Det var jo i denne besværlige tid, hvor både mor og far ville ha, at jeg skulle gå uden ble om dagen. Jeg sov jo med ble om natten - heldigvis!
Jeg vågner i den periode igen en morgen på denne måde:
Ligger på siden i sengen. Opdager der er lyst rundt omkring mig. så er det rigtig morgen, trækker benene lidt op, skal tisse og lader strålen strømme længe ud i bleen, der bliver endnu mere dejlig varm. Bare tisse og mærke trykket forsvinde, men så pludselig kan jeg mærke at mine natbukser er varme uden på. Øv, så er det løbet ud. Det sker nogen gang, så er plasticbukserne ikke tætte. så bliver det hele vådt, det sker netop mest, når jeg ligger på siden. Både lagenet og dynen er våde. Helt op på maven klæber den våde natdragt ind til maven, det er væmmeligt, men idet samme kommer mor ind og slår dynen til siden.
- Nå, min ven, så skal du op
Hun løfter mig op og siger idet samme
- Uh, du er helt gennemblødt, men nu skal du se.
Hun bærer mig ud i badeværelset og tar alt det våde tøj af.
- Se, du får kun de små bukser på nu. Og jeg vil ikke ha at du tisser. Du skal sige til, kom nu og få din morgenmad.
Jeg sidder og spiser havregrød, kan godt li den varme tykke grød og sukkeret der smelter og glider ud i mælken. Spiser rigtig meget. så siger mor, det jeg frygter:
- Kom nu skal du på potte.
Jeg ved godt det netop er nu, jeg plejer at lave, men jeg hader potten. Jeg kan let ikke lave på den. Men hun siger jeg skal sidder her, så jeg sidder.
Der går lang tid, leger med fødderne og et lille håndklæde jeg kører frem og tilbage. Hun kommer ud og løfter mig for at se om der er kommet noget.
- Du skal blive siddende indtil du har lavet, har du forstået.
- Ja mor, siger jeg, for at få hende til at gå.
Så prøver jeg at presse. Jeg bruger mange kræfter og nu kan jeg mærke der kommer en lille tør klump ud og falder ned i potten. Lidt efter kan jeg presse en til ud. Det lugter også. Men så er det som om numsen er snøret helt til.
Mor roser mig lidt, da hun kommer igen.
- Nå, så kom her. Hun tørrer mig med papir og gir mig de små bukser på igen og lange bukser uden på, for vi skal ind og handle.
Da jeg sidder på bagsædet i bilen og slapper af kan jeg mærke alt det, der ikke kom ud før, at nu tror det, at det godt må komme frem. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre her i bilen, jeg sidder jo ned og mor er lige foran. Jeg kan ikke rejse mig op. Hun bliver også vred, hvis jeg laver i bukserne, også når jeg ikke har ble på. Jeg bliver nødt til at holde igen. Det kan jeg også godt, jeg klemmer benene sammen og sidder stille. Da presset bliver lidt værre, lægger jeg det ene ben over det andet, det hjælper lidt. Men nu bliver maven endnu tungere og uden at spørge mig om lov begynder det bare at glide ud af numsen, langsomt kommer den bløde varme grøde ud og skubber sig inde i revnen og op foran, bliver ved med at komme og tilsidst kan jeg ikke lade være med at presse med, nu er det jo forsent alligevel. Det maser sig frem under mine baller og langt ind mellem bukserne og mine lår. Det begynder at lugte og det varer ikke længe inden mor standser bilen og vender sig om. Uh, hvor bliver hun gal.
- Sidder du der midt i bilen og laver i bukserne? Er du ikke snart for stor til det pjat. Hendes bebrejdende ord hagler ned over mig. Jeg kan mærker varmen pible ud af min øjne, det svir i øjnene og begynder også at svi i numsen. Det er slet ikke spor rart med al pølsen, når jeg ikke har ble på.
Mor drejer bilen ind på en tankstation. Tar mig hårdt i armen og trækker mig ind på deres toilet. Der glider nogle store bløde klatter ned langs mine ben og falder ned på fliserne, mens vi går. Hun tar bukserne af mig og ruller det hele sammen og stopper det i en indkøbspose. Så bruger hun en masse papir og gør det vådt for at få pølsen af min hud. Til sidst tar hun et par rene underbukser frem og gir mig på. Så bøjer hun sig ned og råber ind i mit hoved:
- Nu er det altså slut. Jeg vil ikke være med til det mere. Du siger til, har du forstået.
Jeg nikker og går efter hende ud. Det er koldt om benene. Men jeg siger ikke noget om det for ikke at gøre hende mere vred. Heller ikke, at jeg kan mærke, at jeg skal tisse. Det fik jeg ikke gjort lige før, da jeg lavede. Hun løfter mig ind i bilen og spænder min sele. Men sædet er jo vådt fra før og mine bukser blir derfor hurtigt fugtige, så jeg beslutter mig til bare at tisse hvor jeg sidder - lidt fra elelr til gør jo ingen forskel!
Et par dage efter fandt jeg på en genial løsning. Mor gir mig hver aften ble på, fordi jeg altid tisser om natten uden at vågne. Hun roser mig om dagen, fordi jeg husker at gå ud på wc og tisse. Jeg får ikke lov at få ble på, før jeg kommer i seng. Men nu ligger jeg her med den dejlig tykke ble om numsen, og jeg ved at jeg har det hele for mig selv, når jeg vågner i morgen.
Lyset skinner ind ad vinduet. Der er helt stille i huset, så det er tidligt endnu. Jeg ligger på ryggen og lader stille tisset løbe ud, det kilder ned over maveskindet inden det bliver suget op i bleen. Men nu kommer det andet pres, det inde i numsen. Jeg har holdt mig hele dagen i går, så jeg ved det må komme nu. Jeg passede på ikke at sige noget om det i går, for så ville mor bare sætte mig på potten endnu flere gange for at få mig til at lave. Men nu ligger jeg her lige så stille. Jeg spreder benene lidt mere og så presser jeg. Og det er så nemt. Den store tykke pølse glider forsigtigt ud i bleen, skubber sig frem og fylder rummet ud mellem stoffet og min hud, jeg presser ekstra til og den næste bløde masse glider ud og så er jeg færdig. Ligger og nyder den varme nye fylde dernede, nyder at få fred til at gøre i bleen, uden mor kommer og synes jeg skal på potten. Vender mig og trækker knæene op mod hagen. Så kan jeg mærke det nede i bleen bliver fordelt noget mere ud over numsen. Bliver søvnig igen. Det lugter tykt og fedt inde under dynen.