma havde flere gange set, og skiftet mine beskidte bleer, men det var skamfuldt at gøre det på den måde lige foran hende.

Men Emma var som altid sød, og sagde det ikke gjorde noget, at det jo var derfor jeg skulle bruge ble, og det da var flot at jeg selv havde sagt til, og det var bedre sådan, end at jeg havde gjort det i bukserne eller ude i vandet. Jeg blev glad for hendes ros, selvom jeg ikke ved hvor stor en præstation det er for en 14 årig, selv at kunne sige til når jeg skulle lave stort, specielt fordi jeg lå her og havde gjort det i bleen.

Vi aftalte at tage en lille badepause, og hun skiftede mig til en ny ble, gav mig en sparkedragt udover, og ellers bare nogle shorts & en t-shirt. Vi sad der lidt i sandet og snakkede, spiste frugt mv, men pludselig rejste Emma sig op, og sagde at hun skulle på toilettet. Jeg sagde lidt kækt at hun da bare kunne låne en ble. Hun smilede til mig, og sagde “den tid er desværre forbi, selvom jeg da stadig godt kan være lidt misundelig på dig nogle gange. Din mor har sagt til mig at jeg ikke må lade dig være alene, så du er nødt til at gå med. Så kan du også se hvordan store piger går på toilettet” grinede hun.

Hun tog mig i hånden, og vi gik op imod den lille kiosk, hvor der også var et toilet. Oppe foran toilettet mødte vi selvfølgelig to drenge fra vores klasse, og de var ved at død af grin over at se mig sådan her. De sagde en masse onde ting, talte babysprog til mig og spurgte om jeg havde skidt i bukserne, for de synes der lugtede. Jeg blev ked af det, men de blev bare ved “nååh, er det også en lille græde baby, har din mor ikke en sut til dig?”. Men igen var Emma fuldstændig fantastisk. Hun havde flere gange sagt at de skulle stoppe, men da de blev ved, løb hun ind på toilettet, fyldte en flaske med vand, og sprøjte dem lige i skridtet, så det lignede at de havde tisset i bukserne. “Der er vidst nogen der skal hjem og have en tør ble på” sagde hun rigtig højt, så alle dem fra is-køen vendte sig om og kiggede på de to våde drenge, imens de grinede. Drengene skyndte sig op på deres cykler, og var væk i en fart. Emma havde virkelig givet dem en lærestreg. Hun var simpelthen så sej.

Emma havde efterhånden holdt sig længe, og tog mig igen i hånden, løb ind på toilettet, tog lynhurtigt sin badedragt af, og satte sig op på toilettet, og hun havde dårligt nok ramt sædet før det begyndte at løbe ud af hende. “Puha, sagde hun, det var sgu da lige før jeg alligevel skulle have lånt en af dine bleer” imens vi grinte lidt af det hele begge to.

Hun tørrede sig, og tog fat i hendes badedragt, som hun i farten jo bare havde kastet på gulvet. Hun gik over imod mig, tørrede en tåre væk fra min øjenkrog, og kyssede mig på panden. “Du skal ikke tage dig af dem, de er bare nogle idioter. Jeg skal nok passe på dig”. Hun tog sin badedragt på igen, og spurgte om vi skulle købe en is og gå tilbage til vores ting, hvilket jeg synes var en rigtig god ide. “Vil du have din sut imens vi venter”, spurgte hun, som om hun kunne læse mine tanker, for hun vidste jo godt hvor meget jeg fandt ro i min sut. Hun fandt den frem fra sin taske, gav mig den i munden, og gav mig et lille kram med ordene “kom skat, så går vi ud”.

Emma købte to is og vi gik hånd i hånd tilbage til vores ting, men det var jo meget længe siden jeg havde spist noget selv, så jeg var meget længe om at få spist min is, der var ved at smelte, og derfor måtte Emma flere gange tørre mig om munden, og til sidst fandt hun en savlesmæk i den pusletaske min mor havde givet hende med, og så fik jeg den på, så der ikke kom alt for meget is på mit tøj.

Emma spurgte om vi skulle mere i vandet, men jeg rystede på hovedet, og spurgte om vi ikke bare kunne sidde her i sandet og snakke lidt. Det gjorde vi i et par timer indtil Emma sagde at vi hellere måtte komme hjemad. Hun tjekkede selvfølgelig lige min ble inden vi pakkede sammen, og hun mente at jeg hellere lige måtte få en før numse inden vi kørte hjem, og det fik hun så klaret på håndklædet imens jeg igen bare måtte være den dygtige lille baby, og gøre hvad hun bad mig om.

Jeg nåede også lige kort at se Emma uden tøj på igen, da hun gerne ville have den fugtige badedragt af, og noget tørt tøj på til turen hjem. Hun havde jo godt luret at jeg var ret vild med det jeg så, så hun vrikkede lidt med numsen imens hun langsomt klædte sig på, og hun ryddede vores sidste ting op kun iført en lille g streng, og hendes blomstrede bh. Da hun var færdig hoppede hun i tøjet, og vi var klar til kører hjem.

Jeg fik min sut tilbage da hun havde spændt mig fast i autostolen, og der gik ikke ret længe før jeg faktisk faldt i søvn. Jeg vågnede heldigvis lige kort op da vi kom hjem, og nåede at sige ordentlig farvel til Emma. Jeg gav hende et kram, og viskede i hendes øre “du er min bedste ven, tak fordi du altid er der for mig”, Emma gengældte det blot med et smil & et “altid” og sendte et fingerkys i min retning.

:baby:Kapitel 16:

Ugerne & måneder gik, jeg var efterhånden fuldstændig inkonsistens efter den lange periode i ble. Det var sjældent at jeg kunne mærke når jeg skulle lave både stort & småt, og ofte opdagede jeg det først når mor, Gitte eller hvem der ellers babysittede mig, kom og tjekkede min ble. Luna & Simon i dagplejen var ved at skulle videre i børnehave, og selvom de stadig havde uheld, så blev de bedre & bedre til at sige til når de skulle på toilettet, eller til i hvert fald at lave stort på potten.

Jeg var blevet for stor til at sidde i en traditionel højstol, men jeg sad stadig på en triptrap-stol med bøjle foran, jeg blev som oftest stadig madet, hvis ikke jeg spiste med fingrene, og jeg havde stadig også savlesmæk på hele tiden, da jeg savlede en del når jeg brugte sut, hvilket jeg gjorde langt størstedelen af tiden, da det fortsat var i den, og en bamse jeg havde fået af Emma, at jeg bedst fandt ro i.

Både mor, Gitte & Kommunen mente at jeg ville være en for stor opgave for den lokale børnehave, og Gitte skulle have to nye børn ind på henholdsvis 10 & 11 måneder, og hun mente ikke at det ville være godt for hverken dem eller mig, hvis jeg skulle have nye legekammerater der var så små. Men hvor skulle jeg så være? Mor havde dengang for snart to år siden savnet sin lille baby, og havde nydt hvert et øjeblik, men det begyndte også at slide på hende med al den opmærksomhed jeg krævede, og jeg tror også det var lidt sjovere & hyggeligere at skifte en våd eller beskidt ble i starten, end det var nu, og hun blev ofte lidt irriteret når jeg havde lavet i bleen.

Men så pludselig en dag kom mor hjem og fortalte at de havde fundet en løsning, som hun var sikker på var den helt rigtige for mig, og som jeg ville blive rigtig glad for. Min kusine der havde boet flere år i London, Freja hed hun, havde arbejdet på et hjem for fysisk- & psykiskhandicappede børn i England, men havde haft svært ved at finde det rette job for hende herhjemme. Men efter at hun jo igen var blevet en del af vores familie herhjemme, og hun havde oplevet mig som baby, og faktisk også ved flere lejligheder babysittet mig, så var hun gået i gang med at undersøge hvor mange “teenagebabyer” der fandtes, og om min mor var den eneste der havde fået den “vanvittige” ide.

Og der var faktisk flere end man lige skulle tro, alene på Fyn var der otte i alderen 14-17 år, og Freja fik i samarbejde med Kommunen mulighed for at åbne et bosted, hvor det både var muligt at bo, men også “bare” at bruge det som dagpleje.

Min mor havde fået flere og flere opgaver i udlandet med sit arbejde, så hun synes det ville være bedst, hvis jeg flyttede ind på Frejas nye sted “Solsikkegården”.

:baby::sunflower:Kapitel 17:

Mors sommerferie var ved at være slut, så jeg var nu ved at være klar til et nyt kapitel i mit liv, og til at flytte ind på Solsikkegården. Jeg ville selvfølgelig stadig komme hjem en gang i mellem i weekenden & ferierne, faktisk tror jeg det var lidt ligesom at være på efterskole, som der jo faktisk var mange på min rigtige alder der kom nu her i 8.-9.klasse. Jeg synes det var lidt svært at skulle væk fra mor, men efter to år uden ret mange legekammerater, eller i hvert fald kun nogen der var 8-10-12 år yngre end mig selv, så glædede jeg mig rigtig meget til at være sammen med nogen på min egen alder, og nogen som også var babyer, og der derfor ikke ville grine af mig, når jeg havde lavet i bleen, eller når jeg skulle have min sutteflaske inden jeg skulle i seng osv.

Min mor havde aftenen før jeg skulle starte pakket de vigtigste af mine personlige ting, men ellers skulle man ikke have noget med, da der både var tøj, bleer osv til os allesammen på Solsikkegården.

Vi var i alt fem “babyer” der skulle starte samtidig, Oliver (17), Emil (16), Isa (16), Mille (15), og så mig, der ligesom Mille fyldte 16 år om ca to måneder. Der havde været tre andre der også var skrevet op, men til en start havde Freja & Kommunen vurderet at man skulle starte op med kun fem pladser, da vi alle fem også skulle bo der, og så ville de måske senere åbne et par “dagplejepladser”.

Vi fik alle fem vores egen “nanny”, et ord Freja havde taget med hjem fra England, og hun synes det lød bedre end “babysitter” eller “barnepige”. Sandra blev min nanny, en pige på omkring 30 år ville jeg gætte på, og jeg var rigtig glad for at jeg fik hende, da flere af de andre nannies var noget ældre.

Freja & de forskellige nannies bød os allesammen velkommen, og fortalte lidt kort om vores hverdag her, reglerne osv, og vi fik også en rundvisning i den helt nybyggede “legestue”, samt vores værelser, hvor der både stod en tremmeseng & en vugge, da det var lidt forskelligt hvad vi havde vant til hjemmefra. Udover de fem nannies, så var der også nogle forskellige folk der skulle hjælpe med maden, oprydning osv, og selvfølgelig også tage over, når vores egen nanny havde fri.

Derudover var der også tre “amme-piger”. Jeg var kun en eneste gang blevet ammet, af Silas’ mor, men ellers havde jeg jo bare altid fået sutteflaske. Men både Oliver, Emil & Mille var “amme børn”, og det var proceduren at alle skulle ammes minimum to gange om dagen, og “amme børnene” måske også mere. Det var noget jeg lige skulle vænne mig til, men faktisk var jeg så heldig at Sandra næsten lige var blevet mor, så hun ville have mulighed for at amme mig selv, når hun var på arbejde.

Hverdagen på Solsikkegården lignede ret meget den hos Gitte, bortset fra at de andre også var på min alder, og vi derfor legede meget bedre sammen. Oliver var en ret vild dreng, og kom tit til at sidde i “skammekrogen”, hvor man blev placeret hvis man ikke kunne opføre sig ordentligt. Jeg havde også en enkelt gang set hans nanny give ham smæk, men så slemt havde det ikke været med nogle af os andre, selvom jeg da også selv havde fået et par “tænkepauser” i skammekrogen, når det var blevet lidt for vildt.

Isa, som egentlig rigtig hed Isabella, holdt sig mest for sig selv og var modsat os andre meget kreativ, mens jeg legede mest med Mille & Emil. Det var som regel når Oliver var med at det hele blev for vildt, så jeg prøvede at holde mig lidt fra ham. Mille var på mange måder ligesom Emma, men jeg kunne godt mærke at jeg savnede hende nu hvor jeg ikke så hende så tit. Emma var faktisk kommet på en rigtig efterskole på Sjælland, men hun var rigtig sød til at skrive til mig, desværre måtte jeg ikke selv læse mine breve, så de blev læst op af Sandra. Emma havde også to gange fået lov til at tage mig med på tur, dog skulle Sandra også med når vi skulle ud af huset, men hun var god til at holde sig lidt i baggrunden, og det var Emma der havde fået lov at “passe” mig på de to ture, Sandra havde kun blandet sig da jeg skulle ammes, og det var ret pinligt at blive det foran Emma, men hun havde ikke rigtig sagt noget til det.

:baby:Kapitel 18:

Jeg nød virkelig livet på Solsikkegården, Sandra var rigtig sød ved mig, Freja kiggede ofte ned til mig, og havde også hilsner med fra min fætre & kusiner, og faktisk kom Sofia tit på besøg, og hjalp til med at passe “babyerne”. Hun havde også været en uge i praktik hos os, og hun var også blevet ældre kunne man godt mærke, og det var ikke ydmygende på helt samme måde, selvom hun stadig var min fire år yngre kusine.

Vi lavede rigtig mange spændende ting, og faktisk var det den nu faste middagslur jeg havde det sværest med, da den næsten altid stoppede en god leg. Men vores nannies skulle jo også have lov at have lidt fred & ro, der var jo nogen over os samtlige døgnets 24 timer, også hvis vi havde tisset igennem om natten, eller der bare lige var én der ikke kunne finde sin sut.

Ift tiden hos Gitte så var der ingen pottetræning på Solsikkegården, da det jo egentlig ikke var planen at vi nogensinde skulle holde op med at bruge ble. Og for mit eget vedkommende, så kunne jeg heller ikke rigtig forestille mig et liv uden.

Det var kun når vi skulle på tur, at vi lige allesammen fik lov at sidde på potten inden afgang. Der blev linet op til os inde i vores store fællesrum, og så snart vi havde lavet noget i potten, så skulle vi råbe “færdig”, og så kom vores respektive nannies og tørrede os, og gav os ble på igen.

Sagen var jo den at selvom der var flere “teenagebabyer” end man lige skulle tro, så var det jo meget sjældent (aldrig) sådan at de forskellige steder udenfor Solsikkegården, havde store nok puslebordene mv til at vi kunne blive skiftet på samme måde som derhjemme, så jeg tror så vidt muligt gerne de ville undgå de værste bleer på de ture. Det var trods alt lidt nemmere at skifte en våd ble i barnevognen eller på et tæppe.

Apropos det med at tage på tur, så var det også noget af det der var meget bedre her på Solsikkegården. Når jeg tidligere havde været ude med min mor, Gitte, Emma eller hvem der havde haft mig med på tur, så det jo helt tydeligt at jeg var anderledes, og det der med at se en 13-14 årig dreng der havde lavet i sin ble, siddende med en sut i munden, i sparkedragt, med savlesmæk osv, det vakte naturligt nok en del opsigt, mens det forsvandt lidt mere i mængden når vi var 4-5 babyer afsted, det var ikke så tit Oliver fik lov at komme ud af huset, tilhørende nannies og hvad der ellers var med af personale.

Men selvfølgelig vakte vi en da del opsigt når der pludselig kom tre ekstra store banevogne, nannies osv., men jeg tror de fleste bare troede vi var handicappede af en eller anden slags. Når vi skulle frem og tilbage fik vi aldrig lov til at gå selv, men vi sad som regel to & to sammen i en barnevogn, eller meget sjældent en ”tvillingeklapvogn”, og så var der som regel en ekstra barnevogn med til vores pusleting, højstole, frugt osv. Og så var det også godt at have tre barnevogne med, hvis der var nogen af os der skulle sove til middag imens vi var på tur. Vi fik heller aldrig lov til bare at “løbe” rundt. Vi havde så vidt muligt altid sådan en babysele på, så vores nannies havde styr på os, og det var kun hvis vi var på et lukket legeplads eller lignede at vi fik selen af.

Det skete da også nogle gang at vi mødte nogen fra mit ”tidligere liv”, men som oftest lod jeg bare som ingenting, og uanset hvad, så kunne de ikke sige noget jeg ikke havde hørt før, og jeg tog mig heller ikke rigtigt af det. Vi mødte Silas & hans mor i Zoologisk Have en dag, Silas var næsten lige begyndt i 1.klasse, og mens jeg ikke rigtig var kommet videre, nærmere tværtimod, så var der sket meget med ham siden vi havde stået i puslekøen på McDonalds med hver vores beskidte ble. Jeg tror at specielt Silas’ mor havde syntes det hele var lidt mærkeligt, og de var gået hurtigt videre.

Den bedste af vores ture var dog da vi havde været i Tivoli allesammen. Vi havde taget toget derinde, og til trods for babyselerne, så havde vores nannies svært ved at holde styr på os, da vi alle glædede os så meget til at komme ind. Der blev lejet en trækvogn til os hver, og vi gik rundt i samlet flok. Vi fik selvfølgelig ikke lov til at prøve de store rutschebaner, men vi fik flere ture i både Veteranbilerne, Dyrekarrusellen, Den Flyvende Kuffert og Den Lille Drage. Den sidste havde dog været lidt for vild for mig, og jeg kom til at lave i bukserne, så Sandra måtte lige tage mig med en tur på toilettet, og også Mille & Isa havde brug for en tør ble. Det blev lidt et fælles projekt for vores tre nannies, og Sandra stod for selve bleskiftet af os alle tre, mens Mille’s nanny fik os i tøjet igen. Isa kunne godt have brugt en middagslur, men vi havde jo ikke de store barnevogne med, så hendes nanny fandt et roligt sted under et stort træ, hvor hun kunne få en lille lur.

Vi kørte derefter en tur rundt i parken med sporvognen, og faktisk fik Mille & jeg bagefter lov til at prøve Veteranbilerne alene, imens Sandra stod ved udgangen og ventede på os. Vi skulle selvfølgelig begge to have lov til at sidde bag rettet, og jeg tror vi prøvede den fire eller fem gange.

Isa sluttede sig til os igen, og Emil var også tilbage efter at han havde fået en tør ble, og fordi vi havde været så dygtige, så blev vi lovet en is inden vi skulle hjem, og vi fik endda selv lov til at vælge. Jeg valgte den der “bamse-is”, og fik selv lov til at sidde med den, efter Sandra dog havde fjernet “næsen”, da babyerne ikke må få tyggegummi.

Det blev en værre svineri at vi alle fire selv sad med vores is, men det tror jeg egentlig vores nannies synes var okay, og vi blev allesammen lige vaske med en vådserviet inden vi skulle hjem - kun Isa havde brug for en tør ble, men hun havde bare tisset, så det blev klaret på den bænk hvor vi havde siddet og spist is.

:baby:Kapitel 19:

Det var ikke så tit at jeg var hjemme, og ofte kom mor i stedet og besøgte mig på Solsikkegården. Men ifm. påskeferien skulle jeg være hjemme nogle dage, da vi skulle til min fætter & kusines konfirmation. Freja skulle selvfølgelig også med til sin lillebror & lillesøsters store dag, og så fik jeg også lov til at få Sandra med. Der var selvfølgelig ingen i min nærmeste familie, der ikke kendte til min situation, men der var stadig nogle af min moster & onkels venner, eller familie på min onkels side der kun perifært havde hørt om det, men det var aldrig nogen jeg havde mødt før, så der ventede mug helt sikkert igen nigle måbende blikke.

Sandra & jeg sprang selve ceremonien i kirken over, men vi ankom tidligt til selve festen, der skulle holdes i et telt i min moster & onkels have. Sandra kunne godt li at være i god tid, så der var tid til bleskift mv hvis det var nødvendigt, og selvom min ble måske godt kunne have holdt til lidt mere, så synes hun alligevel det var en god ide at få mig skiftet inden de mange gæster kom. Vi fik lov at låne min mindste fætter, Antons, værelse, og Sandra havde en puslepude med hun kunne ligge op på hans skrivebord. Mine fætre & kusiner havde jo været blefri i flere år, så de havde ikke længere puslebord mv i huset.

Sandra fik hurtigt skiftet min våde ble, og havde lagt mit fine tøj frem til festen, men først synes hun lige at jeg skulle have lidt mad. Hun havde jo ikke været hjemme hos sin egen datter i mange timer, så hendes bryster var også begyndt at stramme til, så jeg tror lige så meget det var for hendes egen skyld, som for min, at jeg blev lagt til og jeg suttede den dejlige mælk i mig med velbehag. Min moster & de andre var kommet tilbage fra kirken, og min kusine, Sofia, havde hørt at vi allerede vi kommet, så hun løb ovenpå for at sige hej. Hun kom lidt larmende ind på Antons værelse, og Sandra tyssede lidt på hende, da jeg faktisk næsten var faldet i søvn imens jeg lå og blev ammet. Sandra trak brystet til sig, tørrede mig om munden, og lod mig sove lidt i skødet på hende. Sandra spurgte Sofia om hun lige ville tjekke min ble, da hun synes der lugtede lidt af prut, der var dog ingenting at se.

Min moster kiggede lige hurtigt ind til os, og sagde at Sofia skulle gå ned og hjælpe i køkkenet, og Sandra begyndte så småt at ruske liv i mig, så jeg kunne komme i tøjet, og vi kunne komme ned til festen. Sandra & jeg blev placeret ved ”børnebordet” sammen med alle de andre børn, og der var vidst kun én der var ældre end mig, men der er ingen tvivl om jeg i det selskab var den ”yngste”, og også den eneste der stadig brugte ble. Hjemme på Solsikkegården sad vi alle sammen på triptrap-stole med bøjle på, men til i dag havde min onkel selvfølgelig fundet min fætters gamle højstol frem fra loftet. Sandra skulle have lidt hjælp til at få mig op i den, og det blev så meget tydeligere at jeg var den eneste baby, når jeg sad der lidt højere end de andre. Sandra fandt en hagesmæk frem til mig, og min moster kom ned til os med både plastiktallerken, bestik osv, da hun var bange for at jeg kom til at ødelægge det fine service de andre skulle spise af.

Det var en rigtig hyggelig fest, og jeg fik en ballon af min mor, som jeg havde med alle steder, også når jeg skulle skiftes. Desværre fik jeg ikke holdt godt nok fast i den, så pludselig fløj den væk, og jeg begyndte at græde så meget at næsten hele festen vendte sig om imod mig. Sandra var hurtigt på pletten, og jeg fik min sut, og hun holdt mig tæt ind til sig, indtil jeg var faldet til ro. Jeg trak let i hendes bluse, og hun spurgte om jeg var sulten. Jeg nikkede til hende, og hun sagde at det også passede meget godt, da jeg snart skulle i seng, vi havde i øvrigt aftalt at vi sov hos min moster & onkel.

Jeg prøvede igen at løfte op i hendes bluse, men hun sagde at jeg lige skulle have nattøj på først. Vi gik op på min fætters værelse, hvor jeg fik en tør ble samt mit Byggemand Bob-nattøj på. Sandra sendte mig ind for at sige godnat, men jeg nåede ikke ret meget rundt, før hun godt kunne fornemme at jeg var træt, så hun tog mig i hånden, og gik ind i husets stue, hvor det meste af festen var rykket ind, da det var blevet lidt køligt. Hun satte sig i sofaen, hev op i sin bluse og trak sin bh til sidde, og så blev jeg lagt til hendes bryst der igen trængte til at blive tømt. Og faktisk klynkede jeg lidt, da hun mente jeg var færdig, så jeg fik også lov at sutte lidt på det andet bryst. Jeg var dog efterhånden ved at falde hen, så Sandra trak sit bryst væk, og byttede det ud med min sut, og jeg faldt straks i søvn der på sofaen. Min onkel havde senere båret mig op ovenpå, så jeg vågnede næste morgen i den vugge de havde fundet på loften, og som vidst både tvillingerne & Sofia havde sovet i da de var helt små.

:baby:Kapitel 20:

De efterfølgende uger på Solsikkegården skete der ikke så meget spændende, udover at Olivers forældre havde bestemt sig for at tage ham hjem, da Solsikkegården vidst ikke var det rigtige sted for ham, og Freja fortalte os at der i stedet ville starte to nye babyer i deres “dagplejetilbud”. Alma & Felix på henholdsvis 14 & 15 år startede hos os den efterfølgende uge, og Freja fortalte os andre at de ikke havde været babyer så længe, så vi skulle sørge for at hjælpe dem med at falde godt til. Faktisk havde deres forældre bl.a. gjort dem til babyer efter de havde læst om Frejas bosted, og efter de ikke rigtig havde fungeret i skolen.

Alma havde i en meget sen alder haft uheld både i skolen, og derhjemme, og efter hun en dag havde lavet i bukserne lige midt i matematiktimen, så mente hendes forældre at det var tid til at deres store pige igen skulle begynde at bruge ble, og så havde det ellers taget fart derfra.

Det var lidt en anden historie med Felix, der lige var blevet storebror, og han var blevet lidt nysgerrig på hvordan det ville være at være baby igen, så han havde “stjålet” en af sin lilllebrors bleer, og også en sut, men uheldigvis var han faldet i søvn, og så havde hans far & mor selvfølgelig opdaget det, og som straf var han blevet behandlet som en baby i nogle uger, og da hans forældre forgæves havde forsøgt at få ham tilbage til normalen, så var de nødt til at finde en løsning, og der passede Solsikkegårdens Dagpleje perfekt ind.

Jeg havde det rigtig sjovt med både Felix & Alma, og jeg glædede mig til at lære dem endnu bedre at kende efter sommerferien, som stod lige for døren, men Freja lovede mig at det ventede mig en rigtig glædelig overraskelse når jeg kom tilbage, men hun ville ikke fortælle mig mere end det.

Kapitel 21:

Min mor & moster havde arrangeret en fælles sommerhus-tur til Sverige, Sandra havde også ferie, men Sofia var blevet lovet lidt ekstra lommepenge, hvis hun ville babysitte i ferien, så min mor også kunne få lov at holde lidt fri.

Sofia var 13 år nu, og havde stor erfaring i at babysitte “rigtige babyer”, og havde jo som tidligere nævnt også været i praktik på Solsikkegården, og hjulpet lidt til når de havde brug for det. Og det var hendes helt store drøm at få lov at arbejde for Freja, når hun blev voksen. Sofia tog derfor sin rolle meget alvorligt, og havde købt lidt forskellige ting til turen, og havde også fået det arrangeret sådan at der både var vugge, højstol & puslebord i sommerhuset. Det viste sig at der var et bosted ligesom Solsikkegården tæt på vores sommerhus, og de havde også sommerferie, så igennem Freja var det blevet arrangeret at vi kunne låne de forskellige ting. Jeg sad i bilen sammen med Sofia & min mor imens min onkel sad bag rettet. Min autostol, pusletaske mv fyldte rimelig meget, og derfor var vi kun fire i bilen.

Vi ankom til sommerhuset et par minutter efter min moster & de andre, og jeg kunne se at min moster var rasende. Anton var blevet 9 år nu, og han var pludselig begyndt at have nogle uheld om natten, og nu havde han så også tisset i bukserne på bilturen. Det var faktisk meget rart at fokus for en gang skyld ikke var på mig og mine uheld, og min moster var tydeligt irriteret da hun kom os i møde på vej ud af bilen “Jeg troede kun vi havde en baby med på denne her tur, men jeg bliver nødt til at få en ble af dig Sofia, for jeg gider ikke tørre op efter din lillebror mere, har du også nogle ekstra sutter med?” Sofia sagde ikke ret meget, da hun godt kunne fornemme at hendes mor var sur, så hun gav hende bare min pusletaske, og lad hende gå væk med den. Sofia trak på skulderne, og sagde “så er det da heldigt at du er tør Mathias, ellers har vi da ikke bleer nok med” imens hun grinede lidt af det hele.

Jeg kunne høre hvordan Anton græd inde fra sommerhuset, og hvordan det pludselig blev dæmpet, formentlig fordi han havde fået en af mine sutter. Vi kom stille og roligt ind i sommerhuset, og vi kunne ved selvsyn se at Anton sad i sofaen, kun iført ble & en sut i munden – pludselig lignede den store dreng på 9 år ikke helt sit sædvanlige jeg, og jeg synes faktisk det var lidt synd for ham.

Sofia aede sin lillebror på kinden, og flyttede så fokus tilbage til mig. Jeg havde ikke sovet i bilen på vej til Sverige, hvilket Sofia også havde bemærket, og hun sagde “Jeg varmer lige en flaske til dig, og så tror jeg lige du skal ud og putsove lidt inden vi skal spise”. Og som sagt også gjort, jeg fik en flaske med modermælkserstatning, og blev lagt ind i den vugge de havde fået sat op inde på mit & Sofias værelse.

Jeg vågnede efter ca halvanden time, da jeg havde tisset i bleen, og selvom det ikke var meget så var min natdragt også blevet en smule våd. Sofia kom ind til mig, gav mig pr ren automatik min sut i munden, mens hun hjalp mig ud af vuggen, så jeg kunne få tørt tøj på. Jeg fik en tør ble, og blot en t-shirt udover, da det var virkelig varmt. Sofia smurte mig godt ind i solcreme, og gav mig en fin lille solhat på hun havde købt til mig, og hun sagde at jeg nu var klar til at gå ud og lege, mens hun dog tog min sut i lommen.

Ude i haven løb de andre og spillede bold, og Sofia sluttede sig også til os, da hun havde ryddet op efter mit lille uheld. Anton havde stadig bleen på, men jeg hørte at han var inde hos min moster for at fortælle at han skulle på toilettet, og han fik lov til at få bleen af. Min moster var faldet lidt ned, og trøstede nu i stedet sin store drenge, og sagde “så håber vi ikke på flere uheld denne weekend, vel skat”, og Anton rystede på hovedet, og gik på toilettet. Og faktisk klarede han den uden uheld resten af ugen, selvom det vidst havde været tæt på en enkelt gang, hvor han havde endt med at tisse ude i haven.

Han havde dog fået den mulighed jeg vidste jeg helt sikkert ikke ville få, uanset om jeg fortalte min mor eller Sofia at jeg skulle på toilettet eller ej. Men det gjorde mig nu heller ikke noget, jeg befandt min fint i min rolle, og havde for længst accepteret den, selvom jeg da nogle gang godt kunne have ønsket mig det anderledes, og undret mig over at det pludselig var mig der skulle være baby igen.

Lige som så mange gange før imens jeg sad i mine egne tanker, så blev jeg afbrudt, denne gang af Sofia, der tog armen omkring mig og sagde ”Kom lille skat, vi skal lige ind og have en tør ble på, du har vidst lavet prut”. Og hun havde selvfølgelig ret, og jeg måtte igen en tur på puslebordet inden vi skulle spise. Det var i øvrigt kun Sofia der kaldte det “prut” når jeg havde lavet i bleen, og “putsove”, “dygtiiiiige”, “muh-ko” osv var vidst også nogle af hendes udtryk - jeg synes det var lidt mere barnligt end når Sandra og de andre snakkede til mig, men det var faktisk også meget hyggeligt at hun på den måde “legede” med ordene.

Det var i det hele taget var det en rigtig hyggelig sommerhus-tur, vi hyggede os sammen både børn & voksne, og jeg legede godt sammen med de andre, og det var bare blevet en naturlig del af vores tid sammen, at jeg blev trukket ud af legen når jeg skulle skiftes eller have en sutteflaske inden min middagslur. De dage hvor jeg havde sovet længe fik jeg endda lov til at springe middagsluren over, selvom jeg dog stadig lige fik en ”time out”, hvor jeg sad sammen med Sofia i sofaen, efter hun havde givet mig min flaske. Og det passede mig fint, da jeg godt kunne mærke at jeg ikke helt kunne kører på de andres høje niveau, selvom de dog var rigtig gode til at inddrage mig i deres lege. Vi grillede ude på terrassen de fleste af aftenerne, og der var flere dage hvor jeg fik selv lov at sidde med en pølse og et brød i hånden, mens Sofia dog stadig madede mig, når hun ikke lige synes jeg fik spist nok.

Sommerhus-turen & sommerferien var ved at være overstået, jeg havde haft nogle rigtig hyggelig uger sammen med min mor, og ikke mindst sammen med Sofia, som virkelig var blevet en god støtte for mig, og det var på ingen måder så akavet at blive babysittet af hende, som det havde været i starten af min ”baby-tid”, hvor jeg også følte at hun nød at ydmyge mig – sådan var det slet ikke mere, og der var ikke ret mange jeg hellere ville passes af end hende. Jeg glædede mig dog til at se Sandra, Freja & de andre på Solsikkegården, og Freja havde jo også lovet mig en overraskelse, så jeg var rigtig spændt på at se hvad der ventede mig efter sommerferien.

..fortsættelse følger :sunflower::sunflower:

3 Synes om

Rigtig god historie glæder mig til når der en gang kommer mere

(indlæg slettet af forfatteren)

1 Synes om

Rigtig god historie godt skrevet

:baby:Kapitel 22:
Efter sommerferien var jeg tilbage på Solsikkegården, til mit nu andet år på det de på nettet kaldte “Et bosted for teenagebabyer” - en teenagebaby, det var åbenbart det jeg var blevet til. Jeg synes egentlig bare “baby” lød bedre, hvis det absolut skulle have en titel, men det betød ikke så meget for mig, jeg var bare glad for at være tilbage hos Freja, Sandra og alle de andre “teenagebabyer”.

Alma var flyttet ind hos os fast, og der var åbent for en dagplejeplads mere, men de havde dog ikke fået den besat endnu.

Sandra’s egen datter var efterhånden blevet 8 måneder gammel, og hun blev kun ammet inden hun skulle sove, og faktisk var de begyndt at vænne hende mere og mere til sutteflasken, grød osv. Det betød også at hun ikke havde så meget mælk i brysterne, så jeg ville i hvert fald ikke kunne blive ammet to gange om dagen mere, og faktisk vidste hun slet ikke hvor længe det kunne blive ved. Det gjorde mig lidt ked af det, da jeg virkelig var begyndt at holde af vores stunder i “amme-hjørnet”, og jeg havde savnet det i sommerferien. Og så føltes det da også lidt pinligt at jeg igen var blevet “overhalet” af et spædbarn, der nu var klar til ikke at skulle ammes mere, mens jeg slet ikke var klar til at ligge det fra mig.

Sandra kunne godt se at jeg blev ked af det, og trak mig ind til sig, og spurgte om jeg skulle have lidt inden vi skulle til morgensamling. Jeg nikkede, og hun tørrede mine øjne og lagde mig til - det føltes fantastisk, men gav mig også lidt uro i maven, da jeg jo godt vidste at det måske var en af de sidste gange.

Faktisk var det sådan at det nu kun var Alma der var “brystbarn”, og hendes nye nannie var næsten lige blevet mor, så hun kunne amme selv, og derfor havde Solsikkegården ikke længere “amme-piger” ansat, og den del ville fremadrettet blive fra sutteflaske.

Sandra tørrede mig om munden da vi var færdige, og sagde at vi hellere lige måtte gå ind forbi puslebordet inden vi skulle mødes med de andre. Jeg var endnu ikke blevet skiftet efter natten, og havde også tisset en stor tår efter jeg var blevet ammet, så det var på høje tid at jeg fik tørt på, men det havde Sandra selvfølgelig fuldstændig styr på.

Vi blev derefter samlet med de andre, og vi sad skiftevis og fortalte om vores sommerferie. Mille havde været i Italien med sin familie, Emil havde besøgt sin storebror i København, mens Alma, Felix & Isa havde været i sommerhus ligesom mig. Vores nannies fortalte også om deres ferie, og da det til sidst blev Frejas tur, så fortalte hun lige kort om hendes tur til Maldiverne, men sagde også at hun havde noget meget vigtigere at fortælle os.

Hendes “teenagebaby-fællesskab” var blevet så populært at der også skulle åbne et lignende sted i Jylland, “Tusindfrydsgården”. Det betød også at Freja skulle være nogle dage om ugen i Jylland for at få det hele startet godt op, men hun havde fundet den perfekte løsning for os, da hun med de penge hun sparede på “amme-pigerne”, havde mulighed for at ansætte en ny daglig leder, der skulle skulle arbejde i tæt samarbejde med Freja selv. Men da hun endnu ikke helt vidste hvor meget hun skulle være i Jylland, så var det rart for hende at have en der kunne hjælpe til på Solsikkegården, og da Freja stadig kunne tage sig af det meste administrative fra sit kontor i Jylland, så ville den nye leder også kunne være meget mere sammen med os, end Freja havde haft tid til.

Freja kunne godt fornemme at vi begyndte at blive lidt utrolige, og at hendes snak kedede os, og desuden afslørede lugten i lokalet også, at der vidst var en der havde lavet i bleen. Vores nannies begyndte at lede efter kilden, og Isa’s var den heldige vinder, så de gik ud imod pulserummet sammen.

Freja lovede at vi nok skulle få lov at komme ud på legepladsen lige om lidt, men hun synes at jeg skulle gå ud i køkkenet og hente vores nye medlem af familien. Jeg kunne ikke helt forstå hvorfor jeg skulle gøre det, men det gav mig en eller anden “stor dreng”-følelse i kroppen, så jeg gjorde det gerne. Jeg rejste mig op, men kunne se at Sandra blev siddende, hvilket vores nannies nærmest aldrig gjorde, og slet ikke når vi skulle ind i et andet rum, hvor de ikke kunne se os. Men hun nikkede til mig, og sagde “gå bare derud selv skat, det er okay”. Jeg var både lidt nervøs, men også meget spændt på hvad der ventede mig.

:baby:Kapitel 23:
Jeg åbnede døren til køkkenet, og det var fuldstændig som om jeg var blevet ramt af et lyn, da jeg så at det var Emma der sad i stolen med en kop kaffe.

Emma!!, Emma!!!, “min” Emma sad lige der og smilede til mig, og jeg begyndte straks at græde. Hun rejste sig og løb mig i møde, og jeg fik det bedste kram jeg nogensinde havde fået. Emma skulle egentlig være startet i gymnasiet nu her efter hun var kommet hjem fra efterskole, men hun var ikke helt sikker på hvad hun skulle bruge det til, og da hun så tilfældigvis havde mødt Freja i sin sommerferie, så havde Freja foreslået at hun kunne komme og arbejde hos os nogle måneder. Og da alt det her på Tusindfrydsgården så pludselig var opstået, så var det gået stærkt, og Emma havde sagt ja til rollen som daglig leder på Solsikkegården.

Freja kendte godt til Emmas hemmelighed, da det jo var hendes mor, min moster, der havde passet os dengang for 4-5 år siden, da Emma også selv havde “leget” baby.

Emma var jo faktisk ikke ældre end os “teenagebabyer”, men jeg tror det betød meget fra Freja at hun godt vidste, at Emma kunne sætte sig i vores sted, og forstod den fascination for bleer & “baby-universet” vi nok allesammen havde haft i starten, og jo egentlig nok stadigvæk havde i større eller mindre grad, selvom det selvfølgelig ikke længere var et valg.

Jeg var simpelthen så glad for at se Emma igen, for det sidste halvle år havde vi jo stort set kun “snakket” sammen via de breve der hver gang skulle gå igennem Sandra, så jeg følte at jeg havde tusind ting at fortælle hende.

I øvrigt skal det selvfølgelig lige nævnes, at der i hvert fald slet ikke var nogen tvivl nu - Emma var den smukkeste pige i hele verden, punktum! Hun stod der i køkkenet med hendes lange mørke hår, og en krop de fleste teenagedrenge måtte sukke efter. Det var meget sjældent man som “teenagebaby” havde den slags tanker, men som I vidst godt vidste i forvejen, så har jeg altid haft et svagt punkt for Emma.

Sandra kom ud til os i køkkenet, og sagde det var tid til min flaske inden jeg skulle ud og sove til middag. Jeg protesterede kraftigt, da Emma og jeg jo havde så meget vi skulle snakke om. Sandra tog mig om skulderne og sagde “vis du nu lige Emma at du er en stor dreng, og så er hun her helt sikkert også når du vågner igen”. Emma stemte i, og sagde at hun også skulle rundt og hilse på de andre, og lige have en rundvisning af Freja, men at vi jo kom til at se hinanden hver dag nu.

Jeg gik med Sandra ind ved siden af, hvor de andre, nu endnu mere utålmodige, jo stadig sad og ventede på “den store overraskelse”. Sandra gav mig en flaske, og efter at have fået en af de tykkere netbleer & nattøj på, så blev jeg lagt ud i barnevognen til min middagslur.

:baby:Kapitel 24:
De efterfølgende uger & måneder gik slag i slag, og jeg nød virkelig at have Emma så tæt på mig igen, selvom hun også havde travlt med sit nye arbejde, da det viste sig at Freja var nødt til at være lidt mere på Tusindfrydsgården end forventet, da de havde fået nogle noget mere besværlige “teenagebabyer” end vi var.

Emma var dog rigtig god til at sætte tid af til os, bl.a ved at bruge nogle af sine pauser på at gå en tur med mig i barnevognen, det var også ofte hende der gav mig en flaske, eller skiftede mig, hvis Sandra ikke var på arbejde, og nogle gange når vi var alene, så kunne hun godt finde på at “stjæle” min sut, dels for at drille mig lidt, men også for at mindes dengang vi var babyer sammen.

Emma havde også et par gange inviteret mig med hjem i hendes lejlighed, hvor hun altid lavede min livret, lasagne, og hun havde aldrig noget imod hverken en våd eller beskidt ble. Jeg fik også lov at overnatte et par gange hos Emma i weekenden, men det var lidt besværligt uden mit puslebord, vugge osv, og sidst jeg sov hos hende, der faldt jeg faktisk ud af hendes seng, og slog min arm ret kraftigt.

Min mor havde jo stadig mit gamle babyværelse der hjemme, så en gang i mellem boede Emma og jeg der, når min mor var ude og rejse - det var bare noget nemmere.

Hjemme på Solsikkegården var der faktisk hele tiden lidt løbende udskiftning, og det var nu kun Mille, Isa & jeg fra det første “kuld” babyer, der var tilbage, men vi havde heldigvis fået nogle rigtig søde drenge ind i stedet. De var dog kun 14 år, og man kunne godt mærke at de endnu ikke havde været igennem alle ydmygelserne, og endnu ikke var helt inde i “rollen”, så de krævede nok lidt mere opmærksomhed end os andre tre, men så hyggede vi os bare sammen vores nannies.

Jeg tror også at Isa, Mille og jeg efterhånden havde været så længe på Solsikkegården, at de fleste bekymringer var væk. Vi kunne lege sammen i flere timer, selvom én eller flere af os havde lavet i bleen eller havde våde bukser, vi tog os ikke rigtig af det, og vi ventede bare på at de voksne hev os til side, og vi kunne jo næsten ikke huske den tid hvor vi selv spiste, tog tøj på osv. Vi tre havde også fået flere friheder til at lege selv, og sov heller ikke til middag mere, ikke hver dag i hvert fald, og det gav os jo også et timer midt på dagen, hvor vi næsten havde det hele for os selv, imens de “små” sov, og deres nannies klarede andre opgaver.

Sandra var i øvrigt blevet gravid igen, og skulle snart på barsel igen, men det var blevet aftalt at jeg ikke fik nogen ny fast nanny, da Mille & Isa’s to sagens kunne klare en mere. Desuden var Sofia, min “lille kusine”, begyndt at tage en del vagter hos os om aftenen & i weekenden, så der havde jeg også min egen lille private babysitter.

Kapitel 25:
Jeg havde snart været fem år på Solsikkegården, og jeg havde været baby i næsten otte år. Det var ret vildt at tænke på, og der var da også en gang i mellem, hvor Mille, Isa & jeg snakkede om om vi skulle være babyer resten af vores liv. Vi havde meget svært ved at forestille os et andet liv, men derfor kunne man jo godt se lidt misundeligt til når vores jævnaldrende familiemedlemmer eller andre bekendte tog på udviklingsrejser ud i verden, startede på nye spændende uddannelser og bare levede et almindeligt liv. Men vi havde ho aldrig rigtig prøvet andet.

Vi var jo også alle tre forlængst blevet 18 år, så der var også noget økonomi i tingene ift. Solsikkegården, da Kommunen ikke længere mente de skulle betale, og slet ikke når vores “handicap” eller hvad man skulle kalde det, jo på sin vis var selvforskyldt, eller i hvert fald fra vores forældres side.

Det var allerede blevet bestemt at de nye “teenagebabyer” kun kunne være på Solsikkegården & Tusindfrydsgården til de fyldte 18 år, men Mille, Isa & jeg fik lov til at blive fordi vi var fra den første årgang, og fordi Freja havde holdt på at de ikke bare kunne smide os ud, men der blev også længere og længere i mellem os aldersmæssigt, da nogle af de nye faktisk kun var 12 år, og Freja havde efterhånden fået opbygget noget der var så velfungerende at hun nu havde 10-12 pladser, og Emma var blevet ansat som permanent Daglig Leder på Solsikkegården, mens Freja havde fået en overordnet rolle, og også var igang med at åbne et sted i København.

Vi havde det seneste år også fået lov til tilgå “den store verden” via internettet, som ellers havde været fuldstændig bandlyst vores først mange år på Solsikkegården. Isa & Mille var på den måde kommet i kontakt med et større netværk af “voksenbabyer” i USA, og de bestemte sig for at flytte derover efter den kommende sommerferie, og se om de kunne få et mere “almindeligt” liv. De havde selvfølgelig også spurgt om jeg ville med, men jeg var ikke klar til at forlade min mor, Emma, Sofia og alle dem jeg havde været så tæt på de sidste mange år, selvom jeg i den grad ville komme til at savne Isa & Mille, som havde været mine tætteste “legekammerater” de sidste fem år, hvor vi jo havde været sammem stort set hver eneste dag i vores lille lukkede verden. Men hvad skulle der så ske med mig? Min mor havde fundet en ny mand, og var flyttet til Sjælland, og selvom det var hende der havde skabt det liv jeg levede, så havde hun bestemt ikke lyst til at få en baby i huset.

Kapitel 27:
Jeg havde selvfølgelig fået lov til at blive på Solsikkegården så længe jeg ville, men der var ingen tvivl om at det hverken var optimalt for mig eller de andre, og jo slet ikke når Isa & Mille ikke skulle være der mere.

En eftermiddag hvor jeg lå på puslebordet og fik skiftet min våde & beskidte ble af Emma, der spurgte hun om jeg ikke ville med hjem til hende og spise i aften, og mit store smil bag sutten var alt hvad hun behøvede som svar.

Emma pakkede en pusletaske til mig og fortalte til personalet at jeg sov hos hende, og at vi muligvis skulle på tur, og derfor holdt fri i morgen. Jeg havde ikke sovet hos hende i flere år, men jeg tænkte at det var fordi hun godt vidste at jeg havde det lidt svært med at Isa & Mille skulle rejse. Emma spændte mig godt fast i hendes bil, og vi satte kursen imod Svendborg, hvor Emma for nyligt havde købt hus, og jeg havde faktisk aldrig været der, da det var i hendes lejlighed i Odense jeg havde besøgt hende sidste gang.

Vi kørte ind i indkørslen, hvor der allerede holdt en anden bil, havde Emma mon fået en kæreste? Jeg vidste jo godt at jeg aldrig ville have en chance, men derfor kunne jeg godt mærke at det alligevel gav mig en underlig følelse i kroppen. Som altid kunne Emma fornemme når jeg blev utryg, og hun lagde sin hånd på mit lår og sagde “bare tag det helt roligt skat, jeg har en rigtig god overraskelse til dig”. Jeg havde taget min bamse med, og med den tæt kuet ind til mig, så gik vi ind imod huset. Emma havde sin taske & min pusletaske i den ene hånd, imens hun rakte ud efter min med den anden.

Vi kom ind af døren, og imens Emma hjalp mig af med mine sko, så kunne jeg pludselig høre en velkendt stemme råbe “hej” inde fra stuen. Det var Sofia’s bil der holdt ude i indkørslen, og det var virkelig skønt at se min “lille” kusine igen, og i det hele taget bare dejligt at være sammen med de mennesker der nok havde vist aller mest omsorg for mig i alt det her, sammen med Sandra selvfølgelig. Jeg undrede mig lidt over den triptrap-stol jeg kunne se ved bordet, men inden jeg nået at spørge ind til den, så pegede Emma ind mod et af værelserne, og sagde at jeg lige skulle kigge derind inden vi skulle spise.

Der var et stort “M” på døren uden jeg tænkte yderligere over det, men M’et stod selvfølgelig for Mathias, og jeg troede simpelthen ikke mine egne øjne, da jeg kom på ind på værelset. Der var tremmeseng, pulsebord, legetøj, stakkevis af bleer, sparkedragter osv. Jeg nåede lige et kort øjeblik at tænke om Emma var gravid, men jeg kunne godt se på tingenes størrelse, at det var et værelse til en “voksenbaby”.

Jeg begyndte at græde af ren lykke, mens Emma & Sofia stillede sig på hver sin sidde af mig, og vi fik et stort & hjerteligt fælleskram.

Sofia tørrede mine øjne, og fik sat mig ind i sofaen, hvor jeg fuldstændig overvældet af det hele tissede i bleen, og jeg rakte lidt forgæves ud efter min sut, som Emma dog havde fjernet fra min suttesnor. Pigerne satte sig på hver sin side af mig, og gav mig min bamse til tryghed.

Emma var den første der brød tavsheden, og spurgte om jeg ikke kunne tænke mig at flytte ind hos hende & Sofia, som åbenbart havde købt huset sammen, og gjort det til deres mission at give mig mit liv tilbage, som de kaldte det. De vidste godt at det kunne tage måneder, måske endda år, men det var de også klar til. Min mor havde jo nok følt en større skyld over at have startet et projekt hun ikke rigtig havde mulighed for at være en del mere, og som havde gjort mig fuldstændig afhængige af andre mennesker 24 timer i døgnet, og hun havde derfor givet Emma & Sofia et større pengebeløb, som gjorde at Sofia ikke behøvede at arbejde så meget, og Emma havde samtidig fået sit eget kontor, så hun havde mulighed for at arbejde hjemme. De skulle selvfølgelig også stadig være på Solsikkegården, men der var altid en af dem der ville være hjemme hos mig, så længe jeg havde brug for det, og ellers havde Sandra også lovet at hjælpe hvis det blev nødvendigt.

Emma kuede sig ind til mig, og sagde at når vi kom ud på den anden side af det her, så ville jeg blive den storebror Emma altid havde drømt om, og jeg tror egentlig også Sofia håbede at at få sin “store” fætter tilbage.

Jeg var stadig fuldstændig overvældet, men også dybt taknemmelig over at Emma & Sofia på den måde ville ofte deres liv for mig, men ville det overhoved være muligt at få mig tilbage til et almindeligt liv?

Kapitel 28:
Den næste dag var det Sofia der var først inde hos mig om morgen, og hun spurgte om jeg havde brug for en tør ble inden vi skulle spise morgenmad. Jeg nikkede og hun klappede på puslebordet, “så kom herop skat, så får vi hurtigt klaret det”.

Ude i køkkenet sad Emma kun iført trusser og en lille top med et kop kaffe, og man kunne godt se at hun lige skulle bruge lidt tid på at vågne. Det var jo flere år siden jeg havde set hende sådan, men det var tydeligt at hun nu var hjemme hos sig selv, og ikke på arbejde.

Vi satte os omkring bordet og snakkede lidt om både fortiden, og fremtiden, og faktisk grinede vi en del af, at Sofia jo var 4 år yngre end både Emma & jeg, men at hun var den eneste af os der ikke havde brugt ble efter sin rigtige babytid, og at hun jo faktisk havde skiftet både våde & beskidte bleer på os begge to. Jeg kunne godt se at Emma fik lidt røde kinder, men Sofia lagde bare en arm omkring hende, og sagde “I to vil altid være mine to små babyer”, og så grinede vi alle tre lidt af det.

Pigerne blev lidt mere alvorlige, og Sofia fandt en stor tavle frem, hvor der øverst stod “Mathias” imens der var tegnet et hjerte ved siden af. Det var ret tydeligt at det var et skema for min tilbagekomst til et mere almindeligt liv, og der var både skrevet “pottetræning”, “tandbørstning”, “spise med kniv & gaffel”, “tage tøj på” osv osv.

Emma begyndte så småt at forklare mig deres plan, og gjorde det meget klart at vi ville gøre det i mit tempo, og det denne gang ikke skulle gøres med ydmygelser & smæk, men med kærlighed & tålmodighed.

De var slet ikke i tvivl om at jeg relativt hurtigt ville kunne lære de mest besale ting som at spise selv, børste tænder, tage tøj på osv, men at det klart sværeste ville være at gøre mig blefri igen. De havde et håb om at jeg relativt hurtigt kunne begynde at bruge en mere diskret bukseble om dagen, mens de godt var klar over at det ville blive lidt sværere om natten.

De synes også det var vigtigt at jeg hurtigt begyndte at gå med “voksen tøj”, så jeg ikke skilte mig ud når vi var ude. Det kunne godt være jeg indenunder skulle fortsætte en periode med sparkedragt på, for at holde bleen bedre oppe, og fordi det ville gøre det nemmere at “pusle” mig når vi var på tur.

Vi aftalte at jeg skulle forsøge at mærke efter når jeg skulle på toilettet, og så havde de i første omgang en potte jeg kunne øve mig på, og så skulle jeg selvfølgelig også lære at bruge toilettet igen på et tidspunkt.

Jeg synes det var rigtig mange ting på en gang, men jeg var meget motiveret for at komme i mål, og jeg kunne ikke have ønsket mig nogle bedre end Emma & Sofia til at hjælpe mig.

Sofia skulle på arbejde, men Emma synes at jeg skulle prøve at sætte mig på potten, og så ville hun lige tage et bad, og så kunne vi tage ind til byen for at købe noget tøj.

Sofia tog mine bukser af, åbnede min sparkedragt i skridtet, tog min ble af, og lagde den fint ved siden af potten. Hun hjalp mig godt til rette, og lige inden hun gik tog hun min sut og lagde den på bordet “den skal vi også se om vi ikke kan bruge lidt mindre” sagde hun til mig halvt på vej ud af døren. Jeg forstod pludselig hvorfor det var så stor en kamp for småbørnsforældre at få deres børn afvænnet fra sutten. Den havde været min største tryghed de sidste 8-9 år, og jeg ville helt sikkert mangle den både når jeg var ked af det, træt & usikker.

Og med et så sad jeg der midt i stuen, uden ble, uden sut & uden savlesmæk for første i mange mange år, imens jeg skulle forsøge at lave stort eller småt i potten. I den første lange periode som baby havde jeg haft rigtig svært ved at lave i bleen, og måtte som oftest lade naturen “overmande” mig, og nu sad jeg så her, og synes det føltes forkert ikke at gøre det i bleen.

Men pludselig kunne jeg mærke en mærkelig rumlen i maven, og det var helt sikkert at der inden længe ville komme noget i potten. Jeg trykkede til, og blev så begejstret over hvad der var igang med at ske, at jeg lige kort kom til at rejse mig op, så der kom lidt tis ud på gulvet.

Jeg satte mig til rette igen, og købte “fææærdiiige” til Emma, ligesom vi havde lært det på Solsikkegården, og nu var det Emma der var helt begejstret, og hun løb direkte ud af badet imens hun stadig dryppede lidt. Jeg glemte fuldstændig hvad jeg var igang med, da Emma med gyngende bryster & vådt hår kom løbende ind i stuen, og hun bukkede sig ned og kyssede mig på panden “hvor er du bare god Mathias”.

Jeg tror efterhånden godt man kunne sige, at hendes “tissekone” var opgraderet til en “fisse”, og hun var simpelthen så fræk at se på. Men med et gik det op for hende, at hun jo ikke havde noget tøj på, og hun løb ind i soveværelset. Hun var tilbage meget hurtigt efter, nu iført et par sorte trusser & en hvid top.

“Rejs dig lige op ven, så skal jeg tørre dig” sagde hun, imens nu igen påpegede hvor god jeg havde været. Hun spurgte mig om jeg var klar til at vi prøvede med en bukseble, eller om det var for tidligt.

Jeg var egentlig mest bange for at lave i de noget tyndere bleer, men det havde jeg jo fået klaret på potten nu her, så hvis Emma mente jeg var klar, så var det sådan vi gjorde det. Emma lovede selvfølgelig at pakke en pusletaske med ekstra tøj, almindelige bleer osv, så skulle jeg have et uheld, så kunne vi også sagens klare det.

Hun tog min sparkedragt af, og gav mig et par helt almindelige shorts og et t-shirt på, da buksebleen jo holdt sig selv oppe. Det var første gang i 8-9 år, at man faktisk ikke kunne se at jeg var en baby hvis man ikke lige vidste det.

Jeg skulle stadig have hjælp med at få sko mv på, men Emma havde købt nogle med velcro, så de ikke skulle bindes. Hun klappede mig på numsen, og dirigerede mig ud af hoveddøren. Det var helt klart en anden følelse at have en lille bukseble på, fremfor en af de store almindelige bleer som jeg ellers var vant til, og det føltes jo bare som almindelige underbukser da hun klappede mig på numsen.

Kapitel 29:
Vi fik købt en masse forskelligt tøj til mig, og det var helt mærkeligt at prøve tøj der ikke stod Byggemand Bob eller Paw Patrol på, og bare det at der blev lyttet til min mening var også noget nyt. Emma grinede lidt at de farvekombinationer jeg satte sammen, men jeg vidste jo ikke hvad der passede sammen, så jeg tog bare de ting jeg synes så godt ud. Emma smilede og sagde “Jeg elsker dig Mathias, du er bare fuldstændig din egen”.

Emma ville godt have været ud og spise på vejen hjem, men jeg var lidt nervøs for om jeg ville have nogle uheld, så i stedet ringede hun til Sofia, og aftalte at hun ville tage tre pizzaer med hjem.

Da Sofia kom hjem fortalte Emma hende hvor god jeg havde været, både på potten herhjemme og imens vi havde været ude og handle, og faktisk var jeg stadig tør da Sofia kom hjem. Jeg fik lov at sætte en lille fin smiley op på tavlen, fordi jeg havde haft en dag uden uheld.

Da vi skulle spise fik jeg lov til at sidde på triptrap-stolen, men uden bøjlen, uden hagesmæk, og godt nok skar Sofia min pizza ud, men jeg fik lov at spise den med en gaffel, og selvom det da ikke var helt uden udfordringer, og ikke uden grin fra pigerne, så gik det fint, og det der var kommet ved siden af klarede Emma med en vådserviet bagefter.

Jeg fik lov at sidde på potten en gang mere inden jeg skulle i seng, men faktisk havde min bukseble været en smule våd da jeg fik den af, så potten forblev tom denne gang.

Emma & Sofia synes det var god ide at jeg fortsatte med natble lidt endnu, for som Sofia sagde, så var bedre at vågne i en tør ble end en våd seng. Emma & Sofia snakkede stadig lidt hen over hovedet på mig, og det var tydeligt at jeg havde været “deres” lille baby i rigtig mange år. Men jeg var trods alt stolt af min første dag som en “stor dreng”, men jeg var også glad for at Emma lod mig få sutten da jeg skulle i seng, da jeg havde klynket lidt over at jeg ikke fik min vanlige aften-flaske. Jeg synes der var rigtig mange ting der pludselig blev lavet om fra den ene dag til den anden, og mange ting der havde været min helt naturlige hverdag i mange år.

Kapitel 30:
De efterfølgende dage gik rigtig godt synes jeg, og jeg fik rigtig meget ros af pigerne, og fik sat rigtig mange smileys op på min tavle.

Jeg synes det var noget nemmere at holde mig tør derhjemme, hvor både Emma & Sofia var hurtige til at finde potten frem, når jeg signalerede at det var tid, mens det var lidt sværere når vi var ude, og der ikke altid var et toilet i nærheden. Jeg havde stadig en bukseble på om dagen, og jeg havde også stadig nogle våde uheld i ny & næ, men jeg havde flere gode dage end dårlige, det var i hvert fald det pigerne sagde. Jeg havde stort fået kontrol over hvornår jeg skulle lave “prut”, men igen kunne det nogle gange være svært når vi var ude, når de andre i toiletkøen feks ikke kunne forstå at jeg skulle foran ligesom man ville gøre det naturligt med et lille barn i pottetræningsalderen. Jeg havde en enkelt gang lavet prut, og ja det er stadig det udtryk Sofia bruger, i bukserne, men buksebleen havde klaret det værste, og Sofia havde reddet mig med et håndklæde, så der vidst ikke var nogen der opdagede det.

Jeg var faktisk også begyndt kun at sove med DryNights om natten, og Emma havde også fjernet mine plastiklagner, og det føltes helt mærkeligt, på den gode måde, at kunne ligge i en dejlig blød seng, uden det der klistrende “gummi”. Og jeg var også begyndt at have flere tørre nætter end våde, så det jeg havde troet ville være umuligt, at jeg kunne blive blefri, lå måske ikke så langt ude i fremtiden.

Jeg var også begyndt at spise med kniv & gaffel, og det var kun nogle få gange at Emma eller Sofia var nødt til at hjælpe mig, hvis der var noget jeg ikke lige kunne få skåret ud selv. Og faktisk synes jeg at der var ret mange ting jeg rimeligt hurtigt fik lært, men der er ingen tvivl om at min største udfordring, udover bleen selvfølgelig, var at slippe sutten. Jeg havde i så mange år fundet tryghed i min sut, og endda på alle tider af døgnet, både ude og hjemme.

Men en dag hvor vi sad og spiste morgenmad, så kunne jeg godt fornemme at Emma & Sofia pludselig blev meget alvorlige. De havde, som sikkert rigtig mange småbørnsforældre, før dem, bestemt sig for at vi i dag skulle besøge “suttetræet” i Odense. Sofia havde samlet alle mine sutter i en lille pose, og nu var det altså på tide at give dem videre. Det følte jeg mig slet ikke klar til, og i forvejen havde jeg det meget svært med at pigerne stort havde begrænset det til at være om natten. Og nogle gange havde jeg faktisk gemt en sut under min madras, og så gik jeg ind og tog den når de ikke kiggede - i øvrigt en madras i en rigtig seng, da jeg ikke længere lå i hverken tremmeseng eller vugge.

Men det var ligemeget hvad jeg sagde, pigerne havde bestemt sig, selvom de vel reelt ikke kunne bestemme over mig prøvede jeg at argumentere, men det var ikke noget de tog så tungt.

Vi tog bilen til Odense, hvor vi parkerede ved OBs anlæg, og derfra var der ca 5 minutters gang til Ansgar Anlæg, som er stedet hvor Fyns mange små børn, og mig, siger farvel til deres kæreste eje.

Jeg tog Emma & Sofia i hånden, og lige der kunne jeg godt mærke at jeg var helt tilbage i babyrollen, og jeg følte mig på ingen måde som den store dreng de var i gang med at finde. Jeg følte mig både usikker & uvis på hvordan det skulle gå. Men heldigvis havde jeg de to største støtter i mit liv omkring mig, og hvor de svære ting tidligere var blevet klaret med tvang & ydmygelse, så var de helt med på at jeg synes det var svært, og jeg tror faktisk også jeg havde fået lov at tage dem med hjem, hvis jeg havde sagt at det var det jeg ville.

Men det blev faktisk nemmere da vi kom ned til træet. De stod virkelig mange forældre med deres 2-3-4 årige børn med en pose sutter i hånden, og det var en virkelig fin meget at gøre på, og også meget bedre end det jeg vidst var blevet bildt ind i den alder, hvor min mor havde “sendt” mine sutter til julemanden.

Jeg fik hængt min pose op på træet, og selvom det lige kort havde givet mig en uro i maven, så føltes det fint da vi gik derfra. Normalt tror jeg at forældre belønner deres børn med en ny legetøjbil eller en Barbie-dukke, men det var Emma & Sofia godt klar over at de nok ikke kunne spise mig af med. De havde tilgengæld lovet mig min første mobiltelefon, ikke fordi jeg lige rundt om hjørnet var klar til at være alene hjemme, eller ude selv, men så kunne vi skrive sammen når en af dem ikke var hjemme, jeg kunne skrive & ringe til min mor, og jeg kunne også igen få lidt kontakt til Mille & Isa i USA.

Men først synes Emma lige at vi skulle finde et toilet, så jeg ikke havde nogle uheld. Vi fandt et lige ved OBs anlæg, hvor der dog stod to i kø foran os, men jeg havde nikket til Sofia, da hun havde spurgt om jeg kunne holde mig. Jeg fik selv lov til at gå derind, men Emma lovede at stå lige ude foran, da jeg ikke ville låse døren. Da jeg var færdig råbte jeg selvfølgelig “fææærdiiig”, og jeg kunne godt fornemme at de andre ventende i køen havde undret sig lidt over at en dreng på min alder kaldte når han skulle tørres. Men det tog Emma sig ikke af, hun kom ind og fik tørret mig, sat buksebleen op på plads igen, og da hun trak ud slog hun mig blødt på skulderen og sagde “hvor er du bare god”.

Kapitel 31:
Tiden gik og jeg var efterhånden ved at være en helt normal 22 årig dreng, jeg havde måske et-to uheld om måneden, og det var kun fordi Emma & Sofia havde glemt at minde mig om at jeg tisse af inden jeg skulle i seng, eller inden vi skulle ud, eller det sagde de i hvert fald, nok primært for at beskytte mig lidt. Sandheden var nok nærmere at jeg havde fået styr på hvornår jeg skulle lave lort, lad os nu bare kalde det for det det er, mens jeg nogle gange glemte at gå på toilettet, og jeg havde svært ved at vente når først trangen meldte sig.

Emma & Sofia var rigtig gode til at huske mig på at gå på toilettet, og det var faktisk på toilettet, da de havde droppet potten efter en uges tid. Det største problem var nok mest at jeg tit sad derude ret længe, fordi jeg nogle gange havde svært ved at komme af med både det ene og det andet. Det var selvfølgelig lidt presset når man kun havde et toilet i huset, og en enkelt gang havde Sofia faktisk måttet sætte sig og tisse ude i haven, da hun ikke kunne holde sig mere.

Det var også en udfordring hvis pigerne skulle i bad, eller gøre sig klar til at skulle på arbejde, selvom jeg egentlig ikke tror det generede dem at jeg sad derude. I hvert fald virkede Emma rimelig ligeglad, og der var rigtig tit at hun gik nøgen rundt i huset, hvis hun lige hurtigt skulle hente noget om morgen, og når hun var i bad havde jeg også frit udsyn fra toilettet. Og så pludselig en dag blev jeg igen ramt af naturens kræfter, men denne gang betød det ikke at jeg havde lavet eller tisset i bukserne.

Emma havde været i bad imens jeg sad på toilettet, og jeg var færdig ligesom hun kom ud af badet. Hun steg ud af brusekabinen, og gik over til hendes skuffe under vasken, men lettere irriteret kunne hun konstaterede at hun ikke havde flere rene trusser. Hun gik over til mig, og spurgte om hun skulle tørre mig, og da jeg rejste mig op stod min tissemand direkte op i luften. Jeg havde nok haft rejsning før, men ikke på den måde, og havde aldrig vidst hvad jeg skulle gøre ved det, og det vidste jeg i øvrigt stadigvæk ikke, men da hun havde tørret mig havde jeg jo mere eller mindre stået med hovedet nede mellem hendes ben, og med frit udsyn til det hele, og hendes bryster havde jeg jo haft fri udsigt til de sidste 45 minutter, da hun også inden hun skulle i bad bare havde gået rundt i g-streng.

Emma grinede lidt, trak mine bukser ned, og sagde at jeg skulle gå med ind på mit værelse. Sofia sad inde ved køkkenbordet, og var noget forundret over at vi begge to kom ud fra badeværelset uden tøj på, og hun udbrød et “hvad sker der?”, og Emma svarede smågrinende “jeg tror sgu vores lille baby er blevet en rigtig mand”. Hun bad mig ligge mig på puslebordet som hun jo havde gjort så mange gange før, men jeg vidste ikke helt om jeg havde gjort noget forkert og om jeg skulle have ble på igen, men det var selvfølgelig ikke det der var tilfældet. Hun tog om min tissemand, og kørte hendes hånd op & ned, indtil jeg kom i min første orgasme nogensinde, og jeg lå nærmest og rystede i flere minutter da jeg var færdig.

Emma gik, stadig smågrinende, tilbage til køkkenet, hvor Sofia stadig sad måbende tilbage. “Går du lige ind og hjælper ham i tøjet, når han er kommet ned på jorden igen”.

Sofia gik ind til mig, og kunne heller ikke holde sit grin tilbage, da hun fandt ud af hvad der var sket. Hun hjalp mig op og fandt noget tøj jeg selv fik lov at tage på, og sagde at vi kunne mødes inde i sofaen når jeg var klar til det.

Vi mødes alle tre inde i sofaen kort efter, og Emma grinede stadig en lille smule, men sagde også samtidig “undskyld, men jeg kunne simpelthen ikke lade være, og når nu jeg havde hjulpet den op og stå, så skulle jeg også hjælpe dig med at få den lagt ned igen”.

Pigerne forklarede mig lidt om “bierne & blomsterne”, og selvom jeg godt kunne fornemme på dem at det samtidig var lidt sjovt, så tror jeg også samtidig det gik op for dem, at jeg ikke var nogen lille baby mere.

Emma gjorde sig noget mere umage med ikke at vimse rundt uden tøj på, men derfor kunne det jo ikke undgås at det skete fra tid til anden, selvom jeg også blev bedre til at gå på toilettet, og pigerne derfor fik lidt mere privatliv derude.

Kapitel 32:
Efteråret nærmere sig, og bortset fra en del mangel på sociale færdigheder, efter reelt at have været ude af samfundet i hele mit teenage- & voksenliv, så var jeg nu bare “Mathias fra Svendborg”, der levede et næsten helt normalt liv. Jeg havde flere gange været alene hjemme uden Sofia & Emma, jeg havde selv taget toget til Sjælland for at besøge min mor, og jeg havde ikke haft ble på i snart to måneder. Jeg havde stadig en pakke liggende for en sikkerheds skyld, men jeg havde ikke haft nogen uheld siden den dag, hvor Sofia lidt ud af det blå, havde foreslået at jeg skulle prøve at sove uden ble en aften Emma ikke havde været hjemme. Jeg nød stadig at bo sammen med Sofia & Emma, men tror også de nød at jeg ikke længere var så afhængige af dem.

Det var min fødselsdag om tre dage, men pigerne havde stadig ikke nævnt den med et eneste ord, og det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at de tilsyneladende havde glemt den. Men de havde simpelthen gjort så meget for mig, så jeg synes også de fortjente at tænke lidt på dem selv.

Sandra havde tilgengæld ikke glemt min fødselsdag, og hun havde ringet og spurgt om vi ikke skulle spise frokost sammen, hvilket jeg med glæde havde sagt ja til, når Emma & Sofia nu ikke havde lyst til at fejre mig. Men intet kunne selvfølgelig være mere forkert, og det burde jeg da også have vidst med de to bedste mennesker i hele verden.

Jeg vågnede op derhjemme alene på min fødselsdag, da Emma sov hos en veninde, og Sofia var på arbejde, eller det sagde de i hvert fald. Jeg spiste noget morgenmad og begyndte så småt at gøre mig klar til at skulle mødes med Sandra.

Jeg tog afsted imod Odense hvor vi skulle mødes, men kort inden jeg ville hoppe på toget i Svendborg, så ringede Sandra og spurgte om vi ikke kunne mødes hjemme hos os i stedet, da hun gerne ville se hvordan vi boede. Jeg synes det var lidt underligt når vi nu havde aftalt noget andet, men jeg sagde selvfølgelig ja, og vendte næsen hjemad igen.

Og hjemme ventede der mig en eftermiddag & aften jeg aldrig glemmer. Emma, Sofia & Sandra havde arrangeret et surpriseparty for mig, og de var der allesammen. Min mor, min moster & onkel, tvillingerne, Anton, Freja, flere af medarbejderne fra Solsikkegården, og selv Isa & Mille var fløjet hertil fra USA for at fejre min 23 års fødselsdag.

Både Isa & Mille var blevet noget mere selvstændige, og kunne også godt klare sig selv, men de boede fortsat sammen med en nanny lidt uden for New York, og de havde hende også med til Danmark. De var en rigtig stor del af det amerikanske “voksenbaby-miljø”, og selvom de skjulte det godt, så kunne jeg se at de stadig var i ble. De nævnte senere på aftenen, at de faktisk ikke behøvede den, men jeg havde da et par gange set dem “forsvinde” ud på toilettet med deres nanny, og Isa havde også fået nyt tøj på efter et af de disse besøg, så jeg tror ikke det var hele sandheden, at de sagens kunne klare sig uden.

Jeg fik en masse fantastiske gaver, og bl.a inviterede Mille & Isa både mig, Emma, Sofia & Freja til USA for at besøge dem til nytår, og jeg glædede mig helt vildt til at komme ud og flyve, og til at se deres nye liv “over there”.

De sidste gæster kørte hjem efter midnat, og selvom jeg simpelthen var så træt og gerne ville i seng, så bad Emma & Sofia mig om lige at sætte mig hos dem inde i sofaen. De havde en ekstra lille gave, som de først synes jeg skulle have nu. Den var pakket ind i en fin lille æske, der faktisk lignede noget til en ring, men da jeg ikke rigtig forventede at de var ved at fri til mig, så kunne jeg slet ikke gætte hvad det var. Jeg tog nænsomt gavepapiret af, og ganske rigtigt gemte den på en lille smykkeæske. Jeg kiggede lidt undrende op på pigerne, der nærmest i kor sagde “åben den”.

Og der lå den så, min lyseblå yndlingssut med en lille giraf på det der holdt ringen. Jeg kunne slet ikke forstå det, vi havde jo givet alle mine sutter til suttetræet. Men nej, Emma havde sneget lige præcis den sut op af posen, og de synes jeg skulle have den som et evigt minde om en tid der var engang. Jeg blev simpelthen så glad, og jeg har den stadig stående på mit natbord. Og ja, jeg sover nogle gange med den, det sker ikke så tit, men det sker en gang i mellem. Jeg tror godt pigerne ved det, men de lade det være min lille hemmelighed.

Kapitel 33:
Så er der vidst kun en enkelt ting tilbage, før I har fået hele min historie, og jeg kan vende tilbage til et helt almindeligt & kedeligt liv.

Jeg tror aldrig helt at min “forelskelse” i Emma er forsvundet, og jeg fik efter lang tids tilløb også endelig konfronteret hende med hvordan jeg havde det, og faktisk fik jeg det bedste svar jeg overhoved kunne få, da hun kærligt, men alvorligt, sagde “Søde dejlige Mathias skat! Der er ingen i denne verden jeg elsker højere end dig, og jeg vil gå igennem ild & vand for dig. Du vil altid være manden i mit liv, men ikke på den måde du snakker om der, og det tror jeg faktisk ikke der er nogen mand der gør. Jeg har længe vidst at jeg var til piger, og jeg har faktisk mødt en på arbejdet, som jeg er gået hen og blevet lidt forelsket i. Jeg kan slet ikke vente til du skal møde hende. Du vil altid være den storebror jeg aldrig fik, verdens bedste storebror”, og så gav hun mig et kys, først på munden, og så på håret, inden hun sætte sig ved siden af mig, og lagde mit hoved i hendes skød. Jeg havde ikke fået det svar jeg havde håbet, men jeg havde aldrig været mere lykkelig…

3 Synes om

Jeg er kun kommet til kapitel 5, men jeg elsker denne historie. Også selvom det nok ikke er helt realistisk at finde babytøj og udstyr til en 13-årig i BabySam. Men pyt, det er en rigtig god fantasi. Jeg glæder mig til at læse de næste mange kapitler.

1 Synes om

Virkelig fantastisk historie :folded_hands:t2: