Kapitel 2: (Værelset)
Anna fortæller Theodor, at alle de nødvendige papirer er klaret, og at han nu er officielt beboer på solsikken og efter de har fået et par glas saft mere ned, Så kommer den anden pædagog Henrik over til bordet og spørger så Theodor, om han er klar til at se sit nye værelse? Theodor siger så ”ja det er jeg men har altså lidt sommerfugle i maven, før jeg skal se værelset”, De går ned på en lang gang, hvor der er en masse døre på hver side. Henrik stopper ved den sidste dør på højre hånd, på døren er der et stort navneskilt, hvor der står Theodor med blå & rød skrift & Spiderman hænger under r´et med sit spindelvæv. Henrik spørger så om jeg er klar til at åbne døren ind til værelset? ”Jeg siger med et stort smil at det er jeg, tager fat i håndtaget & er lidt små nervøs, men jeg trykker håndtaget ned og åbner døren ind til værelset.
Døren åbnes ind til værelset & jeg holder øjnene lukket men efter et stykke tid, vælger jeg så at åbne dem igen. Da jeg kigger ind på værelset, ser jeg at der står den fedeste Spiderman seng, med matchene sengetøj og to hovedpuder som jeg kan lide det. Og så står der også et skrivebord, og på bordet står der 3 Lego bokse fra Lego city verdenen, Og der står også en Spiderman rygsæk, Henrik siger så at det er min nye skoletaske og at der er matchene madkasse og penalhus til, som ligger nede i tasken. Anna Fortæller at hun skal til at gå, da hendes taxa holder udenfor, Men hun ville lige sige pænt farvel til mig og at vi snart ses igen jo. ”jeg går over til hende og giver hende et kram og siger farvel til hende.
Henrik siger at han går tilbage til vagtværelset, han fortæller mig så, at det er der nattevagten sover og hvis jeg skulle have nogen problemer, så skal jeg bare banke på døren og nattevagten vil komme
ud og høre hvad der er galt, og han fortæller at der ligger et badeværelse lige over for mig, og at der ligger rene håndklæder & en helt ny Spiderman badekåbe til mig i skabet også derude, Jeg siger ”mange tak” Og lukker for døren og låser den. Jeg går over til vindueskammen og trækker rullegardinet ned og jeg trækker bukserne ned til fødderne, efterfølgende tager jeg mine underbukser ned og tager bleen ud af dem og lægger den på sengen og putter den under dynen. Jeg trækker mine underbukser og bukser op igen og går over til skrivebordet og sætter mig på stolen og tager den første Lego kasse frem og åbner den, og så tager jeg manualen frem og begynder at kigge i den og finder de poser frem som jeg skal bruge.
Jeg kigger på manualen og ser at det er den nye Lego politistation som jeg skal bygge nu, efter et stykke tid er politistationen næsten helt bygget færdig, Men jeg kan altså ikke få den der ble ud af hovedet som jeg fandt i skraldespanden tidligere i omklædningsrummet ved gymnastiksalen. Jeg rejser mig op fra stolen og går over imod sengen og trækker dynen væk og der ser jeg bleen ligge på sengen, jeg tager den op og begynder at undersøge den og åbner tapen på den og jeg åbner den op, Da det lige pluslig banker på døren og jeg skynder mig at kaste bleen under dynen og skynder mig at rede sengen og går over imod døren. Og jeg kigger lige en ekstra gang over imod sengen og ser om man kan se bleen under dynen, Men det kunne jeg ikke. Jeg låser døren op og åbner den, og ved døren står Christina og hun spørger om jeg har lyst til en eftermiddags snack, Jeg siger ja tak og går ud på gangen og lukker døren.
Jeg går bag Christina da vi passerer Alex´s værelse, jeg stopper op og spørger Christina om hun har spurgt Alex og hun siger ”gud det havde jeg da helt glemt” hun går over til hans dør og banker på, der er stille et stykke tid, før der er en stemme der siger ”hvem er det?” hun svarer at det er Christina og det er tid til en eftermiddags snack. Alex svarer så ”Okay jeg kommer derned om lidt” Christina svare så med okay, og vi forsætter ned af gangen, imens vi går ned af gangene, læser jeg nogen af navneskiltene, jeg nåede at læse at der stod Patricia, Lucas, Line, Ingrid & Benjamin. Vi går ind til gangen hvor man kan gå ind til de forskellige rum, Christina siger så at jeg bare kan gå ind i stuen og se tegnefilm og så vil hun komme med noget frugt og nogen hjemmebagte boller som Camilla har bagt før hun tog hjem, jeg sætter mig i sofaen og tænder for fjernsynet og slår ovre på Cartoon Network og Teen Titans er i gang, og det er en af mine yndlingsshows på CN udover Power Puff pigerne, Johnny Bravo, Kodenavn: Naboens Børn & ikke mindst Ed, Edd og Eddy.
Efter et stykke tid kommer Christina ind med et fad med lidt forskellig frugt på det, hun siger så ”jeg kommer med en friskbagt bolle om lidt”, og hun spørger så hvad jeg vil havde på bollen? Jeg siger så hvis Nutella er muligt på den ene del af bollen og smør på den anden del af den”. Hun siger ja og hun kommer med den om lidt, jeg siger mange tak og begynder at spise nogle æble & pære skiver fra fadet af. Jeg er godt fanget i teen titans, da Alex sætter sig i den anden side af sofaen og siger at han bedst kan lide Beast Boy. Jeg svarer så at jeg bedre kan lide Cyborg Eller Raven hos Teen Titans, Den knitrende lyd som jeg kunne høre fra Alex, syntes jeg at havde hørt før? minder mig lidt om dengang da min kusine var hos os og hun stadig brugte ble, jeg overvejer meget om jeg skal spørge ham, Men jeg er meget nervøs, og lige da jeg skal til at spørge ham. Kommer Christina ind med et par tallerkner med friskbagte boller på.
Bollerne er smurt med Nutella og smør på, præcis som jeg havde spurgt om. Christiana sætter sig ned i den anden sofa der står ved siden af sofabordet, og drikker sin kaffe, lige pludseligt rejser Alex sig og siger at han skal tisse, så han rejste sig op og går ud imod toilettet. ”Da han gik, hørte jeg den der lyd igen” tænker Theodor, og da Jeg kiggede på ham, syntes jeg at han gik lidt sjovt. Det lignede lidt at han havde noget på som svajede under bukserne da han gik derud af imod gangen. Jeg blev lidt mistænkelig og så tænkte jeg at jeg ville lege inspektor gadget og undersøge sagen senere. Men vender hovedet imod tv’et igen og imens jeg kiggede væk, så var der gået et show i gang. Det viste sig at være Grumme eventyr med Billy og Mandy.
Efter et stykke tid kommer Alex tilbage og jeg kigger på ham, jeg ser at han har skiftet busker, ”det syntes jeg var lidt mærkeligt, at han havde skiftet bukser efter han havde været ude og tisse & det mente jeg da ikke var helt normalt” tænkte Theodor. Så rejser Christina sig op og siger, ”Jeg går ud i køkkenet og gør klar til at forbedrede aftensmaden og dagens menu er byg selv burger med pomfritter & kyllingenuggets”. Hun går ud af stuen og over imod køkkenet, Lige pludselig hører vi en bil køre udenfor gruset, Da vinduet ud til vejen står åben. Alex siger så at nok bare er Henrik der er kommet tilbage efter at havde været ude og hente Patricia hos sin moster, hvor hun har været for at besøge sine kusiner. Vi hører hoveddøren gå op og Henrik siger lidt højt at de er tilbage, jeg ser Henrik går ud i køkkenet og siger hej, hvorefter han går over på vagtværelset og lægger bilnøglen i deres nøgleskab.
Lige pludselig kommer Henrik ind i stuen og siger davs drenge, med et lille smil ”skal jeg ikke lige rydde lidt op efter jer” og han begynder at tage tallerknerne op på bakken, hvor alt frugten lå, Han tager bakken og går ud i køkkenet med den. ”Jeg kigger på uret og ser at klokken den er 17:22 & tænker at der ikke kan gå for lang tid før der er mad, så jeg siger til Alex at jeg skal tisse og at jeg er tilbage om lidt. Så jeg går ud af stuen og ud på gangen imod det ene badeværelse, Jeg prøver at åbne døren men den er låst & efter lidt hører jeg en stemme sige ”der er altså optaget” jeg siger pænt undskyld og går ned til det andet ved mit værelse. Det vidste jeg at det ikke var optaget, Da de voksne var i køkkenet og Alex var i stuen og så tegnefilm. Jeg åbner døren og går ind på badeværelset og slår brættet op, inden jeg sætter mig og begynder at tisse og så kunne jeg mærke at jeg også skulle lave stort. Så jeg presser og mærker at det kommer ud og da jeg er helt sikker på at jeg er færdig,
Begynder jeg at tørre mig selv & skylder ud i toilettet og lukker brættet igen, Så går jeg over imod håndvasken og begynder at vaske mine hænder med sæbe, efter jeg er færdigt tørrer jeg mine hænder i håndklædet og går ovre til skabet og tænker lidt ” skal jeg åbne det eller skal jeg ikke?” jeg vælger at åbne det, jeg åbner først den venstre låge, hvor der en masse hylder med håndklæder og badekåber. Lukker den igen og vælger så at åbne den højre låge. Da jeg åbner den ser jeg 2 plastic pakker, Jeg tager den første op og kigger lidt mere på pakken, Da jeg har vendt den om et par gange & så at den var åben. Så vender jeg pakken, Så jeg kan læse hvad der står på den. Jeg læser inde i mit hoved” og der står Drynites natunderbukser (4-7 år) på plasticemballagen. Jeg tænker flere gange om jeg skal tage en ud af pakken, og tager en hurtig beslutning om bare at gøre det, og fortryder det næsten da jeg hører hvor meget det larmer, men får listet en enkelt ud, som jeg lægger ovenpå pakken, som om jeg fandt dem sådan, jeg når dog lige at føle lidt på overfladen og snuse lidt til den rene ble…
… da det banker på døren & jeg kan høre at det er Henriks stemme der siger ”der er mad nu”.
Med galoperende hjerte, og en klump i halsen, svarer jeg hurtigt okay og vælger at sætte pakken tilbage, dog med den løse ble skjult under pakken, da jeg også lige vil se hvad den anden pakke er for en, og ikke tør larme så meget mere. Jeg kigger på den anden pakke og ser at den er højere end den anden pakke, Jeg tager den ud og jeg læser på dens forside, hvor der står Libero Comfort 6,
Efter jeg havde inspiceret blepakken, ser jeg hurtigt at den ikke er åben, og jeg sætter jeg den derfor bare pænt tilbage i skabet og lukker lågen, går over imod døren og låser den op, går ud på gangen og begynder at gå ned imod køkkenet, og jeg går helt i mine egne tanker. Da jeg hører en stemme sige ”pas dog lige på hvor du går” Jeg kigger op og ser en blond pige stå lige foran mig og er i gang med at låse sin dør.
Jeg siger pænt undskyld og siger ”jeg tror vist ikke at vi har mødt hinanden”, jeg præsenterer mig selv som Theodor og jeg siger at jeg er ny her og er lige flyttet ind her. Den blonde pige præsenterer sig selv og siger at hun hedder Patricia, og hun spørger så om vi skal følges ned til spisestuen og jeg vælger at sige pænt ja tak. Og hun siger okay og vi begynder at gå ned af gangen imod køkkenet og spisestuen, vi træder ind af dørkammen og ser straks at Alex & Henrik sidder ved bordet og der er dækket pænt op. Vi finder 2 trip trap stole ved siden af hinanden og sætter os ned. Henrik siger så at Christina lige er ude i køkkenet og lave noget saftevand til maden. Patricia spørger så om der er noget ost og bacon til burgerne, Henrik svarer med at det havde han da helt glemt og rejser sig op for at gå ud i køkkenet. Så kommer Christina ind af dørkammen og siger ”så er der saftevand, så meget som man nu kan drikke og tilføjer at man også skal huske at spise noget” Hun sætter sig ned på en stol ved siden af Patricia, Henrik kommer tilbage med osten og baconen som kan lugtes i hele spisestuen.
Han sætter det ned og vi siger så at vi kan begynde at tage for os, vi begynder at tage nogen burgerboller først og så bøffer og ikke mindst baconen, Christina spørger så, om jeg ikke vil havde noget salat til burgeren, og jeg svarer jo tak og hun rækker mig iceberg salaten og jeg tager et par skiver af den og putter det i burgeren og så kommer jeg i tanke om at min burger mangler ketchup i, Så jeg rækker ud efter flasken samtidig med Patricia og jeg får taget fat i hendes hånd, i stedet for ketchup flasken. Jeg sagde pænt undskyld til hende og lader hende bruge ketchuppen først, da jeg tog min hånd tilbage, syntes jeg at høre et lille fnis, komme ud af hendes mund og jeg lader som ingenting, da hun er færdig med flasken, rækker hun mig den og jeg åbner for låget og begynder at putte ketchup på min salat og sætter flasken tilbage på bordet, burgeren bliver lukket sammen og jeg begynder at spise den med hænderne.
Fortsæt til Kapitel 3