Skrevet af: Mulle
Hey, Jeg er ny herinde og det her er starten på min første historie, så jeg håber i kan lide det!
Historien kommer i afsnit og jeg er åben overfor ris og ros
let’s go!
Del 1
Det var midt i Juli, solen skinnede og Mie havde sommerferie. Mie var 19år gammel og gik på gymnasiet, hun var høj, slank, langt lyst hår og blå øjne.
Mie’s bil brummede da hun parkerede sin bil foran et flot stort hus. Det var her at hun skulle passe barn, eller rettere, passe teenager. Hun skulle holde øje med Frederikke på 16 i en uge, mens hendes forældre var på forretnings rejse i USA.
Mie ringede på, og ventede et stykke tid før døren gik op, det var Frederikke der åbnede døren:
“Hej, ja det er mig der er Frederikke, mine forældre er lige kørt afsted”
“Jammen ok, det lyder da bare super” svarede Mie med et stort smil, da hun blev lukket ind.
Frederikke tog Mie’s jakke, og de satte sig ind i stuen og snakkede.
“Mor har sat noget Lasange i køleskabet, og ellers skulle vi bare ringe efter noget mad”
“mmm, lækkert,” sage Mie mens hun studerede Frederikke.
Hun var ikke særligt høj, havde brunt hår og et kæmpe smil over hele ansigtet.
Resten af dagen gik med at snakke, og efter at de havde spist aftensmad spurgte Mie, om de ikke skulle gøre sig klar til at komme i seng, og tage dynerne med ned i stuen så de kunne hygge og se film. Det var Frederikke med på, så mens Mie tog opvasken gik hun ovenpå for at gøre sig klar.
Da Mie var færdig i køkkenet, tog hun sin tandbørste og gik ovenpå mod badeværelset, hvor døren stod på klem. Mie åbnede døren og gik ind, Frederikke stod på tær med ryggen til, i den anden ende af badeværelse og prøvede at nå noget på øverste hylde.
“Skal du have hjælp stump?” grinte Mie og gik over mod Frederikke
Hun vente sig forskrækket om: “Nej, nej det behøves jeg ikke!”
Mie rystede på hovedet og gik over til spejlet for at børste tænder. Frederikke stod og fumlede ovre ved skabet et par minutter hvorefter hun viskede: “kan godt være at jeg kunne bruge lidt hjælp afligevel”
Mie smilte og gik over til hende.
“hvad skal du have?” spurte hun drillende.
“Den lysserøde pakke til højre” svarede Federikke med en grødet stemme. Hun var rød i hovedet og kiggede med bedene øjne på Mie. Mie strakte sig og fik fat i pakken på øverste hylde, ‘Pull-Ups Buksebleer’.
“Bruger du ble?” spurgte Mie undrende.
“j-ja men mest om natten” stammede Frederikke og kiggede ned i jorden.
“det skal du da ikke være ked af basse, men hvorfor ligger dine bleer på øverste hylde?”
Frederikke fik tåre i øjnene: “Min mor plejer at hjælpe mig i dem når jeg skal i seng, hun har bare glemt at tage nogle ned til mig inden de rejste”
Mie gav hende et kram og tog en ble ud af pakken: “Jeg kan godt hjælpe dig?”
“nej det behøves ikke, jeg kan godt selv, det er bare en bukseble” små snøftede Frederikke
Men Mie have allerrede sat sig på hug og foldet bleen ud, hvorefter hun kiggede spørgende op på Fredderikke.
Hun stod lidt og trippede, men så trak hun sine natbukser af og tråde op i bleen.
Mie trak bleen op om hendes numse og kørte et par fingre rundt i kanten for at sikre at den sad tæt, så tog hun natbukserne og trak op om benene og numsen på Frederikke, bandt en lille sløjfe foran på bukserne, hvorefter hun gav hende et lille klap i numsen og smilte:
“så er du vist klar til rå-hygge, ikk?”
Frederikke var knal rød i hovedet og svarede stille tilbage: “ja det er jeg, tak Mie” så løb hun forsigtigt ned i stuen…
det var del 1, skal jeg forsætte?
Fortsæt til Del 2